Moderator: Moderafo's
Maarreh, als er staat: de Zijnen hebben Hem niet aangenomen, wie worden daar dan mee bedoeld?

Marnix schreef:Maarreh, als er staat: de Zijnen hebben Hem niet aangenomen, wie worden daar dan mee bedoeld?
Ik denk dat De Zijnen staat voor het uitverkoren volk Israel.

@mic schreef:Het past niet in het beeld van de uitverkiezing, oftewel als God wil dat iedereen zalig wordt heeft hij 2 soorten willen omdat hij 1. wil dat iedereen zalig wordt, 2. niet wil dat iedereen zalig wordt want hij kiest niet iedereen uit. (er zijn allerlei mooie theorien voor om het wel kloppend te krijgen hoor daar niet van)mystery schreef:@mic schreef:Het probleem is dat niet alleen Johannes 3:16 over het heil of verzoening van de wereld/ iedereen spreekt, er zijn er nog tientallen. tLijkt mij nogal onontkenbaar als je de hele bijbel serieus wilt nemen. Alvast past het niet in je theologische straatje.
Wat bedoel je met je laatste zin??

Het Weermannetje schreef:Er ligt de eis om je te bekeren, dus passieve mensen worden dan niet gepreekt hoor. Verder ben ik het wel met je eens.
Het Weermannetje schreef:Er ligt de eis om je te bekeren, dus passieve mensen worden dan niet gepreekt hoor. Verder ben ik het wel met je eens.

Christa schreef:mystery schreef:Maar dat is dan ook echt DE wereld? Niet de wereld van de uitverkorenen?
de wereld van de uitverkorenen? dat staat nergens.... de wereld... niet afgebakend ed...
Christa schreef:sorry, maar wie gaat er off-topic? weermannetje...
ok, on-topic:
gelukkig dat ik grieks kan lezen...!! Dat is de beste manier om zo dicht mogelijk bij Gods woord te blijven.
kosmos in Johannes 3 betekent toch echt wel: wereld!

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 92 gasten