Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor MissF » 05 nov 2010 21:33

Oh geweldig tj!
Jurian hoeft ook niks uit de winkel, tenminste, geen snoep ofzo. hij laadt gewoon alles in wat een mooie kleur heeft of hij er leuk uit vindt zien, als hij zelf met een karretje mag rijden of met het mandje mag lopen. Soms kom ik bij de kassa en ligt er een pak soepgroenten in, terwijl ik zelf nooit soep maak. Of een zak boerenkool. Natuurlijk heel gezond, maar ik leg het vaak wel weer terug, omdat ik het neit nodig heb.
Maar ach, dat doet zijn vader ook, dan doen we met zijn drietjes boodschappen op zaterdag, laad ik de kar uit bij de kassa, kom ik ook van alles tegen wat ik niet had uitgezocht ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 nov 2010 21:47

haha, maar dan is het waarschijnlijk geen boerenkool/soepgroente :wink:

leuk TJ, vooral lief als ie zegt: manoël, kusje?

ik doe niet zovaak boodschappen omdat we er een eindje voor moeten rijden, dus ga voor ineens een hele kar vol. E zit dan gewoon in het zitje want ik begin er niet aan om haar zelf met een karretje te laten lopen als ik zoveel nodig heb...
Ze zal het waarschijnlijk wel leuk vinden!

vandaag naar de jonge gezinnenbeurs geweest in de jaarbeurs. wel leuk maar wat druk wat druk... dochterlief vond het een verschrikking om al te lang achter elkaar in de buggy te zitten dus liet ze zich luidkeels horen :oops:
af en toe mar even op de arm genomen.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 nov 2010 21:56

*Annet* schreef:wat ben ik blij dat mijn jongste al ruim 4 is en ik altijd zonder kinderen boodschappen kan gaan doen.

ik ga best vaak, niet dagelijks maar wel zeker om de dag... juul en ik zien eht als uitje... even langs de glasbak, langs de blikkenbak ff het vergetene halen en weer naar huis... heeerlijk gezellig!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 nov 2010 22:32

Boodschappen doen is hier eigenlijk nooit zo'n probleem. We hebben een duo-wagen die ik altijd meeneem, dus ze kunnen allebei gewoon zitten. Als ik eens een winkelwagentje neem en Timon luistert niet zet ik hem gewoon in de kar zelf, vindt ie nog leuk ook :wink: Tegenwoordig vindt hij het helemaal stoer om het winkelmandje (zo'n ding op wieltjes) te trekken, en als ik hem maar het gevoel geef dat we echt samen boodschappen doen (dus hem vertellen wat we moeten hebben, complimentjes geven omdat hij zo goed helpt etc) gaat dit heel goed.
Thuis is het weleens een beetje lastig met hem op het moment. Als Sylke iets doet wat hem niet helemaal zint begint hij er direct op te slaan: 'Sylke is stouhout!!' En dan direct erachteraan: 'Ik hoef nie in de gang hé mama'. Helaas voor hem wel dus, de consequentie van zusje slaan is naar de gang :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 nov 2010 09:02

Ooh, Jurian is vannacht wel 20 x huilend wakker geworden, wat is dat vervelend zeg! Om beurten naar hem toe, zelfs even tussen ons in gelegd, maar toen raakte zijn handje mijn hoofd en riep ie dolblij: mama!!! en sprong boven op me. Weg slaap ;) Uiteindelijk om half 5 dacht mijn man dat hij wel eens honger zou kunnen hebben, dus ik hem wat eten gegeven, en idd, het was zo weg, en hij sliep heerlijk verder. Ik baalde wel dat ik er vroeg uit moest vanmorgen om te werken :( Ook lastig zoiets, want we geven hem express niks meer na het eten, omdat hij zo onwijs slecht avondeet, en we dat niet willen belonen. Maarja, als hij 's nachts wakker wordt van de honger...wat zouden we hem nu net voor het slapengaan nog kunnen geven, want hij niet als beloning voor het niet avondeten gaat zien, maar wat wel vult?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 07 nov 2010 11:14

