Godslastering? of goede manier?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 05 apr 2004 12:30

Ik vind het een beetje een raar idee....
Beetje vaag....
Christelijk??? ik vraag het me af...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 apr 2004 12:36

@tlantis schreef:Het idee vind ik wel okay.... een soort speelbare kinderbijbel... kan kleine kinderen met bijvoorbeeld een concentratie stoornis wel helpen de bijbel te begrijpen.

Alleen vind ik het in dit geval niet goed uitgevoerd, er wordt nog al de spot gedreven met bepaalde zaken en er wordt heel selectief bepaalde zaken wel vermeld, en bepaalde zaken weggelaten. Lees maar eens wat verhalen door, bijvoorbeeld uit "The Law", dan zie je wel wat ik bedoel.

Ja, idd. De meest pikante onderwerpen vonden ze blijkbaar wel humor om na te spelen en de rest was niet zo interessant.. En ook die goochelaar met dat konijn vind ik een beetje een kansloze voorstelling van een magicus.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 05 apr 2004 12:38

Vind het wel grappig. Over Jezus als lego-poppetje... Nu krijg je een beetje een 'the-passion-discussie': Mag je Jezus afbeelden. Ik denk dat het ook hier gaat over het afbeelden van de mens Jezus en niet over Zijn goddelijke gestalte... Maar ik weet verder niet zo goed wat ik van moet denken...

egel
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor egel » 05 apr 2004 13:30

wel humor

maar ik denk niet geschikt voor kinderen

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 05 apr 2004 13:38

Ik zie er geen meerwaarde in, maar ik vind het erg leuk om te zien.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 apr 2004 13:39

Wel begin ik bij het zien van die dingen uit het hoofdstuk 'Law' steeds meer te twijfelen aan de goede bedoelingen van de makers..

egel
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor egel » 06 apr 2004 11:05

dat snap ik

ik had daar ook mijn twijfels over
die heb ik ook geuit volgens mij

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 06 apr 2004 15:10

Hmm, op zich weet ik het niet zo goed, kan niet veel kwaad volgens mij, alhoewel ik het niet nodig vind om God als lego poppetje neer te zetten. Wat ik wel weet is dat het veelal gebruikt wordt als evangelisatie bij kinderen. Niks mis mee, lijkt me. Lego spreekt tot de verbeelding en met zoiets blijft het beter hangen. Kunnen ze meer van het evangelie opnemen. (Door dingen vast te stellen en te waarnemen, kan je beter onthouden, dat is bewezen en zal bij de meesten hier ook wel bekend voorkomen).
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”