De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor rotterdam » 13 mei 2014 11:33

james schreef:
Dat is zeker waar, en daarom zal Gods werk nooit afgebroken worden. Maar dat ondanks de islam.

En ondanks jij en ik.

Toen de Duitse commandant in 1943 op audiëntie verscheen in het Vaticaan, zei hij tegen de Paus "ik ga uw kerk vernietigen", waarop de Paus antwoordde "dat gaat u niet lukken dat proberen wij al haast 2000 jaar". :D

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 mei 2014 11:36

Een goed katholiek gezegde is dan ook dat de Kerk bestaat ondanks mensen, niet dankzij mensen.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 13 mei 2014 11:39

rotterdam schreef:Ik bezoek regenmatig de zusters en broeders in het Midden Oosten.
Zij zeggen dit tegen mij.
Vertrouwen in God, Anoniem89, is schreeuwen tegen de wind in.

De Here blijft "trouw aan het werk Zijner handen" of denk je dat dit niet waar is?

Mooi dat je dit doet, laat ik dat wel zeggen!

Maar de waarheid is ook dat het niet altijd goed afloopt..
Sterker nog, ze zullen wel regelmatig de ergste dingen meemaken.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 13 mei 2014 11:43

De Joden in Medina

Even terug naar Medina. In die stad woonden veel Joden. Zij bezaten macht, rijkdom, aanzien en autoriteit.
Mohammed probeerde vergeefs hen voor zijn visie en geloof te winnen.
De Joden wezen op de vele verschillen tussen de Tenach [ O.T.] en de Koran.
Daardoor werd het gezag van Mohammed ondergraven.
Mohammed noemde de Joden dan ook "de hevigste vijanden onder de mensen" [ Sura 5:82].
Vandaar dat bijv. Ahmadinejad en andere Islamitische antisemitische propagandisten, gretig de antisemitische leugens uit de Middeleeuwen, dat de Joden "vijanden van de mensheid" zijn, over hebben genomen.
Voor Mohammed betekende dat dus oorlog tegen de Joden van Medina.
Toen hij de Gravenoorlog [627] won, liet hij hen hun eigen graf graven.
Het eerste massagraf in een Islamitische Jihad werd gevuld met 600-800 lichamen van Joden uit Medina.
De eeuwige strijd tussen de Islam en Israel, was begonnen en gaat tot op vandaag de dag door.

Nu weer terug naar de belangrijkste stad van de Islam, Mekka.
Mohammed probeerde met vreedzame middelen de stad voor zich te winnen.
Dat lukte niet. Toen de Moslims door rijke kooplieden uit Mekka beledigd werden viel Mohammeds leger in het geheim de stad binnen en veroverde Mekka.
Toen werden alle afgodsbeelden op het plein van de grote tempel, de Ka' aba, waarin de Zwarte Steen zich bevindt, verwoest.
De Ka 'aba werd het belangrijkste heiligdom voor de Islam.
Mohammed nam een wijs besluit en richtte geen slachtpartij in Mekka aan.
Zelfs verdeelde hij de buit onder zijn vijanden. Ook deze handeling is een soort wet geworden onder de Islam. De stelregel is: " Laat ze aan de Islam wennen" .
Ook nu probeert de Islam hele volken te winnen door geschenken, studiebeurzen enz.

De Jihad, de Heilige Oorlog heeft inderdaad veel gezichten.
Tijdens de laatste jaren van zijn leven verkondigde Mohammed dat de Islam niet alleen voor Arabieren, maar voor de hele wereld was.
Het doel van de Islam werd, en is nog steeds, de "vrede van Allah" onder alle mensen te brengen.
Wat die "vrede van Allah" betekent, zien we in Islamitische landen van onze tijd, in landen waar de sharia door de machthebbers wordt gehanteerd.

wordt vervolgd

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 mei 2014 11:56

Misschien is het een goed idee om eens wat moslims uit te nodigen om hier een en ander uit te leggen over hun geloof. Wellicht worden er dan heel wat vooroordelen weggenomen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 13 mei 2014 12:07

Faramir: " ....... wellicht worden er dan heel wat vooroordelen weggenomen"

Misschien is het een goed idee, de geschiedenis van de Islam nu eens serieus te nemen, en daaruit te leren wat het uiteindelijke doel is van de Islam, namelijk de hele wereld te veroveren.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 mei 2014 12:12

Dat was het doel van de Baron ook, maar daar hebben Bassie en Adriaan toch mooi een stokje voor gestoken. Maar dat kan ook gelegen hebben aan de helpende handjes van de Baron. Vlugge Japie en de rest waren niet zo pienter.

Afbeelding

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 13 mei 2014 12:14

Faramir

Leuk hoor, maar het slaat nergens op. =;

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 mei 2014 14:58

ineke-kitty schreef:Mohammed probeerde vergeefs hen voor zijn visie en geloof te winnen.
De Joden wezen op de vele verschillen tussen de Tenach [ O.T.] en de Koran.

Feitelijk onjuist - dit is onmogelijk.

De Koran is samengesteld rond het jaar 650 door kalief Oethman ibn Affan uit losse teksten.

