Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor AikonGirl » 21 feb 2011 20:51

Nog gefeliciteerd met Joelle! Leuke foto's. :)

Sterkte met de kindjes met pijn...
M'n dochtertje heeft eigenlijk nooit wat. Ja, een keer de waterpokken.
Maar heb haar nog nooit medicijnen gegeven ofzo. Ben ik wel dankbaar voor, nu ik dit allemaal zo lees.

Oja, ze heeft nu wel een paar waterwratjes. Geen last van, maar het worden er wel steeds meer. :/
Iemand ervaring? Tips? Ik las iets van sudocreme er op smeren.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 21 feb 2011 20:59

AikonGirl schreef:Nog gefeliciteerd met Joelle! Leuke foto's. :)

Sterkte met de kindjes met pijn...
M'n dochtertje heeft eigenlijk nooit wat. Ja, een keer de waterpokken.
Maar heb haar nog nooit medicijnen gegeven ofzo. Ben ik wel dankbaar voor, nu ik dit allemaal zo lees.

Oja, ze heeft nu wel een paar waterwratjes. Geen last van, maar het worden er wel steeds meer. :/
Iemand ervaring? Tips? Ik las iets van sudocreme er op smeren.

Insmeren met betadine scrub, pleister er op en ze drogen in.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 21 feb 2011 21:01

Iemand ervaring? Tips? Ik las iets van sudocreme er op smeren.[/quote]

Ja hier ook ervaring met waterwratjes. Het is iig heel besmettelijk.
Ons 3e dochtertje had ze en deze heeft ons jongste dochtertje overgenomen.
Ik smeerde er ook regelmatig sudocrème op, vooral als ze erg groot werden.
Had wel het idee dat dat hielp.
Het duurt helaas best lang voordat ze weer weg zijn, maar gelukkig niet ernstig.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 feb 2011 21:34

ooh ag! fijn!! al zeggen ze wel, niet voor hun vierde jaar ziek, dan daarna wel. Teminste als ik ouders uit de klas mag geloven.

Marijn heeft weer een ab kuur en een verwijs voor naar de kno, en het liefst zo snel mogelijk. Hij heeft echt last en het ziet er erg vies uit aan de binnenkant, moet vrijdag weer voor controle, ze willen hem goed in de gaten houden. Ze zijn bang omdat zijn weerstand nu inmiddels laag is dat het naar binnen slaat en dan heb je een groter probleem. Dus min of meer preventief de kuur.

BUmba: Herkenbaar hoor, marijn heeft weken twee dgaen hoge koorts gehad, ws heeft hij heel lang ooronsteking gehad, en ik maar mezelf afvragen wat ik allemaal at voor melkpoducten. Achteraf heeft hij daar wel last van gehad maar ws zijn zijn oren altijd erger geweest. Nu we het telkens aanpakken herkennen we hem niet weer zo rustig als hij is! en heerlijk hij kan spelen. Bij mij gaan de alarmbellen dus wel weer rinkelen als de temp boven de 40 is, en ik laat mij ook niet meer afschepen bij die assistent, protocol of niet!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 feb 2011 14:41

Dames, wat krijg ik weer mooie kaarten binnen :oops:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 22 feb 2011 21:52

Elvira: Hoe gaat het met jou en je zoontje?
Al een klein beetje op de rit?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 feb 2011 21:53

LauraC schreef:Dames, wat krijg ik weer mooie kaarten binnen :oops:

tsja.. ook de post gaat overzee :wink:

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 22 feb 2011 22:22

LauraC schreef:Dames, wat krijg ik weer mooie kaarten binnen :oops:

Fijn :mrgreen:

ppm, hopelijk gaat het snel beter! Enne, weet je al wanneer je bij de KNO terecht kunt?

