Kurtyo schref:
@@Sorry dat ik hier nu nog mee kom maar ik zie het ook nu pas. Waarom hecht iedereen schijnbaar alle waarde aan Calvijn. Wat hij heeft gezegd is mooi en het zal best goed zijn. Maar hij is een mens, kan fouten maken en verkeert interpreteren. Ik denk dat het minstens zoveel zin heeft om in discussies als deze met eigen standpunten te komen en met eigen bevindingen...@@
Je hebt volkomen gelijk. Jezus is het voorbeeld. Zijn voorbeld is maatstaf voor ons leven. De Heilige Geest helpt ons daarbij en d genade maakt het mogelijk dat wij van onze fouten leren, kunnen herstellen en zo groeien in gerechtigheid (van Jezus) alleen.
Daarom heeft God dat ook in de Bijbel gezet. ALLE profeten en ALLEN die belast zijn met de vrkondiging van het Schriftwoord dienen dit bekend te stellen aan de mensen. Wie zichzelf verhoogd, in welke vorm dan ook, is een werker van de SATAN, die mensen boven de Here stelt!
Jesaja 8:20
20 "Vergelijk de woorden van deze waarzeggers met het woord van God!" zegt Hij. "Als hun boodschappen van de Mijne verschillen, komt dat doordat Ik hen niet heb gestuurd; want er is geen licht of waarheid in hun binnenste.
Johannes 15
1-2 "Ik ben de echte wijnstok en mijn Vader is de wijnbouwer. De ranken aan Mij die geen vrucht dragen, kapt Hij weg. De ranken die wel vrucht dragen, snoeit Hij om er nog meer vruchten aan te laten komen.
3 U bent zuiver door het woord dat Ik tot u gesproken heb.
4 Blijf dicht bij Mij, dan blijf Ik in u. Net zoals een rank alleen maar kan vrucht dragen als zij in de wijnstok blijft, kunt ook u alleen maar vruchtbaar leven als u in Mij blijft.
5 Ik ben de wijnstok en u bent de ranken. Als u dicht bij Mij blijft en Ik blijf in u, brengt u veel vrucht voort. Want zonder Mij kunt u niets doen.
6 Wie niet in Mij blijft, wordt weggegooid als een waardeloze rank en zal verdorren. Samen met andere dorre ranken wordt hij in het vuur gegooid en verbrand.
7 Maar als u één met Mij blijft en mijn woorden niet vergeet, kunt u vragen wat u wilt en het zal gebeuren.
8 Door veel vrucht te dragen, bewijst u mijn discipelen te zijn. Daardoor wordt mijn Vader grootgemaakt.
9 Zoals de Vader van Mij houdt, houd Ik van u. Blijf u bewust van mijn liefde.
hier...........................
10 Zorg ervoor dat Ik van u kan blijven houden, door te doen wat Ik zeg. Want de Vader is van Mij blijven houden, doordat Ik heb gedaan wat Hij zei. Leef vanuit Zijn liefde.