Moderator: Moderafo's
Rienuku schreef:ik heb veel te maken met casemanagers dementie. En zij komen echt om in het werk!!
Volgens mij veel zelf in te plannen (weet ik niet zeker) en écht wel uitdagend. (t lijkt mij ook nog wel wat, wie weet )
Je komt bij veel verschillende mensen, thuis. Je begeleidt ze, op heel verschillende manieren, bouwt een vertrouwensband met ze op... Noem maar op...
tIs wel ff puzzelen in een vakantie waarin alle collega's tegelijk met vakantie willen..
mw schreef:Welke CAO bedoel je? Ik juich die maatregel alleen maar toe!
@Jaccootje... waarom stem je dan toe met 6 dgn per week werken? Enne...hoeveel uur per dienst werken jullie? Als het korte diensten zijn dan is 6dgn werken niet minder vervelend, maar staat het al wel in ander perspectief![]()
Het is puzzelen wanneer alle collega's tegelijk hun vakantie toegekend krijgen. Ik neem toch aan dat de leidinggevende/roosteraar kan zien -wanneer de vakantieaanvragen ingediend zijn- dat er problemen gaan ontstaan?
Wij moeten in januari onze voorkeuren voor de zomervakantie indienen. Dan krijgen we half februari het overzicht. Wanneer het max. aantal vakantiegangers overschreden wordt, gaan die collega's samen om tafel om te kijken wie met de vakantie gaat schuiven. Dat lukt haast altijd wel, want wanneer het niet lukt loot de leidinggevende iemand uit die verplicht moet schuiven. En dat wil natuurlijk niemand.
In de vakantie houden we ons ook niet zo strak aan 'ik werk maar 2 dgn'. De vakantieperiode is nu eenmaal een 'aanpootperiode'. De zorg betekend onregelmatig werken. Dat houdt ook in: de ene week 3, de andere week 1 dag (bij wijze van).
Dankzij beddenreductie, maar vooral dankzij goede communicatie en flexibiliteit van het managment en de collega's hebben wij dit jaar weinig problemen.
mw schreef:@Jaccootje... waarom stem je dan toe met 6 dgn per week werken? Enne...hoeveel uur per dienst werken jullie? Als het korte diensten zijn dan is 6dgn werken niet minder vervelend, maar staat het al wel in ander perspectief![]()
beantsje schreef:Trouwens, volgens onze CAO heb je recht op 3 weken aaneengesloten met beide weekenden vóór en na vakantie. En juist die laatste regel leidt tot dikke problemen; het weekend dat de ene groep nog terug moet komen, is de andere groep ook al weg.
Daarom zien wij daar vaak vanaf; anders is er elke zomer een heus 'rampweekend'.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 17 gasten