Moderator: Moderafo's
Cathy schreef:Bookman schreef:Wel is het een voorbeeld om met God te wandelen, want die met God wandelt, komt niet op plaatsen waar Hij niet wil zijn..........
.....en die zijn?
Aragorn schreef:Cathy schreef:Bookman schreef:Wel is het een voorbeeld om met God te wandelen, want die met God wandelt, komt niet op plaatsen waar Hij niet wil zijn..........
.....en die zijn?
Zijn die er dan? Er zijn misschien wel plaatsen waar Hij niet wil dat Zijn kinderen zijn (al ligt dat ook natuurlijk helemaal aan de reden waarom ze er zijn), maar God wil toch overal zijn?
Marnix schreef:Bedankt voor je uitleg, en je begrip voor ons lage niveau, waardoor wij jou intelligente denken niet zo makkelijk kunnen volgen.
Er zijn trouwens ook christenen die naar houseparty's toegaan... om daar mensen te waarschuwen voor drugsgebruik en om te evangeliserenDus je kunt met God wandelen en naar een houseparty gaan. Zoals Aragorn al aangaf: God kijkt niet naar waar je heengaat.... maar waarom je ergens heengaat. Dan kun je wandelen met God... en naar de hoeren gaan.
Bookman schreef:Aragorn schreef:Cathy schreef:Bookman schreef:Wel is het een voorbeeld om met God te wandelen, want die met God wandelt, komt niet op plaatsen waar Hij niet wil zijn..........
.....en die zijn?
Zijn die er dan? Er zijn misschien wel plaatsen waar Hij niet wil dat Zijn kinderen zijn (al ligt dat ook natuurlijk helemaal aan de reden waarom ze er zijn), maar God wil toch overal zijn?
Ik denk niet dat ik uit hoef te leggen hoe dat dat bedoeld wordt. Maar als jullie denken dat God ook aanwezig wil zijn op een houseparty bijvoorbeeld, dan moeten je doen wat je niet laten kunnen. Hoewel ik geloof, dat wanneer de Heere in iemands hart woont, deze geen housepartys zal bezoeken. Waarom niet? Omdat de Heere Die in zijn hart woont, daar om Persoonlijke redenen niet wil zijn. Heb ik het toch uitgelegd. Ik heb wel eens gedacht dat het nivo van die hoogte was, dat zulke dingen niet uitgelegd behoeven te worden. Maar die gedachte heb ik inmiddels door de plee gespoeld.![]()
naar een houseparty of hoerentent om te evangeliseren of om 'uit je dak 'te gaan, daar zit wel een verschil in lijkt me.
in het eerste geval geloof ik zeker dat God met je is, in het tweede geval doe je God zeer veel verdriet, daar ben ik ook zeker van.
God wil dat je Hem dient toch? en dat doe je m i niet door te gaan feesten op een houseparty of om je lusten te botvieren in een bordeel.
dat is denk ik ook wat Bookman bedoeld
Aragorn schreef:Bookman schreef:Aragorn schreef:Cathy schreef:Bookman schreef:Wel is het een voorbeeld om met God te wandelen, want die met God wandelt, komt niet op plaatsen waar Hij niet wil zijn..........
.....en die zijn?
Ik denk niet dat ik uit hoef te leggen hoe dat dat bedoeld wordt. Maar als jullie denken dat God ook aanwezig wil zijn op een houseparty bijvoorbeeld, dan moeten je doen wat je niet laten kunnen. Hoewel ik geloof, dat wanneer de Heere in iemands hart woont, deze geen housepartys zal bezoeken. Waarom niet? Omdat de Heere Die in zijn hart woont, daar om Persoonlijke redenen niet wil zijn. Heb ik het toch uitgelegd. Ik heb wel eens gedacht dat het nivo van die hoogte was, dat zulke dingen niet uitgelegd behoeven te worden. Maar die gedachte heb ik inmiddels door de plee gespoeld.![]()
Volgens mij wil God overal aanwezig zijn, ook op een houseparty. Als Hij daar de ruimte zou krijgen zou Hij waarschijnlijk wel grondig gaan reorganiseren en de platenkoffer van de betreffende DJ vervangen voor iets beters, maar dat is niet het punt.
En ik zei zelf al dat er waarschijnlijk wel plaatsen zijn waar hij niet wil dat Zijn kinderen komen, zoals het befaamde bordeel. Maar, dan hangt het dus nog wel af van de reden waarom je er komt, zoals Marnix ook al bevestigde. Want Jezus kwam er ook, maar dan om die mensen te ontmoeten en liefde te geven. En er zijn ook christenen die dat in Amsterdam in de rosse buurt doen, waarvoor ik alleen maar respect kan hebben.
En tja, je zult het hier toch moeten doen met ons.. helaas hebben wij van OLH niet zo´n overweldigende intelligentie meegekregen als jij, maar wellicht kunnen we nog wat gelifd worden, bestraald door jouw scherpzinnig intellectuele schijnsel.
Aragorn schreef:Rustig, rustig, relax..
Ik reageerde alleen maar op je opmerking dat er plaatsen zouden zijn waar God niet wil zijn en volgens mij vulden Marnix en ik je alleen maar aan.
Hoe je erbij komt dat wij zeggen dat er alleen mensen zijn die daar heen gaan om te evangeliseren is me een raadsel, maar dat zal wel aan mijn gebrek aan intelligentie liggen..
Dat je die nivo uitspraak van toepassing op jezelf vindt, daar kan ik niets aan doen. Je weet zelf ook wel dat je wel degelijk nivo hebt. Jullie postings waren geen aanvullingen maar totale verdraaiingen van hetgeen waar het uiteindelijk om ging. Het ging er over dat mensen die menen met God te wandelen niet naar een houseparty gaan. Ten overvloede: Om daar eens lekker uit hun dak te gaan en Godtergende muziek en gestamp aan te horen. En dan wordt er van gemaakt dat het wel kan, want dat er op zulke avonden ook geevangeliseerd wordt. Dat weet ik ook wel, maar daar ging het niet over. Terwijl ik die mensen helemaal niet bedoeld heb. En trouwens het is toch bekend dat er al heeeeeeeel veel mensen bekeerd geworden zijn op dergelijke party's?
Bookman schreef:Aragorn schreef:Cathy schreef:Bookman schreef:Wel is het een voorbeeld om met God te wandelen, want die met God wandelt, komt niet op plaatsen waar Hij niet wil zijn..........
.....en die zijn?
Ik denk niet dat ik uit hoef te leggen hoe dat dat bedoeld wordt. Maar als jullie denken dat God ook aanwezig wil zijn op een houseparty bijvoorbeeld, dan moeten je doen wat je niet laten kunnen. Hoewel ik geloof, dat wanneer de Heere in iemands hart woont, deze geen housepartys zal bezoeken. Waarom niet? Omdat de Heere Die in zijn hart woont, daar om Persoonlijke redenen niet wil zijn. Heb ik het toch uitgelegd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten