Geloof jij in de ware?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 26 jul 2005 12:41

muiz schreef:Ik denk dat er tegenwoordig veel te veel mensen trouwen met het idee dat het toch niet zeker is of ze wel hun hele leven bij elkaar zullen blijven.

Waarom trouw je dan? :?

Kun je trouwen met twijfels?
www.cgjf.nl

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 26 jul 2005 12:45

Lausnitz schreef:
muiz schreef:Ik denk dat er tegenwoordig veel te veel mensen trouwen met het idee dat het toch niet zeker is of ze wel hun hele leven bij elkaar zullen blijven.

Waarom je dan trouwt? geen idee, omdat het zo leuk is? Een groot feest en een mooie witte jurk? Je kunt zeer zeker trouwen met twijfels en er zijn ook enorm veel mensen die dat doen. Ga voor de grap eens kijken op het forum van de flair als je me niet gelooft. Daar wordt je echt niet blij van. Als ik daar een tijdje het een en ander lees, vind ik het echt niet meer zo vreemd dat er zoveel huwelijken stuk gaan. Maar tegelijkertijd weet ik dan dat mijn eigen huwelijk heel anders in elkaar steekt en dat ik dus niet bang hoef te zijn voor een scheiding

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 26 jul 2005 12:47

muiz schreef:
Lausnitz schreef:

Waarom je dan trouwt? geen idee, omdat het zo leuk is? Een groot feest en een mooie witte jurk? Je kunt zeer zeker trouwen met twijfels en er zijn ook enorm veel mensen die dat doen. Ga voor de grap eens kijken op het forum van de flair als je me niet gelooft. Daar wordt je echt niet blij van. Als ik daar een tijdje het een en ander lees, vind ik het echt niet meer zo vreemd dat er zoveel huwelijken stuk gaan. Maar tegelijkertijd weet ik dan dat mijn eigen huwelijk heel anders in elkaar steekt en dat ik dus niet bang hoef te zijn voor een scheiding

Gelukkig maar Muiz! En nee, ik hoef niet op zo'n Flairforum te kijken. Zal vast niet al te positief zijn allemaal daaro ;).
www.cgjf.nl

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jul 2005 13:00

muiz schreef:
Lausnitz schreef:

Nu zijn wij natuurlijk wel benieuwd naar HET verschil, muiz!

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 26 jul 2005 13:17

Ga dan eerst daar eens kijken :P
Nee, als je getrouwd bent en je komt iemand anders tegen die je ook wel leuk lijkt en je begint daar dan een affaire mee, dan ben je erg fout bezig.
Dat zijn mijn man en ik dus zeker niet van plan. Dat is het verschil. Ik vind mijn huwelijk veel belangrijker dan wat ik misschien eventueel ooit voor iemand anders zou voelen, en bovendien heb ik genoeg gezond verstand om te weten dat ik er toch niet gelukkiger van word.

Dat is erg rationeel maar ik denk dat als je alleen op je gevoel afgaat, dat dan geen enkel huwelijk standhoudt. "ja maar ik houd niet meer van hem , denk ik" Bleech, yak! Gezeur is dat!

girlpower
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girlpower » 30 jul 2005 17:00

En dat moet je blijven denken.. :wink:[/quote][/quote]

maar hoe denk jij er over dan

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jul 2005 17:08

Op dit moment geloof ik in de ware ja :D
Maar serieus, ik denk dat er maar 1 persoon is die God voor jou heeft uitgekozen, al weet je niet voor hoe lang!
Ik bedoel: als je weduwe/weduwaar wordt, en je trouwt opnieuw, heeft God blijkbaar met je voorgehad dat je eerst de ene als ware had, en later de ander....
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 30 jul 2005 21:52

Dus zijn er meere 'ware liefdes' :P

Ja dat geloof ik absoluut!

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 31 jul 2005 11:53

Ik ook :). God heeft mijn vorige geliefdes echt wel met een doel mijn leven laten inwandelen en wandelden er ook weer met een doel uit :).
www.cgjf.nl

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 31 jul 2005 21:30

Lausnitz schreef:Ik ook :). God heeft mijn vorige geliefdes echt wel met een doel mijn leven laten inwandelen en wandelden er ook weer met een doel uit :).

:mrgreen: , zolang je het dan zo maar blijft zien!
Denk dat als je verliefd ben dat je al snel denkt dat God die persoon als ware voor jou heeft bedoeld.
Denk zelf dat je niet zo moet blijven hangen met de vraag of iemand de ware is of niet. (is soms wel es lastig)
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 31 jul 2005 23:57

Ja precies...in het begin- met al die vlindertoestanden enzo :mrgreen: - lijkt iedere lover in spe de ware...pas later is het juist of niet juist geweest...en wat moet je met die info :wink: !

Shito
Mineur
Mineur
Locatie: I stopped living long ago. Where, it doesnt matter.

Berichtdoor Shito » 01 aug 2005 02:00

Uiteraard is er een ware.

De kunst is om elkaar de ware te houden.
The ox knoweth his owner, and the ass his master's crib; but my children do not know Me, my people does not consider.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 01 aug 2005 11:17

Lausnitz schreef:Ik ook :). God heeft mijn vorige geliefdes echt wel met een doel mijn leven laten inwandelen en wandelden er ook weer met een doel uit :).

Mooi gezegd, dat herken ik :D

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 aug 2005 16:02

Ik geloof dr wel in.....ik heb hem namelijk al gevonden :lol:
Afbeelding

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 01 aug 2005 17:08