Rotterdam, je trekt nu wel een heel zware wissel op mijn geduld. Ik constateer dat je tegen alle recht en reden in in ieder geval gelijk wilt hebben:
Eerst stel je de retorische vraag of het mogelijk is dat God Zijn kerk laat dwalen. En als ik dan uit heel de geschiedenis der mensheid bewijs dat dit nooit anders geweest is omdat de eerste mens uit de aarde aards is maar dat wij God niet de schuld daarvan mogen geven omdat de mens zelf verantwoordelijk blijft voor zijn daden doe je dat zonder tegenbewijs af als een dooddoener en mijn voorbeelden als onvergelijkbaar zonder aan te geven waarom. Op die manier kan ik elk debat winnen!
Met je vraag of het wel mogelijk is dat de kerk, en dus ook de Reformatie, gedwaald heeft suggereer je dat je dat onmogelijk en dus de gereformeerde vaderen onfeilbaar acht. Maar het is een onloochenbaar feit dat zij die verv-leer via de Roomse kerk van Augustinus overgenomen heeft en na 68 jr nog steeds geen raad met het fenomeen Israël weet. Wat zich dus weer vertaald heeft in dat doopformulier
Die schimpscheut over die theoloog laat ik maar rusten; het gaat niet om mij, maar om waarheidsvinding. En dat ik over geref.vaderen spreek, ja, waarom spreekt Mozes over de aartsvaders als onze vaderen, het menslijk geslacht gaat toch veel verder terug? Maar zoals God bij Abraham een nieuw begin gemaakt heeft zonder het oude los te laten heeft Hij dat ook met de Reformatie gedaan. We zitten hier op een Refoforum, daarom ga ik van de Reformatie uit. En ik ken idd. jouw argumenten, die hoef je niet te herhalen. Maar bijbels steekhoudend zijn ze niet!
ereunao