Wat voor kerken/gemeenten bezoeken jullie en waarom?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

freek

Berichtdoor freek » 26 nov 2007 19:26

Gerdien B. schreef:
Raido schreef:
Marnix schreef:De GerGem is ook heel divers :)
GG Amersfoort is toch niet direct een van de Happyclappy-Gergems hoor ;)

Dat zegt Marnix volgens mij ook niet :roll:

GerGem Amersfoort ken ik redelijk. Het is wel een GerGem die mer naar de lichtere kant van de GerGem gaat dan naar de behoudenere kant. Daarbij schijnt het ook een actieve gemeente te wezen, ook inder asielzoekers enzo.

GerGem is opzich ook nog niet zó'n verkeerde kerk, ze hebben het voor mij persoonlijk alleen verpest, daarom ga ik er op moment niet meer heen.

Je zult wel iets meegemaakt hebben waardoor je zo gefrustreerd ben. Maar het verschil tussen PKN, OKK en RKK enerzijds en de G.Gem anderzijds lijkt me vrij groot!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 nov 2007 19:33

enerzijds wel, anders zijds verkijk je er nog op hoe klein het verschil is als het werkelijk om de kern van het geloof gaat.

Ik vind het eerder een verrijking voor mijn persoonlijk geloof om zo breed beeld te hebben
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 27 nov 2007 01:33

Gerdien B. schreef:
Raido schreef:

Dat zegt Marnix volgens mij ook niet :roll:

GerGem Amersfoort ken ik redelijk. Het is wel een GerGem die mer naar de lichtere kant van de GerGem gaat dan naar de behoudenere kant. Daarbij schijnt het ook een actieve gemeente te wezen, ook inder asielzoekers enzo.

GerGem is opzich ook nog niet zó'n verkeerde kerk, ze hebben het voor mij persoonlijk alleen verpest, daarom ga ik er op moment niet meer heen.

Het zal mijn kerk ook niet snel worden, of ik moet van gedachten veranderen.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 nov 2007 09:13

Marnix schreef:
Raido schreef:

Dit weekend was het voor mij GKV Wageningen, werden wel 'rake' dingen gezegd mja, het was wel een vrijgemaakte preek :P

Te kort? ;)

Raido kennende, denk ik meer dat hij bedoelt: het was een aardig begin, maar toen stopte het. Het bleef bij de aanloop. Het èchte, waardoor het echt iets goeds had kunnen worden, kwam niet. :)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 nov 2007 10:13

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Sinds kort bezoek ik met enige regelmaat de GG in Amersfoort. Het is nog wat te vroeg om conclusies te trekken, maar de eerste indruk die ik heb opgedaan doet mij licht twijfelen aan mijn mening dat de GG zwaarmoedig, bekrompen en wettisch is.

De Gereformeerde Gemeente van Amersfoort ken ik niet zo als gemeente. Wel weet ik dat ds W. Visscher daar staat. Hem heb ik wel eens horen preken. Niet zo vaak, maar ik herinner mij hem als iemand wiens preken een goede inhoud kunnen hebben.
Verder is hij het, zeer terecht, niet eens met fatalistische gedachten als: 'Je moet maar uitverkoren zijn, en dat zal ik wel niet zijn.'
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 27 nov 2007 22:42

CGK Hasselt.

Maar ik zou ook graag eens naar GerGem Genemuiden gaan, bovendien ga ik binnenkort naar beruchte ds. de Jong in Staphorst

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 nov 2007 23:09

Boekenlezer schreef:
Marnix schreef:
Raido schreef:

Dit weekend was het voor mij GKV Wageningen, werden wel 'rake' dingen gezegd mja, het was wel een vrijgemaakte preek :P

Te kort? ;)

Raido kennende, denk ik meer dat hij bedoelt: het was een aardig begin, maar toen stopte het. Het bleef bij de aanloop. Het èchte, waardoor het echt iets goeds had kunnen worden, kwam niet. :)
Het lijkt een beetje op Cult of Luna (een band) ze maken sludge/doom/hardcore punk... Normale doom is log en blijft doorgaan, hardcore is 3 minuten stampen en schreeuwen, maar dit is 8 minuten enorme oploop, net-nietclimax ja ja ja, en dan toch niet.. (en dan opeens wel)..

Zo is een vrijgemaakte preek ook, climax climax bijna bijna ja ja! Amen.. en dan heb ik, jammer zeg :(
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 28 nov 2007 06:05

CGK<3 schreef:CGK Hasselt.

Maar ik zou ook graag eens naar GerGem Genemuiden gaan, bovendien ga ik binnenkort naar beruchte ds. de Jong in Staphorst

Ds Tj de Jong berucht???? doe even normaal zeg,wel bekend !!
Maar...wel een hoedje of iets dergelijks opzetten

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 28 nov 2007 08:20

blaarkop schreef:
CGK<3 is ee man :)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 28 nov 2007 10:26

Nou, ds. de Jong is ook wel een beetje berucht 8-[
Wat ik dan wel weer jammer vind, want wat betreft pastoraal werk heeft hij onwijs goede dingen gedaan.

Ik ga naar de Gergem (bij m'n ouders en soms in Utrecht), en naar de PKN en CGK in Utrecht, en af en toe naar de CGK in apeldoorn (de ds kent me daar al :shock: Na m'n hele leven in Kampen vraag ik me af of de ds me daar zou herkennen als ik op straat 'm tegenkwam :P ). De CGK bevalt me tot nu toe het best, net een GG maar dan zonder veel dingen die imho afleiden van de boodschap.

Ik ga naar de kerk om over God te horen, voor herkenning/zelfreflectie en om dingen te leren. Ik ga ook naar de kerk om stil te zitten en na te denken. Dat is echt prettig, ik heb het idee dat ik gestressed raak wanneer ik dat niet doe, of dat ik dan het overzicht kwijt raak. Ook ga ik naar de kerk om te zingen, en dat is de reden dat ik een hekel heb aan PKN-kerken waar men ritmisch zingt in een hele grote kerk waardoor het nergens naar klinkt :P. Naar de kerk gaan geeft ook een soort ritme aan je week. Ik leef behoorlijk onregelmatig, maar twee keer op zondag naar de kerk gaan is dan wel fijn.

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 28 nov 2007 10:57

Machiavelli schreef:
blaarkop schreef:
CGK<3 is ee man :)
En ik doe een rok aan 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 dec 2007 16:05

en dan eens voor de gein naar de gg-kampen. :wink:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 03 dec 2007 16:37

Evelien schreef:

Ja, inderdaad :D.
En als je mij dan ziet, moet je ff zwaaien :P

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 03 dec 2007 16:53

Evelien schreef:

Dat wil ik sowieso doen als ik in Kampen kom wonen. Wat kan ik verwachten?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 dec 2007 09:06

CGK<3 schreef:
Evelien schreef:

Dat wil ik sowieso doen als ik in Kampen kom wonen. Wat kan ik verwachten?

http://www.gergemkampen.nl :wink:

Terug naar “Archief”