Heavy

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mientje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mientje » 15 jan 2003 19:28

hemelburger schreef:
Leviticus 19:28 Gij zult om een dood lichaam geen snijding in uw vlees maken, noch schrift van een ingedrukt teken in u maken; Ik ben de HEERE!
(SV)

Ben ik het uiteraard mee eens, maar: 'om een dood lichaam'. In een andere vertaling: 'als teken van rouw'. Ik denk dat dit om het heidense ritueel gaat. Maar als je 'zomaar' een tatoo plaatst kan dat wel.

hemelburger schreef:
1 Corinthians 6:19-20 Of weet gij niet, dat ulieder lichaam een tempel is van den Heiligen Geest, Die in u is, Dien gij van God hebt, en [dat] gij uws zelfs niet zijt?
20 Want gij zijt duur gekocht: zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, welke Godes zijn.
(SV)

Ben ik het HELEMAAAAAL mee eens :!:
Dat is precies waarom ik een neuspiercing heb!!
Een TEMPEL!! Niet saai, maar mooigemaakt!!
Punx not dead, neither is Jesus!

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 15 jan 2003 19:41

Mientje schreef:Een TEMPEL!! Niet saai, maar mooigemaakt!!

Tja..en dat is nu interpretatie.
Een ander zal zeggen: waarom dan die tempel verruineren met zo's neusring/knopje/ding/weet ik wat...

Een direct antwoord uit Gods Woord zul je niet snel vinden.
Je zult het indirect eruit moeten halen.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Mientje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mientje » 15 jan 2003 19:43

surfer schreef:andere benadering: waarom zou je eigenlijk een piercing dragen. Omdat je uiterlijk er zo vanop knapt? Of om mee te tellen in een subcultuur.

Welke subcultuur??? 8) ???
In 'mijn' omgeving zijn er weinig met een piercing.

Ik snap nog steeds niet wat er fout aan zou zijn.
Stel dat het een zonde is om een piercing te zetten.
Dan zou God zelf hebben gezondigd, hmmm. Lijkt met niet. :?
Hij zegt zelf tegen Israel dat ze ondankbaar is; Hij heeft haar schoongewassen, mooie kleren aan gegeven, mooie sieraden, ringen voor in haar oren en een ring in haar neus. :wink: En dan toch nog weggaan!!
Trouwens, Rebekka kreeg een gouden neusring van haar toekomstige man.
Was dat dan ook fout??
Dan mag ik mezelf toch ook wel versieren met een neusknopje?! God vindt het zelf blijkbaar ook mooi. Of een ander dat mooi vindt of niet, boeit me niet. Ik vind het mooi, God vindt het mooi. :D

ps aan Hemelburger: een halsband is ook altijd nog leuk om te dragen :wink:
Punx not dead, neither is Jesus!

Borkdude
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Borkdude » 15 jan 2003 19:54

Ik vind een neusring of piercing bij sommige meisjes best wel gaaf. Waarom wel een oorring maar geen navelpiercing? Tss ;) Je moet wel oppassen dat je zoiets niet gaat overdrijven en er binnen mum van tijd als een of ander verwaarloosd figuur bij loopt. Een tattoo vind ik echt zonde van het geld en lelijk, trouwens. Ook slecht verwijderbaar volgens mij.

Volgens mij moet je je niet echt gaan druk maken over uiterlijke kenmerken en of een piercing wel of niet goed is. Je relatie met God hangt niet af van of je er wel op een bepaalde manier bij loopt, hoop ik.
Afbeelding

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 15 jan 2003 20:10

Kan je goed volgen Borkdude.
Waar iedereen wat mij betreft wel op mag letten is het feit dat we snel geneigd zijn dingen naar ons toe te redeneren.
Ik wil iets, of vind iets geen enkel bezwaar, en bouw daar dan allemaal bijbelteksten of interpretaties omheen.
Dat is geen objectief rederen, en gevaarlijk ook.

Ik bedoel dit overigens in het algemeen.
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 15 jan 2003 21:23

Borkdude, als ik jou reactie lees, komt het gewoon neer op smaak...JIj vindt een piercing gaafed, dus heb je er niets op tegen. Een tattoo lijk je dan minder positief tegenover te staan, omdat je die lelijk vindt?!

Borkdude
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Borkdude » 15 jan 2003 21:45

Precies, een tattoo vind ik niks, maar dat is mijn eigen smaak maar. Kies zelf voor hoe je er uit wil zien en laat dat vooral niet door de smaak van iemand anders bepalen. Be yourself ;). Ik bedoelde dus vooral dat over je relatie met God te zeggen.
Afbeelding

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 16 jan 2003 01:23

Borkdude schreef:Precies, een tattoo vind ik niks, maar dat is mijn eigen smaak maar. Kies zelf voor hoe je er uit wil zien en laat dat vooral niet door de smaak van iemand anders bepalen. Be yourself ;). Ik bedoelde dus vooral dat over je relatie met God te zeggen.

Precies, tattoos vind ik ook niets. No problemo als iemand er 1 heeft, maar persoonlijk zou ik het niet doen (koop dan een sticker, die kun je er nog afhalen ;))
Een goser van sporten heef een enorme draak over z'n hele rug staan, ik heb echt zoiets van: hoe dronken was je??

Eelco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eelco » 21 jan 2003 19:10

Ezechiel 16:12:
Desgelijks deed Ik een voorhoofdsiersel aan uw aangezicht, en oorringen aan uw oren, en een kroon der heerlijkheid op uw hoofd.

Dat zegt YHWH tegen Zijn volk. Het 'voorhoofdsiersel' was niets anders dan een neusbrugpiercing.
CBPVVPDR heeft er een eind aan gemaakt!

Terug naar “Archief”