[quote="meboy"]met de zin: "er kan nooit vrijheid zijn om te zondigen" loop je vast. Die zin koppelt namelijk twee dingen aan elkaar die niet bij elkaar horen.
Ik neem aan, dat je de woorden "vrijheid" en "zondigen" bedoelt.
Voor onze bekering tot Christus zijn wij onvrij, en zondigen in alles(wij zijn dood in onze zonden).
Wie door de Heere geroepen zijn tot gemeenschap met Zijn Zoon,worden door de Heilige Geest opnieuw geboren en verlost van de heerschappij van de zonde.Dit houdt niet in, dat Hij hen in dit leven verlost van het vlees en het lichaam der zonde.Deze dagelijkse zonden zijn er de oorzaak van dat wij ons voor de Heere verootmoedigen, onze zonden belijden, en om vergeving bidden(en die smaken) en ons vlees meer en meer doden en eigenlijk verlangen, om reeds nu bij de Heere te zijn.
Zo worden wij tot leven gewekt en ontvangen we een "vrijheid" die we eerst niet hadden, om ons vlees meer en meer te doden, dat is meer en meer gelijkvormig te worden aan Christus(de wetsvervuller), dat is in Zijn kracht de zonde te weerstaan en af te leggen.
De vrijheid wordt dus ontvangen opdat wij tegen alle(!) zonden strijden.
Ik vind het een opvallende zaak,dat Paulus, als hij een opsomming geeft van openbare ergerlijke zonden(zonden die gezien worden en de afstand met de dienst aan de Heere laten zien) begint met sexuele zonden
Ik trek me dat persoonlijk aan.