VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Mortlach » 09 jun 2010 12:44

schelpje3 schreef:Als iemand een tekst op zijn dak zet, JEZUS REDT, moet dat van de gemeente verwijderd worden.

En wat heeft dat ermee te maken?

Als je je huis oranje inpakt buiten het WK-seizoen om, krijg je ook een ambtenaar op de stoep hoor.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 12:48

Mortlach, dat sloeg op jouw opmerking over die bijbelpagina's.
Ineens mag nu alles wel, als je je huis net in de verkeerde kleur verft, heb je dus OOK een ambtenaar op de stoep.
Nu let de burgemeester alleen op dat de vlaggen niet te laag hangen, zodat hulpverlenend vervoer er nog door kan.
Had je dat niet meegekregen dan ? Een boerderij, volgens mij in de buurt van Hardinxveld of zo ? :?:
Die man vecht het nu uit tot de Hoge Raad inmiddels meen ik. Tis alweer tijdje uit het nws, maar het schijnt er nog steeds op te staan.
Hij had een boete opgelegd gekregen, maar heeft geen indruk gemaakt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jun 2010 13:10

Giessendam. En ja, jammer... maar wel van een andere orde. Overigens heeft die tekst al langer op dat dak gestaan dan de oranjeversiering het zal volhouden. Je mag je huis versieren maar niet blijvend.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 jun 2010 13:29

Ik had dat van die daktekst wel meegekregen en hoewel ik het persoonlijk nog niet zo'n ramp vind als iemand dat doet, ik wel inzie dat je daar geen algemene regel van kan maken dat iedereen zomaar van alles met zijn dak kan doen. Ik zie het al voor me, in een straat op dak 1 "Jezus redt", dak 2 "Nietes", Dak 3 "Welles!" Dak 4 "Is dat geruzie nu afgelopen?!"

Mijn hele punt is dat gemeenten wat meer door de vingers zien in de speciale situatie rond het WK. Dat is ook bevorderlijk voor de feestvreugde. Niet alles mag dus, alleen nu even wat meer dan anders.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 jun 2010 14:26

Het punt van dat dak in Giessendam was toch dat het afleidend was in de auto vanaf de snelweg ofzo?
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jun 2010 15:03

Ja zoiets wel. Giessenburg was het trouwens.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 16:34

Mortlach schreef:Ik had dat van die daktekst wel meegekregen en hoewel ik het persoonlijk nog niet zo'n ramp vind als iemand dat doet, ik wel inzie dat je daar geen algemene regel van kan maken dat iedereen zomaar van alles met zijn dak kan doen. Ik zie het al voor me, in een straat op dak 1 "Jezus redt", dak 2 "Nietes", Dak 3 "Welles!" Dak 4 "Is dat geruzie nu afgelopen?!"

Dat kan nu dus ook ! Hup Holland hup, huis 2, hoezo ? Ik ben voor Spanje huis 3: weg met voetbal, gollufff

Mijn hele punt is dat gemeenten wat meer door de vingers zien in de speciale situatie rond het WK. Dat is ook bevorderlijk voor de feestvreugde. Niet alles mag dus, alleen nu even wat meer dan anders.

Juist, waarom bij het wk voetbal ? Omdat het een volkssport is ? Zelfs bij wielrennen blijft het beperkt tot de stad waar de toerkaravaan doorheen komt.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 09 jun 2010 16:57

Mortlach schreef:
Schipje schreef:Nee Jo'tje, dat heb ik niet gezegd.
Ik zei: Als een voetballer veel aan liefdadigheid zou doen, dan had ik dat allang in alle kranten gelezen. Dat is namelijk nieuws.
Ik zeg zeker niet dat het niet bestaat, wel dat het mij zeer sterk lijkt. Want als dit gebeurt dan zal dat groot op de voorkanten van de roddelbladen staan, dat lees je toch ook altijd groot van Madonna en Angelina Jolie.

Het is om eerlijk te zijn behoorlijk zorgwekkend dat je A) blijkbaar gelooft wat er in de roddelbladen staat, en B) ook gelooft dat de kranten en bladen ALLES verslaan wat min of meer bekende Nederlanders in hun privéleven doen.

Feit blijft dat er veel geld omgaat in de professionele voetbal. M.i. veel te veel. Ik ben van mening dat God ook vind dat we met z'n allen dat geld beter kunnen besteden.

