Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Evelien » 27 okt 2011 16:20

Helaas, dan zou ik nog door moeten gaan met bv geven. Want morgen gaan we een lang weekend weg met familie. Moet ik nu nog als een gek boodschappen gaan doen om voor mezelf eten te kopen. Want alles is al besproken en klaar gemaakt (zo ver het kan natuurlijk). Moeilijk, moeilijk, moeilijk..... ](*,) .

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 okt 2011 18:06

oooh evelien.. nu ik je verhaal lees.... als je in de buurt woonde kwam ik S wel even halen... :oops: Wat moet jij je verschrikkelijk rot voelen zeg...

ehm... tips... geen idee. Ik heb marijn nooit laten huilen en tot o pde dag vandaag nooit spijt gehad. HIj huilt nog steeds alleen als hij niet lekker in zijn vel zit. Met een val, vingers tussen de deur, zelfs aan de schanierkant, levert maar een enkele traan op, of helemaal niets. DUs..alles bij elkaar.. Trek aan de bel.. En als je er zelf aan onderdoor gaat, ben je ook een spoedgeval. Barst maar eens in tranen uit bij de dokter.

hier gaat het wat beter, het lijkt wel of marijn wat meer zichzelf in de hand heeft en dingen emer duidelijk kan maken door korte woordjes en met zijn vinger.. :)
Alleen blijf ik volhouden dat hij niet lekker in zijn vel zit, nog steeds niet. Rare luiers met ontlasting, zelden tot geen eetlust, ook geen koekjes, snoep of zoetigheid. Echt niks. Hij blijft daardoor dus ook erg klein en licht.

Tja.... ik weet het gewoon nog steeds niet met onzw smurf

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 okt 2011 19:00

Evelien: sterkte joh! Doe waar je je goed bij voelt en bel gerust vanavond de HAP als het weer niet lekker gaat!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 27 okt 2011 19:17

het is helemaal geen schande als je geen BV geeft .. wij werden gek gezeurd dat we MOESTEN Borstvoeding geven...dat was het enige ware middel, het leek de Hemel wel volgens het CB ..

Soms lukt dat om de een of andere reden niet, door Kind of moeder, dat kan gebeuren.. ik heb nu een zoon van 16 gezond en wel. Al hoewel ik me het knusse en intieme tussen moeder en kind goed kan voorstellen, de band die je dan hebt maar het is geen walhalla zoals sommige beweren.

Heel veel sterkte in ieder geval Evelien ! En tot over een aantal dagen !

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 27 okt 2011 19:25

Heftig Evelien, maar ik zou stoppen.

Dank voor alle feli's. Hier wat picaatjes:

Taart eten:
Afbeelding

Afbeelding

Lekker scheuren:
Afbeelding

Lekker spelen met de nieuwe kadootjes:
Afbeelding
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 27 okt 2011 19:34

Leuke foto's Stip, en wat een mooi meisje.

Trouwens, dat jurkje herken ik, mijn dochtertje liep er vandaag ook in :D

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 27 okt 2011 21:11

Laten we de keuze over het wel of niet stoppen van de borstvoeding aan Evelien zelf overlaten.

Oeeh, als de borstvoeding goeroe's van hier dit lezen.....

En dan? Moet je dan opeens een keuze voor anderen (in dit geval 'de borstvoedings goeroe's) gaan maken? Keuzes maken volgens anderen doe je toch nooit goed, zo ook met de keuze om (lang) borstvoeding te geven terwijl je ervoor op een dieet moet. Hoe vaak ik al niet heb gehoord dat ik ronduit gek ben dat ik nog bv geef terwijl ik er zoveel voor moet laten... aldus 'de flesvoedings goeroe's?'

Goed zo, Evelien! Hop, S. in de kinderwagen, naar de drogist, koop een pak poeder en een fles en ga dan lekker slapen.

En dan? Daar gaat de verborgen reflux echt niet van over. En eventuele andere aandoeningen ook niet. Integendeel, het zou zelfs erger kunnen worden. Ligt eraan wat er aan de hand is. Het lijkt of hier gesuggereerd word dat moeders die de fles geven beter en meer slapen als moeders die de borst geven.... wel, het tegendeel -over het algemeen- is bewezen: http://www.borstvoeding.com/aanverwant/samen-slapen/geestelijke-gezondheid.html

Evelien... maak een keuze waar je ZELF 100% achter staat. Dan is het goed en alleen dan kun je er rust van hebben.
Als ik je verhalen over S. zo lees dan is er volgens mij meer aan de hand. Maar ik ben geen arts. Zo'n jong kind als dat S. nog is, krijsen ze echt nog niet zo hard omdat ze geen ritme zouden hebben! Je bent er altijd voor hem! Waarom zou hij dan krijsen? Er is dan toch iets niet pluis? Als ik al zo vrij mag zijn om je een advies te geven dan zou ik je dringend adviseren NU aan de bel te trekken. Mij part spoedeisende hulp. Ons kleintje heeft ook verborgen reflux (icm koemelkallergie). Ik herken heel veel uit jou verhalen (heb het over verb reflux). Dan denk je: nu ga ik bellen en dan juist ging ze lief slapen en dan dacht ik: ik bel morgen wel en dan juist de volgende dag ging het beter... Het is heel onzeker. Helpen de medicijnen die je van de huisarts had gekregen niet? Vraag om nexium.... hier werd het er een ander kind van! Zo lief! Pas een paar weken later bleek ze ook koemelkallergie te hebben, ze bouwen dat op dus het word dan alleen maar erger, maar bij haar was ik er vroeg bij omdat ik het gedrag herkende van de oudste.

