Petra777 schreef:In de korte tijd dat ik lenzen had, was ik erg blij dat ik ook een bril heb. Anders wordt het eerst al zoeken naar de lenzen en vervolgens is het vrij lastig om ze uit het houdertje te halen. Daarna is één oog al goed, dus keek ik daar gewoon mee.
Als je een bril niet draagt omdat het mooi is, waarom dan wel? . (als je sommige mensen moet geloven is het puur een mode accessoire en zou je er minstens drie moeten hebben).
Ik vind brillen me totaal niet staan. Heb er ook nog niet een. Kan nog wel wat zien zonder bril... als ik een rijbewijs heb zorg ik wel voor een reservebril, met -2,75 rijden is niet heel verstandig lijkt me. Maar ik zou dat ding alleen bij uiterste noodzaak opzetten

Lenzen uit het doosje halen moet zachte lenzen niet zo'n punt zijn. Dat kan sowieso op gevoel (als je je vinger in het bakje stopt zuigt de lens zich om je vinger, pak je hem met je andere hand er af en doe je hem op je vinger. Overigens, als je - hebt kan je dichtbij nog wel goed zien.
Met harde lenzen kun je maar beter je ogen dicht houden onder water. Ik heb me laten vertellen dat die een stuk makkelijker verdwijnen.... wat dat betreft zijn zachte lenzen toch nog handiger denk ik.
Dacht ik al. Harde lenzen lijken me overigens sowieso een stuk minder prettig zitten, omdat ze harder zijn en je het dus wel beter voelt. Hoor ook wel dat je het voelt als je met je ogen gaat bewegen enzo. En indoen met een zuignapje en zo... nee, geef mij maar gewoon zachte lenzen... zie je niks van, merk je niks van. Ideaal