Dus toen Mohammed (570-632) in discussie ging met de Joden bestond de Koran nog niet.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 13 mei 2014 16:52

Ik heb gezegd: De Joden wezen op de vele verschillen tussen de Tenach en de Koran.

Duidelijk moet zijn dat het gaat over de latere samengestelde verhalen uit de Koran zoals die nu bestaat. Mohammed kwam tot de conclusie dat het de engel Gabriel was die hem verscheen en hem geboden had wat hem werd vertoond. Mohammed kon niet lezen, en een ECHO van dit verhaal staat in Sura 96:1-5. Zijn prediking was duidelijk, dat alle goden van Mekka afgoden waren, en dat er maar EEN god was, en dat was Allah en hij was zijn profeet.
Ik heb eveneens gezegd dat om die 'boodschap' heen hij veel 'geleend' heeft uit JOODSE bronnen, en DUS uit de Thenach.
Hij 'ontving' in 610 zijn 'openbaringen' en hij probeerde de Joden dus voor zijn visie en geloof te winnen. De Joden wezen de verschillen tussen de Thenach en de "visioenen" van Mohammed, die LATER zijn opgetekend in de Koran, dus pertinent af, omdat zij tegenstrijdig waren met wat de Thenach leerde.

Al eerder is gezegd dat de eschatologie van de Islam dan ook voor het grootste deel is gehaald uit de Islamitische traditie of OVERLEVERING. En die overlevering ligt vast in de zogenaamde Hadith.
Voor het grootste deel is de Koran de godheid van de Islam, Allah, die direct met Mohammed spreekt en Gabriel zou dus een en ander aan Mohammed hebben doorgegeven.
Een Hadith is dus een overgeleverde uitspraak van Mohammed die hij ongetwijfeld heeft 'gedeeld' met de Joden van Medina, en de Joden DUS hebben afgewezen.
De Hadith bevat dus een verslag over wat hij gedaan heeft, en bevat toelichtingen en aanvullingen op de Koran.
De goedgekeurde hadiths staan als gezaghebbend NA de Koran.

De Koran bevat veel incidentele regelingen, gebeurtenissen en losse details.
De gebeurtenissen zijn vaak niet compleet vermeld en hangen daardoor wat vaag in de lucht van de geschiedenis. En omdat de Koran geen samenhangend geheel is, en er veel vragen en onduidelijkheden waren, ontstonden er in de loop van zo'n 200 jaar NA Mohammeds dood [632] overleveringen over zijn uitspraken, verhalen uit zijn leven en uitwerkingen van bepaalde regels en wetten.
Toen Moslimgeleerden die hadiths begonnen te verzamelen, kwam men letterlijk op honderdduizenden verhalen en uitspraken.

ZO zit het hele verhaal in elkaar.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 mei 2014 17:49

ineke-kitty schreef:Ik heb gezegd: De Joden wezen op de vele verschillen tussen de Tenach en de Koran.

De Joden wezen de verschillen tussen de Thenach en de "visioenen" van Mohammed, die LATER zijn opgetekend in de Koran, dus pertinent af, omdat zij tegenstrijdig waren met wat de Thenach leerde.

Nu klopt het wel =D>

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 13 mei 2014 18:34

ineke-kitty schreef:Faramir: " ....... wellicht worden er dan heel wat vooroordelen weggenomen"

Misschien is het een goed idee, de geschiedenis van de Islam nu eens serieus te nemen, en daaruit te leren wat het uiteindelijke doel is van de Islam, namelijk de hele wereld te veroveren.

Dat is ook het doel van christenen door de tijd heen. Weet jij wat het woord 'kerstening' betekent?

Karel de Grote wilde dat alle Saksen christen werden, en voelde zich daarom genoodzaakt oorlogen te voeren. Een verklaring voor het gedrag van Karel zou kunnen zijn dat hij het niet kon verdragen dat zijn onderdanen niet hetzelfde geloof hadden, terwijl hij zijn macht als door God gegeven beschouwde. De opvatting dat godsdienstig geloof een persoonlijke levenskeuze is, paste niet in deze zienswijze. Hij liet iedereen vermoorden die weigerde gedoopt te worden, vlees at in de vastentijd, een dode verbrandde of een heks verbrandde.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerstening
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 13 mei 2014 20:08

BREAKING NEWS:

Sudan Pregnant Christian Facing Death for " adultery" , Apostasy"

By BosNewsLife
Africa Service.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 14 mei 2014 09:40

Faramir schreef:Misschien is het een goed idee om eens wat moslims uit te nodigen om hier een en ander uit te leggen over hun geloof. Wellicht worden er dan heel wat vooroordelen weggenomen.

Hoewel ik mezelf absoluut geen expert zou willen noemen met betrekking tot Islam weet ik er wel veel vanaf in verband met mijn achtergrond, dus misschien kan ik sommige vragen beantwoorden?
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 14 mei 2014 10:06

Ayla schreef:
Hoewel ik mezelf absoluut geen expert zou willen noemen met betrekking tot Islam weet ik er wel veel vanaf in verband met mijn achtergrond, dus misschien kan ik sommige vragen beantwoorden?

Heel graag je visie op wat hier gezegd is - bij voorbaat dank

Terug naar “Archief”