Respect voor God...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 apr 2005 13:26

Hein schreef:Het gaat mij hierom:

het is je wellicht ontgaan, maar de aanspraak wormpje Jakobs, is voor Gods volk een eretitel. Zijn de gelovigen in het Licht van Christus niet de meest nietige, onwaardige schepsels die er maar zijn?

Onwaardig zijn we in onszelf, maar in Christus licht niet meer, dan noemt hij de mens vrienden.

Wel moet ik bekennen dat ik te ferme taal heb gebezigd. Mijn verontschuldiging :oops:

Zoals jij het benadert kan het ook. Ik durf ook te zeggen dat Jezus mijn Vriend is hoor. Maar toch vind die tekst over dat wormpje Jakobs een liefdevolle tekst. Jij mag daar anders over denken. Vrijheid blijheid in dit land.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 apr 2005 19:06

jas schreef:
Marnix schreef:Amen.

Mijn Vader is tofste Vader van de hele wereld en omstreken!

Hè, dat had je nou weer niet zo moeten zeggen. Afbeelding

Niet? Waarom niet? Tof is een hebreeuws woord, heel bijbels. Het betekent GOED. En niemand is goed dan God alleen ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 apr 2005 20:15

Ik zie God als mijn Vader.
Ook als Schepper.

Ik trek vaak voor mezelf de lijnen door naar mijn eigen vader. Ik houd op deze AARDE van niemand zoveel als van mijn vader en moeder.
Mijn vader hield al van me, toen hij mij nog niet had gezien.
Daarna groeide ik op. En al was ik soms een 'rotkind', hij bleef van mij houden.
Hij strafte mij als ik de mist in ging, hij wees mij terecht, maar hij trok me ook heel dicht tegen zich aan, als ik om vergeving vroeg. Dan zei hij:'Wat je ook doet, ik blijf onvoorwaardelijk van jou houden, omdat je mijn dochter bent.'
Voor mijn vader heb ik enorm veel respect. Hij heeft mij opgevoed en mij gevormd zoals ik nu ben. Hij was/is mijn grote voorbeeld, met betrekking tot het geloof.

Zo zie ik ook mijn Hemelse Vader. Hij staat heel erg dichtbij mij. voor Hem heb ik vreselijk veel respect en ontzag. Hij straft mij als ik de mist in ga, maar Hij 'trekt mij ook dicht tegen zich aan' als ik vergeving vraag, en als ik me alleen voel. Dan 'zet' Hij tegen mij:' Ik houd van jou, omdat je Mijn dochter bent.' Hij is ook mijn grote Voorbeeld. Zoals Hij is, daar streef ik naar om ook zo te worden, al weet ik dat he onmogelijk is...

Nu ik ouder word en meer de ellende om me heen zie, snap ik dat niet iedereen dat gevoel op die manier kan hebben. Omdat ik een geweldige relatie met mijn aardse vader heb, proef ik daar iets uit, van mijn relatie met mijn Hemelse Vader.
Jammer genoeg heeft lang niet ieder kind die mooie relatie met zijn/haar aardse vader.... :(
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”