gehoorzaamheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 17 mei 2004 18:52

Ik neem het in iedergeval mee. (Ook op kamp van de week met de JV :) ) Het is bepaald geen punt waar je zo op een forum met een oplossing aankomt. Dat vergt onderzoek en gebed. Ik ga er mee verder iig.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 mei 2004 19:03

John B schreef:Ik neem het in iedergeval mee. (Ook op kamp van de week met de JV :) ) Het is bepaald geen punt waar je zo op een forum met een oplossing aankomt. Dat vergt onderzoek en gebed. Ik ga er mee verder iig.

oke! is goed (ik hoor het wel van je, als je wijsheid heb mogen ontvangen) en ja, bidden is denk ik dan het beste.
En indien iemand van17) u wijsheid ontbreekt,18) dat hij ze van God begere, Die een iegelijk19) mildelijk geeft,20) en niet verwijt;21) en zij zal hem gegeven worden.22)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 23 mei 2004 18:32

ha vanochtend had de spreker in de dienst het over de tekst van hebr 5:8. Hij bracht het heel open, zo van: ik weet niet wat ik er van denkne moet, puzzel met me mee. Hij ging allerlei teksten langs over beproevingen, te beginnen bij Job. Job leerde ook gehoorzaamheid door beproevingen heen. Die beproeving werd toegestaan door God, dus het had een doel: God beter leren kennen.

als we daar nu gewoon op focussen?

Terug naar “Archief”