Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor schelpje3 » 27 dec 2010 15:06

Haai schreef:Broer en schoonzus hebben ook een dure laminaatvloer, met een hele dure en speciale ondervloer, ik weet niet precies wat. Maar ik vind het toch altijd uhhm... nep en nogal lawaaierig klinken.
Maar goed, ik vind laminaat dus ook gewoon niet mooi, smaken verschillen :wink:

Het klinkt beslist niet lawaaiig, maar ik vraag mensen met hakken hun schoenen uit te doen :D
En bij de zithoek ligt een lekker warm en wollig kleed, dan doe je graag je schoenen uit :wink:
Gewoon platte (heren)schoenen geen probleem.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 dec 2010 16:14

Wij hebben in 2 slaapkamers boven wel laminaat. Ik vind het na een echte houten vloer het mooist. Maar ik doe het nooit meer, het trekt zo enorm veel stof aan, stofwolken vliegen rond elke week als ik schoonmaak. Ik word er gek van. Ik vind een echte houten vloer ook veel mooier, maar dat vind ik voor boven veel te duur.
Voor Jurians kamer hebben we sowieso tapijt genomen, dat vind ik warmer. En beneden hebben we dan wel een echte houten vloer. Maar omdat we boven alles nog wel een keer aan moeten pakken vind ik dat zonde van het geld.
En in onze slaapkamer is tapijt niet handig, omdat mijn man flink astma heeft, en stof dan juist in de vloerbedekking trekt. Nu maak ik het tenminste nog elke week schoon ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 dec 2010 16:19

MissF schreef:Wij hebben in 2 slaapkamers boven wel laminaat. Ik vind het na een echte houten vloer het mooist. Maar ik doe het nooit meer, het trekt zo enorm veel stof aan, stofwolken vliegen rond elke week als ik schoonmaak. Ik word er gek van. Ik vind een echte houten vloer ook veel mooier, maar dat vind ik voor boven veel te duur.
Voor Jurians kamer hebben we sowieso tapijt genomen, dat vind ik warmer. En beneden hebben we dan wel een echte houten vloer. Maar omdat we boven alles nog wel een keer aan moeten pakken vind ik dat zonde van het geld.
En in onze slaapkamer is tapijt niet handig, omdat mijn man flink astma heeft, en stof dan juist in de vloerbedekking trekt. Nu maak ik het tenminste nog elke week schoon ;)

Ik stofzuig elke dag de kamer, maar de slaapkamers niet. Daar heb ik een swiffer voor, alles blijft eraan plakken, ideaal. Voor de rest neem ik alles met een klamvochtige doek af, dus er kan niks ronddwarrelen dan :wink:
Het astmafonds adviseert wel om harde vloeren te nemen, maakt niet uit of dat zeil, hout of laminaat is.
In vloerbedekking gaan toch mijten zitten.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 28 dec 2010 09:18

Ik neem ook nooit meer laminaat boven, maar spaar liever nog even door voor een houten vloer. Dat hebben we beneden ook en vind ik veel mooier. Vloerbedekking neem ik ook niet, de stof die je inderdaad ontzettend ziet op het laminaat, heb je ook op je vloerbedekking, alleen zie je dat veel minder. Ach dan maar de swiffer er een extra keer langs.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 dec 2010 09:47

Oh ja, als je de tijd hebt om verder te sparen zou ik dat ook doen. Maar toen wij hier kwamen wonen moesten we de vreselijke vloerbedekking eruit halen en iets nieuws erin leggen overal, dat kost al zat :)
Nu we over een poosje de zolder helemaal aan gaan pakken, dan wil ik daar een wit gelakte houten vloer, daar spaar ik dan maar even voor verder ja

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 17 jan 2011 17:44

Zo bij ons begint het nu eindelijk op te schieten met de verbouwing!
In de badkamer zijn de muren betegeld, de vloer is geëgaliseerd, nu is het wachten op m'n schoonouders, die komen de vloer nog tegelen. Dan is de badkamer klaar!
Alle 3 de slaapkamers zijn behangen, en zo ver klaar, dat als de vloerbedekking er ligt, dat ze dan 'af' zijn!
Beneden hoeven we volgens mij alleen nog te verven, behangen en de vloer te leggen!
Heerlijk! Het moet over 8 weken ook al klaar zijn...Maar dat moet vast lukken!

