Oosterse religies

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 23 apr 2004 13:54

mystery schreef:Het is heel erg interessant om als christen te verdiepen in andere godsdiensten. Je mening wordt gescherpt, je blik verdiept..
Ik had een Hindoe als rij-instructeur. Dat was heel erg interessant. (op een gegeven moment meer discussie dan rijles, maar oke)
Het kan wel een heleboel aspecten door de war gooien die jij voor waar hebt aangenomen. Maar daar leer je juist van nadenken...

Oké op de middelbare school hoor je ook van alle wereldgodsdiensten wat. Toch is mijn ervaring dat je meer leert van iemands religie als je in contact bent met een anders gelovige.

Erg mee eens! Handig ook bij apologetisch denken en daaruit voortvloeiende discussies. Maar ik vind dat ook gelden voor gesprekken met en kennis van christenen en hun opvattingen, want dè christen bestaat niet.

HereIam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HereIam » 23 apr 2004 16:59

Ik ben alleen maar tot de conclusie gekomen dat de oosterse religie en de christelijke anders mijlenver uit elkaar liggen. Het vriendelijke gezicht van de oosterse cultus kent een demonische oorsprong. Maar omdat te weten moet je je er meer in verdiepen.

Terug naar “Archief”