Alcohol drinken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

topkok

Berichtdoor topkok » 11 jul 2006 09:56

peentje schreef:
topkok schreef:wow ik word echt een goede onthouder ik heb al gewoon vanaf 22 juni 23:00 niks gebruikt ook geen peuk ofzo ik heb er eig ook helemaal geen zin in,

Ga zo door mijn zoon!

topkok schreef: maar is helaas niet toegestaan komt goed!!

Hoezo, niet toegestaan? Heb je jezelf een verbod opgelegd?

zijn gewoon bepaalde regels die ik heb moeten onderteken voor ik hier ging werken (als vrijwilleger) verder mag ik ook niet roken, en geen relaties aangaan. (en mezelf een verbod opleggen kan ik toch niet)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jul 2006 11:21

Tegenwoordig drink ik nogal eens een biertje, al is het niet zo vaak en zelden meer dan 1.
Vaak heb ik er 1 op, en mijn vriend ondertussen al 2. Dan komtie pas naar mij toe:' Eh...jij rijdt he?'

Zucht...dus moet ik het bij 1 houden, omdat hij er dan al teveel op heeft.
Maar als ik echt eens wil drinken, zeg ik het van tevoren, maar zelfs dan drink ik er echt niet meer dan 3 ofzo

En Topkok: jezelf een verbod opleggen kan prima. Anders toon je errug weinig wilskracht ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 11 jul 2006 16:09

MissF schreef:En Topkok: jezelf een verbod opleggen kan prima. Anders toon je errug weinig wilskracht ;)

Ja TopKok, ook voor is er die mogelijkheid nog!

Okeej, maar dan snap ik je!
What a wonderfull girl!!

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 11 jul 2006 19:10

peentje schreef:Nou en of, dan zou volgens mij de halve mannenwereld verslaafd zijn! :D 8)

er zijn in Nederland ook ongeveer 600.000 - 1 miljoen mensen afhankelijk van de alcohol. Nummer 1 in verslaving. Dus je zat niet eens zo heel ver mis peentje....

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 11 jul 2006 19:26

tweetietwee schreef:
peentje schreef:Nou en of, dan zou volgens mij de halve mannenwereld verslaafd zijn! :D 8)

er zijn in Nederland ook ongeveer 600.000 - 1 miljoen mensen afhankelijk van de alcohol. Nummer 1 in verslaving. Dus je zat niet eens zo heel ver mis peentje....

daar zullen ook vast wel een paar vrouwen tussen zitten

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 11 jul 2006 19:52

hermanmulder schreef:
tweetietwee schreef:

daar zullen ook vast wel een paar vrouwen tussen zitten

bron: RIVM

Ruim half miljoen personen met alcoholprobleem

Volgens het NEMESIS-onderzoek was in 1996 de 1-maandsprevalentie van alcoholafhankelijkheid 45 per 1.000 mannen en 9 per 1.000 vrouwen van 18-64 jaar. Voor alcoholmisbruik waren deze cijfers respectievelijk 40 en 9 per 1.000 personen. De prevalentie van alcoholmisbruik is het hoogst in de leeftijdsklasse 18-19 jaar en van alcoholafhankelijkheid in de leeftijdsklasse 20-24 jaar (zie figuur 1). Omgerekend naar de bevolking van Nederland in 1996 bedraagt het absolute aantal personen van 18-64 jaar met alcoholafhankelijkheid 273.900 (231.600 mannen en 42.300 vrouwen). Alcoholmisbruik komt voor bij 252.500 personen, (205.900 mannen en 46.700 vrouwen). In totaal gaat het om ruim een half miljoen personen met een alcoholprobleem.

wat ik zo geniepig vind aan alcohol:

Stel je hebt 100 harddrug gebruikers, dan zijn er ongeveer 90 verslaafd
Stel je hebt 100 alcohol gebruikers, dan zijn er ongeveer 5 verslaafd / 10 afhankelijk (hangt af van je definitie).

Maar alcohol is zo geaccpeteerd, dat er al met al dus veel meer alcohol verslaafden zijn dan drugs etc. En je kunt er zo lekker mee door leven. Rond je 50e is je lever pas stuk en overlijd je een beetje onverklaarbaar....

André

Berichtdoor André » 11 jul 2006 22:09

(205.900 mannen en 46.700 vrouwen)
Waarmee ook meteen de verhouding man-vrouw in de hulpverlening wordt onderbouwd/verklaard.
Een vrouw gaat eerder praten over haar problemen. Bron: eigen ervaring :wink:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 11 jul 2006 22:17

Maar alcohol is zo geaccpeteerd, dat er al met al dus veel meer alcohol verslaafden zijn dan drugs etc. En je kunt er zo lekker mee door leven. Rond je 50e is je lever pas stuk en overlijd je een beetje onverklaarbaar....

tsja ,, drinken moet je altijd met mate doen :) een flesje op een avond kan gerust.. niet elke week, niet elk weekend, etc en zeker neit als je moe bent !

maar om op de quote in te gaan ! (en een beetje offtopic ) wat dacht je dan van roken.. of koffie !

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 11 jul 2006 22:48

Spons schreef:

tsja ,, drinken moet je altijd met mate doen :) een flesje op een avond kan gerust.. niet elke week, niet elk weekend, etc en zeker neit als je moe bent !

maar om op de quote in te gaan ! (en een beetje offtopic ) wat dacht je dan van roken.. of koffie !

Roken is helemaal niet geaccepteerd, koffie is niet ongezond, niet psychisch verslavend, en maar een klein beetje lichamelijk verslavend.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 jul 2006 22:52

Airke schreef: koffie is niet ongezond

hmm, volgens mij heb ik weleens andere berichten gehad. Het zou niet goed zijn voor je maag geloof ik..... :roll:

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 11 jul 2006 23:19

Acire schreef:
Airke schreef: koffie is niet ongezond

hmm, volgens mij heb ik weleens andere berichten gehad. Het zou niet goed zijn voor je maag geloof ik..... :roll:

Óch, ik let daar nooit op. Wat vandaag gezond is, ís morgen opeens ongezond :)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 jul 2006 23:20

Alocohl is zooi.

Ik drink, als ik al drink, echt veel, maar ik mag eigenlijk geen alcohol ivm medicijnen. Wat wel zo is, ik ben tegen dronken zijn. Aangeschoten, oke, maar dronken, dan heb je echt geen controle meer over jezelf, en daar sta ik niet achter!

André

Berichtdoor André » 11 jul 2006 23:31

L'être extraterrestre schreef:Alocohl is zooi.
Ik drink, als ik al drink, echt veel,
maar ik mag eigenlijk geen alcohol ivm medicijnen.
Dus?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 jul 2006 23:33

Ik ben onlogisch op de late avond.

Ik geloof dat we niet de controle over onszelf mogen verliezen an de bijbel, dus van God.

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 12 jul 2006 07:23

Van teveel bier wordt ik een beetje melig! En dat vind ik zelf niet erg, maar de rest wel! :oops:
What a wonderfull girl!!

Terug naar “Archief”