Zaterdag hebben we een vloer uitgezocht! We schrokken eerst behooooorlijk van de prijs; 3600 euro! Dat was wel heel ver boven ons budget! Wat bleek; ik had gezegd dat de oppervlakte 5,20 bij 8 was....En hij had verstaan 25 bij 8...Dus hij kwam uit op 200 m2! Iets te veel! :lol:
Maar het is een mooie, gebleekt eiken vloer! Echt super mooi!

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 17 jan 2011 19:27

Je kunt wel even foto's plaatsen, dan kunnen wij 't ook bewonderen :D
Maar fijn joh dat jullie nu zo ver zijn. Nog even.... en dan woon je er (eindelijk)!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 17 jan 2011 22:18

ik heb mn camera klaar staan, wil morgenochtend ff foto's schieten!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 jan 2011 11:34

nou ik ben erg benieuwd, Judith!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 18 jan 2011 14:52

Ik heb me van de week ingeschreven bij de woonstichting hier....
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 jan 2011 20:14

leuk jans!zijn er lange wachtlijsten in de plaats waar je ingeschreven staat?

Mijn is de nieuwe gordijnen aan het ophangen :D Een week of 3 geleden waren we het opeens zat dat we maar in een donker gat kijken achter. In principe kan er niemand naar binnen kijken, omdat we geen achterburen hebben, maar mensen zouden eventueel wel om ons huis heen kunnen lopen en vanuit de tuin naar binnen kunnen gluren. En opeens vond ik dat helemaal geen fijn idee, en hebben we besloten gordijnen op te hangen. Vanmiddag kon ik ze ophalen, en nu is mijn man de rails aan het ophangen. Een beetje spannend, want het zijn de allerleerste gaatjes in de spachtelputz beneden :oops: Verder hebben we nergens iets aan de muur hangen. De jalozieen wel, maar die hangen aan een koof boven het raam. Ik denk dat ik er helemaal blij mee ga zijn :D

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 18 jan 2011 22:48

Het is hier afhankelijk van het aantal punten dat je hebt, en dan ook nog op wat voor type woning je bent ingeschreven...
En als er maar weinig mensen reageren op een woning, kan je gewoon wel eens geluk hebben, en anders is het lang wachten.. (1 tot 2 jaar ofzo)

Ik heb van de week op internet al alle meubels uitgezocht :lol:
www.kralenjans.webs.com

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jan 2011 07:52

Wat leuk Jans, 1 tot 2 jaar dat is vrij snel. Hier moet je zeker een jaar of 7 a 8 wachten voor je in aanmerking komt voor een huurwoning via de woningbouwvereniging/stichting.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 19 jan 2011 09:06

Evelien schreef:Wat leuk Jans, 1 tot 2 jaar dat is vrij snel. Hier moet je zeker een jaar of 7 a 8 wachten voor je in aanmerking komt voor een huurwoning via de woningbouwvereniging/stichting.

Ik denk dat vooral komt omdat het hier nogal dun bevolkt is... :wink:
www.kralenjans.webs.com

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 jan 2011 15:22

Hé Jans, leuk, hopelijk vind je snel iets, in een leuke wijk :wink: Tegenover ons staat een kamer te huur, maar ik geloof niet dat ik je dat aanraad. Niet qua buurt natuurlijk - réuze leuke overburen om te beginnen :mrgreen: , maar qua kamer/huisgenoten.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Algemene Zaken”