talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 jan 2008 11:24

ik denk dat ik het met 3 kinderen ook niet meer kan hoor :)

Stond in de Daniël ja! Ik vond het ook een beetje ver gezocht, maar ergens heeft hij misschien wel gelijk. Maar wat als alle werkende moeders nu stoppen met werken, hebben we dan geen probleem? Tja je talenten kun je ook in vrijwilligerswerk stoppen, daar werd niks negatiefs over vermeldt... Lijkt mij trouwens ook wel wat, maar wil Sarah niet naar de oppas doen als ik vrijwilligerswerk moet doen, dat komt dan op hetzelfde neer.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 16 jan 2008 11:32

Ja soms voel je je een beetje leuren met je kinderen. Daar baal ik dan ook wel van. Dan heb ik wel zoiets van m'n kinderen gaan voor. En ik heb al verschillende dingen geschrapt sinds er meer kinderen bij kwamen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jan 2008 11:43

Die dominees kennen mij nog niet. Of ze denken dat ik een man ben :lol:

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 16 jan 2008 12:05

lammetje schreef:Ik las pas een artikel van een dominee die vond dat moeders niet mogen werken Bijbels gezien. Haar talenten moest ze gebruiken bij het met smart kinderen baren en daarnaast ook de opvoeding. De mannen hadden de talenten om te werken voor de kost en goede doelen. Vond dit best zwart wit gedacht, maar ik merk toch wel dat ik veel van mijn talenten gebruik in het opvoeden van Sarah. Maar daarnaast ook heerlijk om die 2 dagen te werken zodat andere wat aan mijn 'talenten hebben'...

De Bijbel in je eigen straatje passen, heet zoiets. Het is namelijk echt grote onzin. Pas sinds de jaren '50 hebben vrouwen de luxe dat ze thuis kunnen blijven als hun man werkt. Het verschil tussen vroeger en nu is waarschijnlijk dat vrouwen vroegen meer rond het huis deden zodat ze ondertussen op de kinderen konden passen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 jan 2008 12:26

ik zal niet zo snel oordelen dat hij de Bijbel in zn eigen straatje past, want misschien wil zijn vrouw ook wel heel erg graag werken....

Maar het gaat dan ook om buitenshuis werken en je kind door een ander laten opvoeden. Maar ik zie het probleem dus niet als je bijvoorbeeld als man en vrouw samen parttime gaat werken, dat vond hij niet Bijbels, ik zie daar niet iets verkeerds in eigenlijk. Kan het wel begrijpen dat ze 4 dagen opvang 'afkeuren', dat zou ik zelf ook nooit doen...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 16 jan 2008 14:58

ja ik vind het een beetje afhankelijk waar je je kind(eren) heen brengt. Als je man idd een dag minder werkt en jij werkt zelf die dag dan is daar toch niets mis mee? een vrouw heeft toch ook niet voor niets gestudeerd dan!
Tuurlijk het is prima dat zo'n ds die mening heeft, maar hij moet het niet zo opleggen dat iedereen die het anders doet fout bezig is!!
Er zijn ook vrouwen die er gewoon echt niet tegen kunnen alleen maar met huishouden en kids bezig te zijn. En hun mannen vinden een 'papadagje' in de week misschien wel superleuk.
Iedereen moet door voor zichzelf gewoon de beste weg voor hun kids in zoeken. en dan zijn er toch verschillende mogelijkheden!

sela

Berichtdoor sela » 16 jan 2008 15:03

vroeger was je ws. veel meer tijd kwijt met het huishouden.
nu heb je zelfs stofuigers die je alleen maar aan hoeft te zetten en hun gang gaan. :-oo
dat betekent dat het soms best rustig kan zijn thuis, is het niet.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 16 jan 2008 15:18

x
Laatst gewijzigd door *|Scatie op 10 aug 2008 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 jan 2008 15:22

dat heb ik nu ook, vind het heerlijk om mijn talenten naast het huishouden en opvoeden te gebruiken voor mensen die mijn zorg nodig hebben!! Al denk ik wel eens snachts: hummm volgens mij had ik net zo goed thuis kunnen blijven, tis zo rustig :)
Ben het dan ook niet helemaal eens met het artikel hoor :wink:

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 16 jan 2008 16:31

lammetje schreef:ik zal niet zo snel oordelen dat hij de Bijbel in zn eigen straatje past, want misschien wil zijn vrouw ook wel heel erg graag werken....

Maar het gaat dan ook om buitenshuis werken en je kind door een ander laten opvoeden. Maar ik zie het probleem dus niet als je bijvoorbeeld als man en vrouw samen parttime gaat werken, dat vond hij niet Bijbels, ik zie daar niet iets verkeerds in eigenlijk. Kan het wel begrijpen dat ze 4 dagen opvang 'afkeuren', dat zou ik zelf ook nooit doen...

Ik kreeg de indruk dat deze dominee graag alles bij het oude wil laten (kostwinnersmodel) en vervolgens voor dat standpunt argumenten gaat zoeken in de Bijbel. Zo mag je niet met de Bijbel omgaan.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jan 2008 20:08

Het valt mij wel eens op dat het wel wordt goedgekeurd als moeders in de zorg of het onderwijs werken, niet als ze een kantoorbaan hebben. En soms denk ik ook wel: waarom altijd maar dat vrijwilligerswerk zo omhoog steken, is het nou echt zo erg als een moeder een paar uur werkt om wat extra centen omhanden te hebben of om lekker iets voor zichzelf te hebben?

Lammetje, werk jij als Vlieger thuis is? Je geeft aan dat je ook 's nachts werkt, hoe doe je het dan met je nachtrust?

Sela, kun jij je baan combineren met Noes of heb je opvang voor haar? Werkt Noes inspirerend?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jan 2008 21:31

Klopt volgens mij helemaal Annet.....die induk krijg ik ook.

Vraagje voor de werkende moeders
Hoeveel uren werken jullie en wat voor opvang hebben julle als je werkt?
Waarom hebben jullie voor die opvang gekozen?

( liever geen discussie over of het wel/niet goed is om te werken, want ik weet dat daar de meningen over verdeeld zijn)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 jan 2008 22:09

Ik werk 16 uur p/w.

Dinsdag 8 uur: oppas (mams, schoonmams en schoonzus, niet alle drie tegelijk uiteraard 8) )

Zaterdag 8 uur, vanaf vijf uur 's morgens dus ben ik 's middags lekker thuis: oppas is manlief :wink:

Weet iemand hoe dat precies zit met oppasvergoeding als er oma's oppassen?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 jan 2008 22:16

Dan moet je eens googlen op oppassubsidie, er zijn verschillende bureau's waar je dat aan kunt vragen.

Als ik weer ga werken kunnen we het hier ws wel zo regelen dat manlief dan thuis is, hij kan die uren de andere dagen inhalen. Wij hebben besloten dat we niet structureel oppas willen voor ons kind, alleen eens een keertje incidenteel.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 jan 2008 22:21

*Annet* schreef:Het valt mij wel eens op dat het wel wordt goedgekeurd als moeders in de zorg of het onderwijs werken, niet als ze een kantoorbaan hebben.

Is dat sowieso niet een beetje in de ger. gezindte? Jonge meid is zich aan het orienteren op banen; ga maar lekker zuster of juf worden, kun je vast oefenen voor je kinderschare later. Ik kan het verkeerd hebben hoor, maar het lijkt alsof sommige beroepen voor vrouwen worden in onze gezindte veel meer worden geaccepteerd.

Terug naar “Archief”