Dispensationalisme

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jvslooten

Re: Dispensationalisme

Berichtdoor Jvslooten » 18 okt 2013 15:24

Wilsophie schreef:Ik ben het echt een beetje zat. Lees even dat Scofield en anderen niet de bedenkers zijn van deze leer. Ik heb dat allang aangetoond vanuit de Schrift en als je dat niet accepteert het zij zo.

Je hoeft niet zo verontwaardigd te doen. Ik ben het vanuit de schrift niet met je eens en als je dat niet accepteert het zij zo.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 okt 2013 15:29

Waarvan akte. Ik ben blij dat ik het niet met mensen eens hoef te zijn.
Ik heb wel respect voor sommigen die het goed begrijpen wat het inhoudt.
En dat heb ik ook vermeld.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 18 okt 2013 18:44

Ik verbaas mij meer en meer over de reacties in dit topic over de bedelingen, terwijl de Bijbel ZELF erover spreekt.

zij worden notabene genoemd in Ezefe 1:10; in Efeze 3:2 en in Efeze 3:9.
Het lijkt me sterk dat de benoemde bedelingen een verzinsel van Paulus zouden zijn.

Ik heb sterk de indruk dat men dat perse wil weg-redeneren, en vraag me af waarom in vredesnaam?

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 18 okt 2013 18:54

ineke-kitty schreef:Ik verbaas mij meer en meer over de reacties in dit topic over de bedelingen, terwijl de Bijbel ZELF erover spreekt.

zij worden notabene genoemd in Ezefe 1:10; in Efeze 3:2 en in Efeze 3:9.
Het lijkt me sterk dat de benoemde bedelingen een verzinsel van Paulus zouden zijn.

Ik heb sterk de indruk dat men dat perse wil weg-redeneren, en vraag me af waarom in vredesnaam?
Ik heb eerder het idee dat het weg-redeneren van zaken juist aan de andere kant gebeurt. Gewoon een hyperfocus op 2 woorden en voor de rest oogkleppen op, en ziedaar: je hebt je sekte...
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 18 okt 2013 22:34

quote alexander91: " gewoon een hyperfocus op 2 woorden en voor de rest oogkleppen op"

Waar HEB je het in vredesnaam over.

Ik toon aan dat de Bijbel zelf over de bedelingen spreekt, en dan zou ik "oogkleppen" ophebben?
Ik zou zeggen: degenen die dit weg redeneren hebben juist oogkleppen op, maar ja, wie ben ik tenslotte, een willekeurig sektarisch iemand volgens meneer alexander91.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 18 okt 2013 22:41

ineke-kitty schreef:quote alexander91: " gewoon een hyperfocus op 2 woorden en voor de rest oogkleppen op"

Waar HEB je het in vredesnaam over.

Ik toon aan dat de Bijbel zelf over de bedelingen spreekt, en dan zou ik "oogkleppen" ophebben?
Ik zou zeggen: degenen die dit weg redeneren hebben juist oogkleppen op, maar ja, wie ben ik tenslotte, een willekeurig sektarisch iemand volgens meneer alexander91.

Hoi Ineke, je bedoeld het vast niet zo maar je komt af en toe wel heel agressief over. Misschien kun je er een klein beetje op letten in je verdere postings:)

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 18 okt 2013 22:50

Jvslooten schreef:Hoi Ineke, je bedoeld het vast niet zo maar je komt af en toe wel heel agressief over. Misschien kun je er een klein beetje op letten in je verdere postings:)

En Alexander91 bedoelt het ook vast niet zo? :lol:

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 18 okt 2013 22:53

mealybug schreef: En Alexander91 bedoelt het ook vast niet zo? :lol:

Haha. Ik probeer altijd vanuit het positieve uit te gaan, maar daar moet ik wel de kanttekening bij plaatsen dat ik daar, zoals je vast al wel meerdere malen gemerkt hebt, nog niet zo heel erg goed in ben :oops:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 18 okt 2013 23:03

Jvslooten schreef:Haha. Ik probeer altijd vanuit het positieve uit te gaan, maar daar moet ik wel de kanttekening bij plaatsen dat ik daar, zoals je vast al wel meerdere malen gemerkt hebt, nog niet zo heel erg goed in ben :oops:

Veel te positief (ja dat kan ook)
Zelfs zuurdesem vindt jij postief :idea:
Wel eerst bakken in het vuur!! :wink:

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 19 okt 2013 05:42

:lol:

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 19 okt 2013 09:56

mealybug schreef:
En Alexander91 bedoelt het ook vast niet zo? :lol:

Maak het rijtje af ...en kleur de plaatjes...

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 19 okt 2013 10:03

Ik heb eerder het idee dat het weg-redeneren van zaken juist aan de andere kant gebeurt. Gewoon een hyperfocus op 2 woorden en voor de rest oogkleppen op, en ziedaar: je hebt je sekte...

Mag er enige verontwaardiging ontstaan en teleurstelling als je dit leest?
Mensen die de Bijbel geloven (notabene) redeneren begrippen zoals "rentmeesterschap" helemaal weg, en als ze het hebben over gescheiden afval en het milieu dan noemen ze dat ineens rentmeesterschap?
Dan heb je geen oogkleppen op, dan ben je stekeblind!
Rentmeesterschap over deze zwangere aarde die in barensnood is? En zal verdwijnen!!... en ik houd dat tegen omdat ik plastic flesjes in een aparte zak doe???? Dat geloof je toch zelf niet!!

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 19 okt 2013 10:24

" maar je komt af en toe wel heel agressief over".

O ja?

wel of niet "goed bedoeld" dergelijke dingen ZEG je gewoon niet.
Iemand een bepaald stempel opleggen, zonder dat je daar een argument voor hebt, is in mijn ogen ronduit a-sociaal, en dan spreek ik niet eens over hoe men zich dient te gedragen ten opzichte van elkaar als christen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 19 okt 2013 11:16

Dit topic even naar boven gehaald omdat er hier staat dat de dispensationalisten geloven dat Abraham na zijn dood wedergeboren wordt en dan volgt er een tekst, die Elbert aandraagt.
Kijk dit is dus een uitleg die maar de helft vertelt (Elbert) en maakt de leer van rentmeesterschap ongelooflijk vreemd, want wij geloven dat alle OT gelovigen wachten op de opstanding op de Jongste Dag en bij die gelegenheid, wedergeboren worden op grond van het geloof waardoor zij al gerechtvaardigd waren gerekend en zij verschijnen niet voor de Rechterstoel van Christus maar voor de Witte Troon. Dat geloven "wij".

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 19 okt 2013 11:32

ineke-kitty schreef:" maar je komt af en toe wel heel agressief over".

O ja?

wel of niet "goed bedoeld" dergelijke dingen ZEG je gewoon niet.
Iemand een bepaald stempel opleggen, zonder dat je daar een argument voor hebt, is in mijn ogen ronduit a-sociaal, en dan spreek ik niet eens over hoe men zich dient te gedragen ten opzichte van elkaar als christen.

gelukkig ben jij daarin tegen het voorbeeld van naastenliefde, nederigheid, bezonnenheid, nuchterheid, vriendelijkheid, goedertierenheid en verdraagzaamheid.

Terug naar “Archief”