MissF schreef:Ooh, Jurian is vannacht wel 20 x huilend wakker geworden, wat is dat vervelend zeg! Om beurten naar hem toe, zelfs even tussen ons in gelegd, maar toen raakte zijn handje mijn hoofd en riep ie dolblij: mama!!! en sprong boven op me. Weg slaap ;) Uiteindelijk om half 5 dacht mijn man dat hij wel eens honger zou kunnen hebben, dus ik hem wat eten gegeven, en idd, het was zo weg, en hij sliep heerlijk verder. Ik baalde wel dat ik er vroeg uit moest vanmorgen om te werken :( Ook lastig zoiets, want we geven hem express niks meer na het eten, omdat hij zo onwijs slecht avondeet, en we dat niet willen belonen. Maarja, als hij 's nachts wakker wordt van de honger...wat zouden we hem nu net voor het slapengaan nog kunnen geven, want hij niet als beloning voor het niet avondeten gaat zien, maar wat wel vult?

Ik zou hem lekker een pyamapapje van Nestlé geven die zijn tot 36 maanden!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 nov 2010 17:38

Anna Sofie krijgt nog iedere avond voor het slapengaan een fles pap. Slaapt ze heerlijk op.
Time flies when you have none!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 nov 2010 18:13

Wat hebben wij een leuke dag gehad. Er was een verjaardag bij vrienden, die het alleen 's middags vierden. We zijn wat blijven hangen toen iedereen om 15 uur weg ging en gingen rond half 6 pas weg en kindlief heeft het zo leuk en goed gedaan.

Heerlijk. Voor velen misschien de normaalste zaak van de wereld, maar het is heerlijk om te merken dat onze zoon zich lekker voelt en dat soort sociale dingen echt leuk vindt.

Haha, en ik moest nog heeeeeel veeeeeeel werk voorbereiden. Nou ja, jammer dan. Ik zeg morgen wel tegen mijn leerlingen, dat ik een leuk weekend heb gehad 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 nov 2010 18:17

papfles met brinta?
Hier eten wij als ontbijt altijd pap. Brinta, gerst of havermout, je gaat er echt vol van zitten.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 nov 2010 18:25

Nou, een fles krijgt hij al een jaar niet meer, dat vind ik eigenlijk neit meer bij zijn leeftijd passen :oops: maar een bord pap, dat is misschien wel wat. Al eet hij dat ook al een hele poos niet meer.
Maar we kijken eerst vanavond maar aan, misschien was het maar 1 nachtje. Al heeft hij vandaag ook bereslecht gegeten. 2 x een half boterhammetje en een banaan. Meer gewoon niet. En straks dan hopelijk een stukje vlees en een toetje. Ben benieuwd!
Maar toch bedankt voor de tips! Als het slecht blijft gaan 's nachts, dan ga ik een bord pap proberen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 nov 2010 19:20

En voor het eten afspraken met hem maken over hetgeen hij moet eten en aan tafel laten zitten als hij dat niet doet?
Zoonlief heeft hier ook wel eens dagen dat hij weinig wil eten, maar hij weet inmiddels dat zijn melk sowieso opmoet en als hij echt weinig warm wil eten, dan maken wij de deal dat bij bv nog 3 happen moet eten. Dan is hij helemaal opgetogen dat de rest niet hoeft en werkt daar dapper aan mee.

Wat wij ook wel eens doen als hij een dag slecht gegeten heeft, is 's morgens een bord met havermout ( mag hij er zelf een schepje honing doordoen en de lepel aflikken) met een glas verse jus 'd orange. Wisseling van spijs doet bij ons echt eten.

