Motormuis schreef:Optimatus schreef:Israël ziet zich omringd door bijna allemaal vijandige landen, die het liefst alle joden uit Israël zouden schoppen en die uit zijn op de vernietiging van de staat Israël.
Daarom voel ik best sympathie voor de joden, hoewel ik weet dat zij ook dingen absoluut verkeerd doen. Ik vind het te simpel om alle blaam bij de joden te leggen, zoals ik ook niet alle daden van de israëli's goedkeur.
Het is te simpel om voor de een of voor de ander te zijn. Die zelfmoordcommando's zijn een HEL, terwijl het ook vreselijk is dat Israël onschuldige Palestijnen hun huizen platgooit met bulldozers.
Het is allemaal begonnen die elllllende daar, omdat Israel zo nodig het spelletje landjepik moest spelen. Daar hebben ze natuurlijk niet echt veel vrienden mee gemaakt in het midden-oosten. Dus ik kan begrijpen dat veel mensen in het midden-oosten.. Israel liever kwijt zijn dan rijk.
Tot 2 jaar geleden stond ik helemaal achter Israel.. maar nadat ik wat boeken over deze hele kwestie heb gelezen. Ben ik helemaal pro Palestina. En ik laat dan wel de hele Islam even uit beschouwing.