Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 jan 2008 16:03

Het zal per groenteman op de markt verschillen, maar hier issie erg duur,duurder als de supermarkt. Dus wij kopen groente en fruit altijd gewoon in de supermarkt en kijken daar gewoon wat er goed uitziet.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jan 2008 16:22

André schreef:
AikonGirl schreef:
paprikameisje2 schreef:wij redden het hier ook makkelijk van 20 euro in de week!!

20 euro?! Doe ik toch iets verkeerds denk ik.
Ben per week 50 euro kwijt aan alles. Dacht dat dat wel aardig was, maar nu ik dit lees...

Zal straks ook met de kleine er bij wat meer zijn, ben benieuwd.
Ach, als ppm haar pin en kontante uitgaven bij elkaar optelt komt ze misschien ook wel iets hoger uit. :-oo

haha... voor de huishoudign pin ik noooit!!! :)

hir haal ik waspoeder alleen in de aanbieding dus is dat een eenmalige uitgave..k kan met een klein pak robijn of fles een heeeeeeeeeeeeeele poos doen!

verder shampoo enzo... k heb de goedkoopste van de kruitvat busje van 45 cent.. k doe dr ook best lang mee...

hier ga ik altijd naar de koekoek.. dat ken je wel evelien! daar zit een winkeltje.. die haalt et voor een habbekrats bij de tuinders... en goed spul!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2008 16:35

Tja, das misschien het verschil.
Ik koop altijd wasverzachter. Niet persé het duurste, maar dat spul gaat best hard. Ik vind waspoeder dan weer niet duur. Ik heb 3 maanden geleden een pak gekocht, voor 3 euro ofzo, en die staat er nog. Terwijl ik toch echt 4 x per week was ofzo. En elke dag mn kleren in de was mik (of bijna elke dag)
En ik koop ook altijd shampoo van 3,50 per fles, haarschuim voor 4 euro per fles. OMdat ik dat gewoon nodig heb, omdat het anders echt niet zit.
Douchefris koop ik ook niet zo goedkoop, omdat ik best veel douche, en die goedkope zo een schrale huid geeft.
Ik let wel op welke groenten ik koop. Bloemkool is nu best duur, dus dat eet ik echt geen twee keer per week (terwijl ik het wel heel erg lekker vind!). Ik let wel op die prijzen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jan 2008 17:00

hier gebruik ik al geen wasverzachter....

vooral die shampodingen willen volgens mij et wel duur maken! ik krijg altijd zoveel potten met me verjaardag dat ik vaak weer jaren vooruit kan!

dat is net zoals met bodylotion.. daar raak ik nu een beetje doorheen omda tik me buik grondig in zit te smeren :oops: tegen straie... goed masseren schijnt te helpen.. al moet ik et nog maar zien dat et echt waar is! tot nu toe helpt et... maar k krijg al jeuk en dat is wel et begin dat et komt... zeiden ze!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 jan 2008 17:10

Haai schreef:Het zal per groenteman op de markt verschillen, maar hier issie erg duur,duurder als de supermarkt. Dus wij kopen groente en fruit altijd gewoon in de supermarkt en kijken daar gewoon wat er goed uitziet.

hier net zo!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 jan 2008 17:11

Wow ppm, 20 euro is weinig! Ik wil wel weten hoe je dat doet!! Ik geef zo'n 50 pond uit per week, dat is ongeveer 75 euro. En dat is exclusief rundvlees (dat haal ik op een boerderij) en kattenbakspul (dat haal ik bij een andere winkel). En we kopen niets geks, gewoon ook op de prijzen letten he. Ik merk wel dat toen ik 4 jaar geleden trouwde we nog met 35 pond per week alles konden kopen en dat is nu dus al niet meer mogelijk. Onze krant bijvoorbeeld is in die 4 jaar 30% in prijs gestegen, dat is toch bizar!!! Mijn loon is zeker niet zoveel gestegen!