Het is hier trouwens groot feest boven. Kids slapen samen op 1 kamer de komende dagen, omdat er verschillende kamers opnieuw gestukt moeten worden.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 nov 2010 19:57

MissF schreef:Nou, een fles krijgt hij al een jaar niet meer, dat vind ik eigenlijk neit meer bij zijn leeftijd passen :oops: maar een bord pap, dat is misschien wel wat. Al eet hij dat ook al een hele poos niet meer.
Maar we kijken eerst vanavond maar aan, misschien was het maar 1 nachtje. Al heeft hij vandaag ook bereslecht gegeten. 2 x een half boterhammetje en een banaan. Meer gewoon niet. En straks dan hopelijk een stukje vlees en een toetje. Ben benieuwd!
Maar toch bedankt voor de tips! Als het slecht blijft gaan 's nachts, dan ga ik een bord pap proberen

Maar een fles kan - ook al past het niet meer bij zijn leeftijd (who cares?!) - wel heel geruststellend werken. Op de een of andere manier geeft het geborgenheid. Mijn zoon heeft na de adoptie nog maanden af en toe even bij ons uit een fles/tuitbeker gedronken. En hij was 2,5. Het had niks te maken met dat hij niet uit een beker kon drinken, het gaf hem een geborgen gevoel. Ik kan me voorstellen dat jouw zoontje misschien lekker even uit een fles wil drinken, of iets anders dat hem onbewust naar die geborgen baby-tijd terugbrengt. Ik zou er in elk geval niet mee zitten, of een fles of pap wel of niet bij zijn leeftijd past... lekker boeiend!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 nov 2010 20:06

hier eentje die al bijna drie wordt en nog steeds uit de rietjesbeker van nuby drinkt. Ze kan overigens prima uit een bekertje maar krijgt dan dagelijks veel te weinig binnen.

Zou zefl zeggen.. lekker in zo rietjesbeker... anders moet hij weer verplicht aan tafel.. en dat doen die peutertjs nou niet graag. Pap in de rietjesbeker, lekker op schoot, boek erbij... en beker leeg.. hup tandjes poetsen n in bed. Je hebt ook pyjamapapjes.
Hier krijgt onze uk als ze niet goed gegeten heeft een dikke plak ontbijtkoek. toch nog net ff iets extra's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 nov 2010 08:17

Nouja, hij is al zol lang van rietjesbekers en flessen en tuitbekers af, dat ga ik er neit opnieuw inbrengen. Hij hoeft het trouwens niet eens meer. mijn schoonmoeder doet standaard de tuit op een beker, als ze drinken voor hem maakt, maar hij draait hem er altijd weer af.
Als je kindje misschien altijd al die fles krijgt, kan het geborgenheid geven, maar Jurian drinkt echt al zo lang uit een gewone beker, dat het voor hem denk ik averechts werkt (en sowieso schijnt het echt wel slecht voor de tanden te zijn, dus ben ik blij dat hij een gewone beker ook prima vindt (al doe ik er nu vaak wel een gewoon rietje in, dan gaat het wat sneller :oops: als ik haast heb). niet dat ik het raar vind als andere kinderen wel uit een fles drinken hoor :D Maar ik vind het zo wel prima eigenlijk.

Vannacht ging het goed. Hij was kwart over 7 klaarwakker, maar wilde nog niet uit bed, dus echt honger zal ie niet gehad hebben denk ik. Dus we houden het nog maar even vol zo.

Bedankt allemaal :D

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 nov 2010 08:28

@MissF: Anna Sofie heeft nooit met tuitbekers e.d. gedronken (uitzondering soms bv in de trein of op vakantie) Ze heeft vanaf 6 maand uit een beker gedronken.
Alleen haar pap(brinta) krijgt ze 's avonds om 19.00 in een fles.
Ik vind het ook niet bij de leeftijd passen, (gisteren werd ze 2) maar als ze het nodig hebben?
Ze heeft het postuur voor haar leeftijd (iets langer, iets onder gem. met gewicht)

Dus... tja :D Ik geef het, ze vindt het fijn en lekker!
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”