Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 12 dec 2013 09:39

Faramir schreef:Ik zou het niet weten. Ik laat je enkel even weten dat ik je op dit forum als een zeer onaangenaam mens ervaar.

Trek het je niet aan, joh.
Sterkte ermee, in ieder geval.
Erger je niet te veel, dat is slecht voor de gezondheid.

PS: de waarheid is niet altijd ''aangenaam'', helaas.
En zolang wat ik zeg of schrijf, aanhaal of quote, niet met een onderbouwd argument kan worden tegengesproken, (maar slechts persoonlijke steekjes oplevert) kan ik ook verder niks voor je doen, natuurlijk.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 dec 2013 09:43

mealybug schreef:PS: de waarheid is niet altijd ''aangenaam'', helaas.

Om in jouw verwrongen 'waarheid' te moeten leven lijkt me zeker geen pretje nee.
Je hebt er al een handjevol weggekregen en als je iets beter je best doet zullen er nog velen volgen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 12 dec 2013 09:46

Faramir schreef:Om in jouw verwrongen 'waarheid' te moeten leven lijkt me zeker geen pretje nee.
Je hebt er al een handjevol weggekregen en als je iets beter je best doet zullen er nog velen volgen.

Geef dan eens een voorbeeld daarvan.
met losse flodders kan ik toch niets, begrijp dat nu eens.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 12 dec 2013 11:08

mealybug schreef:
PS: de waarheid is niet altijd ''aangenaam'', helaas.
Met een dergelijke instelling is elke kans op een kritisch zelfbeeld verdwenen natuurlijk...

Volgens mij weet je heel goed dat je je enorm onaangenaam kan opstellen naar andere mensen zodra je enigzins hun achtergrond kunt peilen. En nee dat doe je niet direct op de man af, maar je doet er alles aan om die mensen te raken door hun achtergrond op verschillende maniertjes zwart te maken... En als je dan een rechtstreekse reactie krijgt speel je de vermoorde onschuld, want je doet het immers voor het goede doel...
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 12 dec 2013 13:07

mealybug schreef:met losse flodders kan ik toch niets, begrijp dat nu eens.

Heb jij kritiek op losse flodders ?
:muhahaha:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 dec 2013 08:33

De situatie in Jeruzalem vandaag:
Afbeelding
Nou is sneeuw in de winter in Jeruzalem niet uitzonderlijk (de stad ligt op 800 meter boven de zeespiegel), maar dit is toch wel heel veel.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Bambi

Berichtdoor Bambi » 13 dec 2013 09:12

elbert schreef:Nou is sneeuw in de winter in Jeruzalem niet uitzonderlijk (de stad ligt op 800 meter boven de zeespiegel), maar dit is toch wel heel veel.

Ben toch blij dat het daar ligt en niet hier. :(br

Riska

Berichtdoor Riska » 13 dec 2013 09:23

De weerman van het KNMI gisteren gaf aan dat het wél uitzonderlijk was.
Wel bijzonder - als je er ooit in de bloedhitte gelopen hebt... :wink:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 dec 2013 11:49

Nog uitzonderlijker, Cairo (Egypte) in de sneeuw:
Afbeelding
Voor het eerst in 112 jaar.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 13 dec 2013 12:47

De ChristenUnie en SGP in Bodegraven-Reeuwijk hebben ingestemd met 8 koopzondagen per jaar en 2 open supermarkten op zondag tussen 16.00-20.00....

(terwijl CDA, GroenLinks en PvdA tegen stemden)

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 13 dec 2013 13:14

Waarom waren de linkse partijen en het CDA tegen?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 dec 2013 13:18

Een van de Ajaxfans die donderdag werd neergestoken in Milaan is de zoon van de religieuze boer Joop van Ooijen uit Giessenburg.

Volgens Van Ooijen gaat het goed met de 19-jarige David, die bij een opstootje bij de metro in zijn bil werd gestoken. David komt vrijdag naar huis.

Van Ooijen, die bekend werd door zijn strijd voor de tekst "Jezus redt" op het dak van zijn boerderij, zou liever zien dat zijn zoon zich met andere zaken dan voetbal bezighield. "Bij concerten voor Jezus steken ze niet met messen."

David was met zijn vriend Esra naar Milaan gereisd om Ajax aan te moedigen tijdens het Champiopns League-duel tegen AC Milan. Esra, die in zijn buik werd gestoken, komt ook uit Giessenburg. Hij voetbalt in het vierde elftal van voetbalvereniging Peursum. Naast David en Esra liepen nog vier andere Ajaxfans steekwonden op.

bron: Rijnmond.nl

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 13 dec 2013 14:22

bron nu.nl

'Woord 'kids' kan weg uit Nederlandse taal'

Het woord 'kids' kan weg uit de Nederlandse taal. Er is namelijk al een woord dat prima voldoet: kinderen. Wie kids zegt in plaats van kinderen, wil ''nutteloos hip doen".
(...)

Uit het hart gegrepen!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 dec 2013 15:54

blijblij schreef:De ChristenUnie en SGP in Bodegraven-Reeuwijk hebben ingestemd met 8 koopzondagen per jaar en 2 open supermarkten op zondag tussen 16.00-20.00....

(terwijl CDA, GroenLinks en PvdA tegen stemden)

Als ik o.a. hier kijk, ligt het toch iets genuanceerder: http://bodegravenreeuwijk.pvda.nl/2013/ ... en-keuzes/ Heeft te maken met het collegeprogram, en het aantal koopzondagen gaat achteruit. De PvdA vindt die achteruitgang onwenselijk.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 dec 2013 15:00

Rozijn schreef:bron nu.nl

'Woord 'kids' kan weg uit Nederlandse taal'

Het woord 'kids' kan weg uit de Nederlandse taal. Er is namelijk al een woord dat prima voldoet: kinderen. Wie kids zegt in plaats van kinderen, wil ''nutteloos hip doen".
(...)

Uit het hart gegrepen!

Ik ben er nooit zo voor dit soort dingen van bovenaf op te leggen. Blijkbaar heeft 'kids' een plaats in de Nederlandse taal, het wordt immers gebruikt. Als het criterium is dat er andere woorden zijn die prima voldoen, kun je het halve woordenboek wel afschaffen.

Wat ik wel grappig vind, is dat het Oxford English Dictionary "Literally" (letterlijk) heeft opgenomen met de uitleg "figuurlijk"... :mrgreen: Maar goed, zo verandert taal nu eenmaal. Het woord 'aweful (verschrikkelijk) betekende ooit enkel "wonderlijk" (full of awe).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”