Heel veel sterkte! En laat je vooral éérlijk informeren!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 okt 2011 21:15

Leuk Stip, nog gefeliciteerd! :-)

Succes Evelien, vervelend allemaal!
Ik merk, na ruim 5 maanden bv, dat ik het nu steeds leuker ga vinden, en dat ik zoonlief ook steeds beter aan ga voelen.
Alleen de enorme moeheid, dat merk ik ook wel. BV kost gewoon veel energie.

@Schipje, ben het helemaal met je eens.

Sterkte, ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 okt 2011 21:16

Stip, wat een heerlijke foto's. En wat heb je een mooie dochter.

Vanavond dus bij de HAP geweest....was een hele fijne arts. Die ons helaas niet echt verder heeft kunnen helpen. We worden verwezen naar het CB. S.imon heeft trouwens daar wel de boel bij elkaar gekrijst. :oops:

We gaan van t weekend gewoon even aan zien. Tsja ik vindt het toch wel heel moeilijk hoor.

@Schipje, heel herkenbaar dat laatste over wel of niet bellen naar de HA. Morgen wil ik de HA bellen voor een afspraak.
Wij kregen chemische rotzooi wat we niet langer dan een week mochten gebruiken (nou dat ga ik m'n kind niet geven natuurlijk). Niet van onze eigen HA maar van de waarnemende HA. En dat was geen Nexium.

Maar die arts bij de HAP was echt een top mens.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 27 okt 2011 21:39

Sterkte Evelien! Enne, ik baalde bij mijn oudste altijd als ze niet huilde bij doktersbezoek, vond het juist 'fijn' dat ze dan liet zien hoe het thuis ook ging. Hmm, ik heb verder geen wijze adviezen ofzo, weet alleen dat jullie zo niet voor altijd door kunnen, dit is slopend voor jou en ook voor je kleine mannetje.
Over koemelkvrij: voor een paar daagjes is dat redelijk te doen, is mijn ervaring, wel veel lezen op verpakking (en soms was ik erg verrast waar het dan toch weer in zat), voor het geval dit je kan helpen in je beslissing.
Eerlijk gezegd vind ik het apart dat de arts je naar het CB door verwijst, maar goed.
Succes met de HA morgen, laat ze maar horen dat het voor jou echt niet te doen is zo. Bij mij is het echt nog niet verwerkt, merk ik af en toe, dit zijn geen dingen die ze af mogen doen met 'trekt wel bij', 'hoort erbij' en 'is met een maandje of 4 echt wel over'.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 okt 2011 08:09

parkiet schreef:Over koemelkvrij: voor een paar daagjes is dat redelijk te doen.

Voor een jaar ook hoor ;-) koekkruiden en kaneel laten staan vond ik lastiger want daar is geen vervanger voor, dat gaat hier nu trouwens best goed!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 28 okt 2011 08:16

Schipje schreef:Voor een jaar ook hoor ;-) koekkruiden en kaneel laten staan vond ik lastiger want daar is geen vervanger voor, dat gaat hier nu trouwens best goed!

idd! het kost heel veel doorzettingsvermogen, maar als je de veranderingen merkt bij je kind,
heb je dat er voor 100% voor over!!

en bij sommige kinderen duurd het een week eer het verbeterd.
maar bij mijn kinderen was het na 3 uur al merkbaar...

Evelien: STA op een verwijzing naar de KINDERARTS!!
kom voor je kind en jezelf op! jij slaapt er slecht door en die arts niet...
als je niet zelf doorzet doen ze het niet voor jou,
je moedergevoel moet je altijd volgen en dat heb jij ook, profiteer daarvan!!

en je mag me gerust PB'en over wat wel en niet te eten!
zelfs door alleen melk/yoghurt te laten staan kan al een hele verbetering geven!

Sterkte!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 okt 2011 08:55

wat heftig allemaal evelien! ik herken het van bij Matteo.. die had ook reflux en later bleek ook lactose-intolerantie!!

reflux en koemelkallergie/lactoseintolerantie is toch ook een vaak gehoorde combinatie? volgens mij kwam het erg vaak voor dat baby's dan allebei hadden

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 okt 2011 08:56

Matteo heeft trouwens zantac gekregen totdat hij bijna anderhalf was! het ging hier pas beter toen we gingen bijvoeden.. dus we zijn al redelijk vroeg met bijvoeding begonnen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 okt 2011 10:27

@Evelien hoe is het nu?

@Stip Wat een SUPER leuke foto's van je mooie meisje! Nina heeft dat jurkje ook alleen na 2x wassen is het best vaal geworden echt balen.

Hoe hebben jullie kindje gereageerd op de klok verzetten? Nina is gisterenavond later gaan slapen en die werd nieuwe tijd 07.30 wakker (krijgt altijd rond 07.30 de eerste fles)

Terug naar “Archief”