Ruzie in relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 apr 2005 21:37

hmz, twee vriendinnen van me en ik hebben allemaal na twee jaar een dipje gehad met onze geliefdes. Dus toen de derde daarin zat, zeiden de andere twee: ow da's normaal hoor ;)
Marry, hou 't even vol en dan merk je vanzelf of je over een paar weekjes je nog steeds irriteert of dat je heel blij bent dat je 't toch niet meteen hebt uitgemaakt.

joepie

Berichtdoor joepie » 07 apr 2005 07:17

Maar je kunt ook te lang denken dat het wel goed komt.
Want als je altijd maar ruzie maakt, dan is er toch iets niet goed.
Houd ik eigenlijk wel van die jongen, en wil ik daar mijn hele leven mee delen? Is dan toch wel de vraag die je aan jezelf moet stellen.
En waar gaan de ruzie's eigenlijk over, zijn dan onoverkomelijke zaken of is het eigenlijk een irriteren aan kleine dingen. En heeft het te maken met het leren accepteren van elkaars zwakheden.

Ik zou zeggen : las een rustpauze in, waarin je beide goed nadenkt over wat je nu wilt.

Marry
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marry » 07 apr 2005 08:50

Lalage schreef:hmz, twee vriendinnen van me en ik hebben allemaal na twee jaar een dipje gehad met onze geliefdes. Dus toen de derde daarin zat, zeiden de andere twee: ow da's normaal hoor ;)
Marry, hou 't even vol en dan merk je vanzelf of je over een paar weekjes je nog steeds irriteert of dat je heel blij bent dat je 't toch niet meteen hebt uitgemaakt.

Ik heb er nog geen moment aan gedacht om het uit te maken, het zijn ook echt geen knallende ruzie's ofzo! Meer meningsverschillen! Ik zal kijken hoe het gaat....thanx!
Als ik jou niet had, had jij mij niet......!!

Marry
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marry » 07 apr 2005 08:52

joepie schreef:Maar je kunt ook te lang denken dat het wel goed komt.
Want als je altijd maar ruzie maakt, dan is er toch iets niet goed.
Houd ik eigenlijk wel van die jongen, en wil ik daar mijn hele leven mee delen? Is dan toch wel de vraag die je aan jezelf moet stellen.
En waar gaan de ruzie's eigenlijk over, zijn dan onoverkomelijke zaken of is het eigenlijk een irriteren aan kleine dingen. En heeft het te maken met het leren accepteren van elkaars zwakheden.

Ik zou zeggen : las een rustpauze in, waarin je beide goed nadenkt over wat je nu wilt.

Het is idd het irriteren van kleine dingen, maar ik ben het soms zo heel erg beu! (ik bedoel die ruzie's) En dan zie ik het ineens niet meer zitten......!! Een rustpauze hebben we al gedaan, daarna ging het echt super goed maar nu komt het weer terug!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 apr 2005 09:02

een meningsverschil is toch niet erg? Lijkt me raar als je overal precies hetzelfde over denkt. (hmz, Borkdude en ik denken wel vaak hetzelfde, bedenk ik nu...)

Marry
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marry » 07 apr 2005 11:06

Lalage schreef:een meningsverschil is toch niet erg? Lijkt me raar als je overal precies hetzelfde over denkt. (hmz, Borkdude en ik denken wel vaak hetzelfde, bedenk ik nu...)

Het is misschien niet erg, maar als je het zoveel heb dan ga je echt twijfelen. Over veel dingen denk ik cekers hetzelfde, dat heb je altijd!

André

Berichtdoor André » 07 apr 2005 12:14

Marry schreef:
Lalage schreef:een meningsverschil is toch niet erg? Lijkt me raar als je overal precies hetzelfde over denkt. (hmz, Borkdude en ik denken wel vaak hetzelfde, bedenk ik nu...)

Het is misschien niet erg, maar als je het zoveel heb dan ga je echt twijfelen. Over veel dingen denk ik cekers hetzelfde, dat heb je altijd!
Tis maar een idee hoor van een ervaringsdeskundige, die zowel in de verkeringstijd een pauze heeft in gelast, zo ook in het huwelijk.
Als je nu voor de 2de keer twijfelt.........zo ik het wel weten wat te doen, hoe vervelend ook.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 16 apr 2005 19:18

kHeb ook wel ns onenigheid maar praten helpt bij mij een hele boel. Ik vraag
- wat hij het liefst ziet
- wat hij niet wil zien
- waar hij een hekel aan hebt
- ik vraag hoe het anders zou kunnen.
Door elkaar ruimte te geven om ergenissen naar voren te schuiven weet je ook wat die ander dwars zit en kan je er over praten!
Afbeelding

jannessteen

ruzie...

Berichtdoor jannessteen » 19 apr 2005 09:24

Mits je een gelijkwaardige relatie hebt is ruzie mogelijk.
Al moet je maar gewoon genieten van de momenten samen en dat niet laten verpesten door onzin zaken als kapotte kopjes en strijken.
Het leven is te kort om je daar druk over te maken cq ruzie te maken.

joepie

Re: ruzie...

Berichtdoor joepie » 19 apr 2005 09:38

jannessteen schreef:Mits je een gelijkwaardige relatie hebt is ruzie mogelijk.
Al moet je maar gewoon genieten van de momenten samen en dat niet laten verpesten door onzin zaken als kapotte kopjes en strijken.
Het leven is te kort om je daar druk over te maken cq ruzie te maken.

Ach, maar als je nooit "ruzie" hebt heb je ook nooit iets goed te maken :wink: :mrgreen:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 apr 2005 12:32

Ik houd helemaal niet van ruzie. Ook niet binnen de relatie, bah, nee hoor, geef mij maar vrede.

joepie

Berichtdoor joepie » 19 apr 2005 12:39

Maar even voor de duidelijkheid:
Ruzie is geen oorlog! Want dan zou je kunnen spreken over vrede.
Maar ruzie is gewoon een meningsverschil waar je met elkaar over bakkeleit.

jannessteen

relatie test

Berichtdoor jannessteen » 26 apr 2005 08:59

Ga samen eens een meubelstuk van IKEA maken.
Als je na een uurtje nog geen ruzie hebt zit het wel goed met je relatie.
jannessteen@msn.com

joepie

Re: relatie test

Berichtdoor joepie » 26 apr 2005 09:20

jannessteen schreef:Ga samen eens een meubelstuk van IKEA maken.
Als je na een uurtje nog geen ruzie hebt zit het wel goed met je relatie.
jannessteen@msn.com

Vroeger zeiden ze: als je samen kunt behangen zit het wel goed ;-)
En wij doen beide gewoon samen.
Behangen en meubelstukken in elkaar zetten van IKEA.
Hij in de ene kamer het meubelstuk en ik in de andere kamer behangen ;-) is dat ook goed?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 apr 2005 18:57

Hahah...lachen:D

Jaco en ik hebben nog wat te leren, samen een meubelstuk van ikea in elkaar zetten... dat gaat nog niet vredevol lukken dnek ik:) Tenminste, als er paar dingen fout gaan. Dan weten we het allebei beter enzo :oops: :)

Terug naar “Archief”