Voortplanting na het paradijs

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AssiFv
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor AssiFv » 03 dec 2004 11:50

kees81 schreef:maar hoe zijn adam en eva ontstaan... ook zij begonnen als baby's mag ik aannemen... van wie kwamen ze, wie voedde ze.... interessant, interessant...

Het is volgens mij algemeen bekend dat Adam en Eva als volwassen mensen geschapen werden.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 dec 2004 11:55

Frank, hoe heb je je klasgenoten kunnen overtuigen?

Toriso
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Toriso » 03 dec 2004 13:15

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=431931#431931
Cathy schreef:Genesis 5:4:
En Adams dagen, nadat hij Seth gewonnen had, zijn geweest 800 jaren; en hij gewon zonen en dochteren

Dat is het antwoord. De zonen van Adam hebben dochters van Eva tot vrouwen genomen. Simpel. De mensheid was toen genetisch nog zeer goed. Vroeger mocht je ook nog met een tante trouwen, na Mozes niet meer. Vroeger mochten in NL neven en nichten gewoon met elkaar trouwen, nu moet er uitdrukkelijk vergunning verleend worden. Resumerend: Van incest is dus geen sprake geweest (lees: dat was niet nodig voor de voortplanting).
Niet het aanzien, maar het wezen!

kees81

Berichtdoor kees81 » 03 dec 2004 13:17

De zonen van Adam hebben dochters van Eva tot vrouwen genomen. Simpel.

nou breekt me de klomp, adam en eva hadden toch zonen, en geen dochters?? of had eva kinderen van een ander?

drugXfree

Berichtdoor drugXfree » 03 dec 2004 13:18

Dus eva had dochters? Waar kwamen die vandaan of is dat niet bekend?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 dec 2004 13:25

drugXfree schreef:Dus eva had dochters? Waar kwamen die vandaan of is dat niet bekend?

Misschien uit haar baarmoeder? :roll:

Hoe naief kun je zijn.. zoals Toriso aanhaalde uit Genesis 5:4 hadden Adam en Eva zowel zonen als dochters. Lijkt me ook logisch, als je 800 jaar productief bent is het statistisch gezien onmogelijk dat je alleen maar zonen krijgt.

drugXfree

Berichtdoor drugXfree » 03 dec 2004 13:28

maar ik begrijp uit het commentaar dat de dochters van eva zijn dus niet van adam dus uit een vorig huwelijk? maar er waren geen andere mannen ... misschien zit ik wel stom te denken maar het komt niet echt logisch over

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 dec 2004 13:32

drugXfree schreef:maar ik begrijp uit het commentaar dat de dochters van eva zijn dus niet van adam dus uit een vorig huwelijk? maar er waren geen andere mannen ... misschien zit ik wel stom te denken maar het komt niet echt logisch over

Hm, ik neem aan dat zowel de zonen als de dochters van Adam en Eva waren. Zo niet dan zouden kinderen dus met hun ouders gemeenschap gehad moeten hebben, en dat lijkt me minder aannemelijk.

Als je gelooft in de schepping van een volmaakt 'oermens' is het zeker niet ongeloofwaardig om te denken dat die een stuk ouder werden dan de (gedegenereerde) mens van nu.

drugXfree

Berichtdoor drugXfree » 03 dec 2004 13:41

Het leek mij ook. maar toen ik net opperde werd iedereen pissig

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 dec 2004 13:43

drugXfree schreef:Het leek mij ook. maar toen ik net opperde werd iedereen pissig

O, ik dacht dat dat meer kwam door je ietwat profane verwoording van de schepping. :wink:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 dec 2004 13:49

Adam en Eva hadden zonen en dochteren, dat staat er zo, hoe die voortplanten... omdat er niks anders was, kon het niet anders, en plante het menselijke ras zich voort door. HOe, dat is dan toch volkomen logisch???? Met elkaar, broer en zus,.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

drugXfree

Berichtdoor drugXfree » 03 dec 2004 13:51

Ik ben opgegroeid in een cultuur waarin gemeenschap tussen broer en zus afgekeurd word (jij toch ook?) Daarom vind ik het gewoon een beetje raar

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 dec 2004 13:55

Wij zijn opgegroeid in een cultuur waar dat niet hoort inderdaad, het was 6000 jaar terug en ik denk dat die cultuur toch 'net' iets anders was.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 dec 2004 13:55

drugXfree schreef:Ik ben opgegroeid in een cultuur waarin gemeenschap tussen broer en zus afgekeurd word (jij toch ook?) Daarom vind ik het gewoon een beetje raar

Ja, ik ben ook in zo'n cultuur opgegroeid. :wink:
Ik denk dat de situatie toen sowieso enorm verschilde met die van ons. Het lijkt me onvoorstelbaar om eerste mens te zijn, zonder geschiedenis, alles nieuw, etc.

drugXfree

Berichtdoor drugXfree » 03 dec 2004 14:15

Ik probeer alleen maar een beetje een (voor mij) logische verklaring te zoeken.

Terug naar “Archief”