Samen op weg..?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2004 08:53

Waar hebben wij die geestelijke wapenrusting dan voor?

Lees de tekst die ik uit Efeziers 6 haalde nog even... sdaar staat niet: Onze engelen hebben niet te strijden tegen mensen maar tegen geesten... er staat niet: Wij hebben te strijden tegen mensen....

Nee er staat: Wij hebben niet te strijden tegen mensen, maar tegen duivels...

Ik hoop dat je je laatste uitspraak op basis van deze tekst wil terugnemen :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mei 2004 11:38

Nou, laten we het dan zo stellen: wij zijn de schaakstukken die gebruikt worden voor een strijd tussen duivelen en engelen. :wink:

Dus in principe strijden gelovigen dan tegen duivelen, maar duivelen strijden net zo goed tegen gelovigen als tegen de engelen die daarachter zitten. Als ze een gelovige een slag toebrengen is dat tegelijkertijd ook een verliespunt voor de engelen zegmaar.

Tevreden zo? :mrgreen:

Eigenlijk is het allemaal een beetje hetzelde.. M'n uitspraak neem ik nog even niet terug, want ik had het over tegen wie de duivelen strijden en niet over waar de gelovigen tegen strijden. :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2004 11:51

Hehe bijna mee eens, alleen vind ik het beeld van een schaakstuk nogal passief, aangezien schaakstukken alleen kunnen bewegen als ze gezet worden :)

Een schaakstuk heeft geen vrije wil (komen we daar dus weerop uit ;))
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mei 2004 11:59

Ja, klopt. Dat schaakstuk is inderdaad een beetje te passief, maar ik kon even geen betere bedenken.

Ehm, misschien moet ik het zo zeggen: wij zijn de inzet van een strijd en zowel duivelen als engelen proberen ons voor zich te winnen en tegelijkertijd in te zetten voor hun doelen. We zijn dan dus buit en soldaat tegelijk.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2004 13:05

Hehe voor satan zijn we buit... Voor God zijn we kinderen :)

Maar ik denk dat we het wel eens zijn nu ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mei 2004 13:33

Denk het ook wel.. 8)

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 25 mei 2004 08:40

Kdenk dat we nu een beetje van het onderwerp af zijn.

Terug naar “Archief”