Wat zetpillen betreft: dochterlief wil ze écht NIET!! Al vanaf dat ze heel klein was, protesteerde ze hier hevig tegen. Toen ze laatst geopereerd was aan keel- en neusamandelen, weigerde ze pertinent. De eerste dag heb ik er nog wel 1 gegeven, de 2e dag na veel moeite (lees: in de houdgreep) ook nog, maar toen ging ze zó tekeer dat ze ervan moest overgeven (sophie kan dus echt haar hele maaltijd eruit spugen puur uit drift, en heeft soms ook breath holding spells waarbij ze dus echt even wegvalt). Dus toen heb ik het daarna maar gelaten voor wat het is. Als zij liever pijn heeft...
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 feb 2011 22:45

Mensen....wat zijn bij jullie de regels over 'opeten waar je om vraagt'? Ik heb vanavond mega in de clinch gelegen met mijn weledelwaarde zoon over het (oa!) niet opeten van een mandarijntje waar hij eerst als een gek om gezeurd had. Ben ik een rotmoeder (ja ja, ik durf het gewoon van mezelf te zeggen) om dan te stellen na 10 minuten dat ding verpulveren dat hij het binnen een bep. tijd op moet eten en zo niet dan zonder toetje van tafel? Meneer vond het erg onterecht (zoals zovele dingen tegenwoordig) en liet dat ook merken. Hoe pakken jullie dat aan?

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 22 feb 2011 22:55

Laura, zo gaat het hier ook ongeveer hoor als dat mandarijntje waar lang om gezeurd is niet opgegeten wordt. Dan ook niks anders lekkers!!!
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 feb 2011 09:39

LauraC, je hebt goed gehandelt. Ze hebben regels nodig.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 23 feb 2011 11:00

LauraC schreef:Mensen....wat zijn bij jullie de regels over 'opeten waar je om vraagt'? Ik heb vanavond mega in de clinch gelegen met mijn weledelwaarde zoon over het (oa!) niet opeten van een mandarijntje waar hij eerst als een gek om gezeurd had. Ben ik een rotmoeder (ja ja, ik durf het gewoon van mezelf te zeggen) om dan te stellen na 10 minuten dat ding verpulveren dat hij het binnen een bep. tijd op moet eten en zo niet dan zonder toetje van tafel? Meneer vond het erg onterecht (zoals zovele dingen tegenwoordig) en liet dat ook merken. Hoe pakken jullie dat aan?

goed gedaan hoor, als hij er eerst om zeurt dan moet hij hem ook opeten.
hij gaat z'n grenzen opzoeken, en jij geeft ze aan.

soms is afleiden een goede tip, ben even kwijt hoe oud hij precies is, ruim 2 toch??,

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 feb 2011 12:26

rosaatje schreef:
LauraC schreef:Mensen....wat zijn bij jullie de regels over 'opeten waar je om vraagt'? Ik heb vanavond mega in de clinch gelegen met mijn weledelwaarde zoon over het (oa!) niet opeten van een mandarijntje waar hij eerst als een gek om gezeurd had. Ben ik een rotmoeder (ja ja, ik durf het gewoon van mezelf te zeggen) om dan te stellen na 10 minuten dat ding verpulveren dat hij het binnen een bep. tijd op moet eten en zo niet dan zonder toetje van tafel? Meneer vond het erg onterecht (zoals zovele dingen tegenwoordig) en liet dat ook merken. Hoe pakken jullie dat aan?

goed gedaan hoor, als hij er eerst om zeurt dan moet hij hem ook opeten.
hij gaat z'n grenzen opzoeken, en jij geeft ze aan.

soms is afleiden een goede tip, ben even kwijt hoe oud hij precies is, ruim 2 toch??,

Hij werd eind januari 3! Hij is echt grenzen aan het opzoeken nu. Ik zei gisteren nog tegen een andere RW-er dat hij op het moment dingen doet die hij allang ontgroeid zou moeten zijn of juist dingen doet waar hij nog veel (lees 10 jaar) te vroeg mee is.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 feb 2011 12:48

Ik dreig nooit met 'geen toetje'. Dat vind ik gewoon een onderdeel van de maaltijd. Maar als je dat eenmaal zo hebt gezegd, moet je het ook volhouden, anders nemen ze echt een loopje met je. Wat ik wel vaak doe is het fruitmoment als eerste op de dag houden en als hij dan zn fruit niet opeet dat hij 's middags bij de thee geen koekje of plakje ontbijtkoek krijgt. Daar is zoonlief heel gevoelig voor en hij schrokt dan meestal een resterende boterham of fruit naar binnen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 feb 2011 13:03

Lijkt me prima, hoor, Laura. Hij zoekt grenzen en jij geeft ze. Lekker veilig!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”