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 07 jan 2008 18:11

heb nu net voor 50,- boodschappen gedaan, maar daar zitten ook spullen bij voor de zaak.

en groenten etc. halen we bij groenteboer, maar daar krijgen wij ook korting van.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 jan 2008 21:17

@ Miss F, de bloemkool is nu in de aanbieding bij de plusmarkt!

Met luieraanbiedingen moet je uitkijken. Die van de pampers lijkt bijv. goedkoop maar er zitten er veel minder in als in een pak van de Aldi. Ik reken altijd uit wat ze per stuk kosten! Ben tenslotte hollander. De luiers van de Aldi vind ik best zat, heb ze voor alle 4 gebruikt.

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 07 jan 2008 21:24

die van de aldi vind ik niet fijn. En van de etos en pampers zitten zelfde hoeveelheid in zitten. daar kijk ik ook altijd naar hoor. ben ook een hollander wel getrouwd met egyptenaar maar toch... :lol:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 07 jan 2008 21:25

Wij eten elke dag vlees maar echt niet voor 2 euro per dag. Sinds we aan het Sonja Bakkeren zijn zijn de hoeveelheden wel wat verminderd, maar wij eten veel gehakt en dat koop ik in de aanbieding, is dan 2,50 tot 3 euro de kg, dat doe ik weer in kleine zakjes en zo kunnen we weer vooruit. Meestal koop ik aan het begin van de maand kipfilet omdat dat toch snel 5 tot 6 euro de kilo is. Tussendoor een keertje wat in de aanbieding is, en ik let er voor al op dat ik rundvlees eet vanwege de calorieen.
Maar ik denk dat wij voor ongeveer 5 euro in de week vlees eten.
Shampoo heb ik wel dure, dat koop ik zodra het loon er is en kunnen we weer een maand voor uit. Wasmiddel in de aanbieding of bij de Action, net zoals wasverzachter. Gaat bij mij vrij lang mee.
Wij eten tussendoor ook wel eens bolletjes en krentebollen heb ik vaak wel in de vriezer. Kaas koop ik ook wekelijks en dat is dan ook vrij prijzig.
Maar toch denk ik dat je met 20-25 euro wel een heel eind komt. maar goed het is maar net wat je gewend bent en wat voor eisen je stelt en of het financieel nodig is.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2008 21:39

Maar 2 slavinken kosten zo 2 euro, en 2 speklapjes ook.
Ik hou er niet van om elke dag hetzelfde vlees te eten.
Ik koop ook wel eens wat per kilo, in de aanbieding, maar daar doen we dan ook weken mee. Omdat we wel elke dag iets anders willen.
Vandaag heb ik gewoon helemaal geen vlees gegeten, en dat vind ik ook prima eigenlijk.
Witlof had ik bij de Aldi vandaan, om eens te proberen, en dat was eigenlijk best lekker.
Maar de aardappels van de Aldi vind ik weer niet lekker. Schillen erg vervelend, doen er lang over voor ze koken, en blijven te hard, en er zitten veel zwarte stukjes in. Dus die gaan maar weer van de AH.

De C1000 schijnt een goede winkel te zijn, niet zo duur enzo. Maarja, dat is voor ons te ver rijden, helaas.

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 07 jan 2008 21:47

in veenendaal zit de c 1000 ook missF

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 jan 2008 21:48

Wij komen met 25,- ook wel een eind, al zitten daar luiers niet bij. Wat wel scheelt denk ik is dat wij eigenlijk geen fris en sap gebruiken, we drinken veel roosvicee enzo. We hebben dus alleen wat pakken en flessen in de kast staan voor als er visite is.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2008 22:00

habibi schreef:in veenendaal zit de c 1000 ook missF

Ja, maar dan is Opheusden nog dichterbij, maar dat is allebei nog 15 km ofzo. Dan ga ik liever lopend naar de AH en Aldi :)

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 07 jan 2008 22:14

ik dacht uit je weblog op te maken dat je in veenendaal werkt dus vandaar dat ik je het als optie aangaf. als je dan van je werk kom kun je het misschien comibineren redeneerde ik.

Terug naar “Archief”