Homeopathie en andere alternatieve geneeswijzen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 05 aug 2006 06:30

L'être extraterrestre schreef:
Trouwens, veel erectie middelen zijn puur natuur. En het werkt.

Dank je dat je dit met ons deelt. :shock:

Maar goed, het gaat hier niet om natuurlijk tegenover chemisch. Als jij hoofdpijn hebt, en je kauwt op een coca-blaadje, dan gaat dat over. Puur natuur, maar niet homeopatisch. Homeopatisch wordt het als je 1 molecuul van dat blaadje in een zwembad puur water gooit en goed roert en je ineens een zwembad vol "medicijn" hebt.

Çluny
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Çluny » 05 aug 2006 08:58

L'être extraterrestre schreef: Je hebt gelijk voor 75% vind ik. Er zijn homeopatische middelen die wel werken.

Trouwens, veel erectie middelen zijn puur natuur. En het werkt.

Nu scheer je alle homeopatische middelen over 1 kam. Er zijn middelen die wel werken en, helaas voor jou, kun je daar niet omheen.

Met of zonder erectie, nog 25% te gaan.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 15 aug 2006 15:21

Je moet wel onderscheid maken tussen homeopathische en plantaardige middelen lijkt mij.

Wat echt ontzettend goed schijnt te helpen bij een depressie enzo, volgens mensen die ik ken, is Vital Green Chlorella (of zoiets) van Bloem, een plantaardig iets, vooral omdat je tijdens/na een depressie erg moe bent, dat schijnt je er dan bovenop te kunnen helpen wat moeheid betreft.

meissie17

Berichtdoor meissie17 » 04 okt 2006 13:28

ik ben heel positief over homeopathie...ik zit zelf bij een homeopaat, omdat ik een lichte vorm van ADHD heb, en ik doordat ik zo druk was, geen controle over mezelf had, en dingen deed, waarvan ik achteraf enorm van baalde, en me vaak een schuldgevoel bezorgde.
maar nadat ik tabletten van de homeopaat heb gekregen kan ik me ook op dingen concentreren, ik wist niet wat me overkwam en vond het helemaal gweldig, maar deze tabletten mag je niet altijd blijven slikken, maar moet je langzaam weer afbouwen, en als je het idee hebt dat het niet meer gaat, dan krijg je weer een nieuwe 'serie'.
bij mij werkt het enorm goed, en bij mijn zusje ook, die had last van 'wild vlees' onder haar neus, zag er btje raar uit, en huisarts had het weggebrand, laten bevriezen, en nog veel meer, maar hielp niets, ze is 1x naar de homeopaat geweest, ze heeft tabletjes gekregen(echt hele kleine tabletjes) en hoppa, binnen de kortste keren was het weg....
gewéldig :D

wervelwind
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wervelwind » 05 okt 2006 17:17

wat voor tabletten heb je dan gehad van de homeopaat meissie17??
Als De Hersenen Deinen

meissie17

Berichtdoor meissie17 » 05 okt 2006 17:26

ik weet zo geen naam, hij had altijd laatjes vol met allerlei tabletjes, en deze trok hij er uit...en sorry weet geen namen :)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 06 okt 2006 08:52

meissie17 schreef:ik weet zo geen naam, hij had altijd laatjes vol met allerlei tabletjes, en deze trok hij er uit...en sorry weet geen namen :)

:shock:
griezel, terwijl normale artsen verplicht zijn een bijsluiter met alles erop en eraan een voorlichting mee tegeven.......

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 06 okt 2006 08:55

Homeopatische middeltjes zijn natuurlijk dacht ik. Iig is het niet nodig om een bijsluiter mee te geven, de essentie van homeopathie is vooral placebo. Sorry.

meissie17

Berichtdoor meissie17 » 06 okt 2006 13:56

ik heb er idd geen bijsluiter ofzo bij gekregen, alleen een papiertje met de tijden enzo wanneer ik ze in moest nemen, omdat het 'afbouwend' was....

meissie17

Berichtdoor meissie17 » 06 okt 2006 13:59

en trouwens... L'être extraterrestre.. dat jij er niet in gelooft, oke...maar bij mij heeft het heel erg goed gewerkt, en van iedereen krijg ik te horen dat ik nu heel anders ben, lang niet zo druk en warrig als eerst...en dat komt echt niet doordat het 'tussen m'n oren zit' ofzo....
dat is 1 ding dat zeker is...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 06 okt 2006 14:01

meissie17 schreef:en trouwens... L'être extraterrestre.. dat jij er niet in gelooft, oke...maar bij mij heeft het heel erg goed gewerkt, en van iedereen krijg ik te horen dat ik nu heel anders ben, lang niet zo druk en warrig als eerst...en dat komt echt niet doordat het 'tussen m'n oren zit' ofzo....
dat is 1 ding dat zeker is...
Ik geloof er wel in. Ik geloof alleen ook dat het 50 50 is. Ene helft zit er middelen in die echt helpen, maar voor een gedeelte is het placebo. Al wil je dat misschien niet horen. (klinkt rot, sorry)

meissie17

Berichtdoor meissie17 » 06 okt 2006 14:03

ik heb genoeg ervaring (van mezelf) en ook verhalen van andere gebruikers van tabletten van die man, gehoord, en tis misschien raar/ongeloofwaardig, maar iedereen had er echt baat bij....
maar goed :) iedereen z'n eigen mening

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 okt 2006 14:13

Lieve schatten, placebo's worden echt niet alleen in de homeopathie gebruikt hoor! Maar ook in de reguliere markt...

wervelwind
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wervelwind » 06 okt 2006 15:55

Homeopatische middeltjes zijn natuurlijk dacht ik. Iig is het niet nodig om een bijsluiter mee te geven, de essentie van homeopathie is vooral placebo. Sorry

homeopatie kan zeker helpen en berust niet vooral op placebo, maar het zijn natuurlijke middelen maar omdat er niet voldoende (bewijzend) onderzoek naar gedaan is, is het geen officieel geneesmiddel. Daarbij maken ze in de reguliere geneeskunde ook gebruik van natuurlijke geneesmiddelen, denk aan vitamine C of cranberrysap bij een blaasontsteking. Ik zou alleen voordat ik homeopatische/reguliere middelen slik willen weten wat erin zit, ook homeopatische middelen horen een bijsluiter te hebben (kijk maar naar alle producten van dr de Hoog), want ondanks dat ze natuurlijk zijn, kunnen er ook nadelige gevolgen aan zitten.
Als De Hersenen Deinen

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 23 okt 2006 16:04

wervelwind schreef:. Daarbij maken ze in de reguliere geneeskunde ook gebruik van natuurlijke geneesmiddelen, denk aan vitamine C of cranberrysap bij een blaasontsteking.

Vitamine-C tabletten hebben niet de status 'geneesmiddel.' Ze helpen wel als iemand werkelijk een vitaminetekort heeft, dan vullen ze dat aan (voedingssupplement).

Over homeopatie: als je erin gelooft werkt het. Wie zegt dat je kwaaltje niet over was gegaan als je de tabletjes niet had geslikt? Hoeveel van de 'werkzame stof' zit er nog in na 30 keer verdunnen? 1 molecuul? 5 moleculen?

Kruidengeneeskunde daarentegen kan wel helpen, denk ik. En dan bedoel ik dus A.Vogel (calendulazalf bijvoorbeeld, of overgangstabletten). Maak dus verschil tussen homeopatie en kruidengeneeskunde.
~Get out and do what we were meant to do~

Terug naar “Archief”