Ik vind dat God vindt dat... en dan hou ik op met lezen.

Wat doe je hier dan? als je zoiets niet eens wil lezen? Je bent op refoweb om wat te leren van anderen vertelde je me eens eerder. Wel..... ik mag toch hopen dat op refoweb veel van God te leren valt.

Bovendien lees ik vrijwel geen roddelbladen, en dat ik alles geloof dat zijn jouw woorden die je nu mij in de mond probeer te leggen..........

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 jun 2010 17:10

schelpje3 schreef:Dat kan nu dus ook ! Hup Holland hup, huis 2, hoezo ? Ik ben voor Spanje huis 3: weg met voetbal, gollufff

Ik neem aan dat er geen ambtenaar is die je nu komt verbaliseren als je hup holland hup op je dak zet. Zolang het de dag nadat we uit het toernooi liggen maar weer is verdwenen.

Juist, waarom bij het wk voetbal ? Omdat het een volkssport is ? Zelfs bij wielrennen blijft het beperkt tot de stad waar de toerkaravaan doorheen komt.

Ja, omdat het een volkssport is. Omdat het iets is wat saamhorigheid kan geven. Bij wielrennen moet je nog maar afwachten of je buren dat ook interessant genoeg vinden om mee te doen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 09 jun 2010 17:11

JEZUS REDT kent geen seizoenen! Dat is blijvend!

De letters moeten helemaal niet van het dak, de kleur (wit) moet minder opvallend en het moet kleiner.
Als ik een man was en op de snelweg rijd word ik misschien wel heel erg afgeleid van een billboard met allemaal bijna blote dames erop. Of een andere reclame met zeemanondergoed bijvoorbeeld. Alsof dat minder afleidend zou zijn. Zoals meneer van Ooijen zelf ook zegt: de boodschap 'Jezus redt' is toch heel positief. Bij ons in de buurt staat een huis met grote letter COFFEE, nooit gehoort dat dat ook niet mag.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 jun 2010 17:19

Schipje schreef:
Ik vind dat God vindt dat... en dan hou ik op met lezen.

Wat doe je hier dan? als je zoiets niet eens wil lezen? Je bent op refoweb om wat te leren van anderen vertelde je me eens eerder. Wel..... ik mag toch hopen dat op refoweb veel van God te leren valt.

Over God niet eens zo veel, over christenen des te meer.

Het is natuurlijk je goed recht te vinden wat je maar wilt. Het zijn alleen van die dooddoeners. Want ik kan zeggen "ik vind van niet" en dan is het gesprek in principe voorbij, tenzij je geïnteresseerd bent in waarom iemand dat dan vindt. Dat probeer ik te zijn; dat lukt niet altijd. Het is een interesse die trouwens slechts zelden beantwoord wordt, maar goed, dat geeft verder niks hoor.

Bovendien lees ik vrijwel geen roddelbladen, en dat ik alles geloof dat zijn jouw woorden die je nu mij in de mond probeer te leggen..........

Oh, dus jij hebt dit een paar berichten terug niet geschreven?:

schipje schreef:Want als dit gebeurt dan zal dat groot op de voorkanten van de roddelbladen staan, dat lees je toch ook altijd groot van Madonna en Angelina Jolie.

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 09 jun 2010 18:29

Ik vind het een beetje te gek worden. Dat ze zelfs de basisscholen vrij gaan geven om voetbal te kunnen kijken. Het moet echt niet gekker worden. [-(
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 jun 2010 20:11

Tsja, in Nederland is het voetbal, in Amerika basketbal, in Scandinavië ijshockey...
pobody's nerfect

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 22:26

Mijn zoon leest net in de krant dat ze in Z Afrika gedroogde gierhersenen eten. Dan krijg je de kracht om uitslagen te voorspellen. :-&
Misschien met een sausje ? :lol:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 jun 2010 22:29

schelpje3 schreef:Mijn zoon leest net in de krant dat ze in Z Afrika gedroogde gierhersenen eten. Dan krijg je de kracht om uitslagen te voorspellen. :-&
Misschien met een sausje ? :lol:

Lijkt me eigenlijk best bijzonder. :mrgreen:

Wel weer hopen dat ze niet zo veel willen eten dat de gierenstand daar bedreigd gaat worden.

Terug naar “Archief”