Waarom zo moeilijk over de TV zie ook een Internet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Re: Waarom zo moeilijk over de TV zie ook een Internet

Berichtdoor Sabra » 12 jan 2004 16:41

caprice schreef:Maar dat zullen wel geen reformatorische predikanten zijn. Als het van die mensen zijn zoals Ter Linden, dan hoeft het voor mij niet.

Dat zijn inderdaad geen reformatorische dominees op een enkeling na. Meestal krijg je diensten te zien van evangelische gemeentes en pinkstergemeentes en van baptisten, en af en toe die van de christelijke gereformeerden, vrijgemaakten, hervormden.

De KRO zend natuurlijk altijd een Rooms-Katholieke dienst uit.

Soms kijk ik zo'n dienst in plaats van dat ik naar de kerk ga, maar mensen zoals Ter Linden worden vrijwel nooit uitgezonden.

caprice

Re: Waarom zo moeilijk over de TV zie ook een Internet

Berichtdoor caprice » 12 jan 2004 16:50

Sabra schreef:
caprice schreef:Maar dat zullen wel geen reformatorische predikanten zijn. Als het van die mensen zijn zoals Ter Linden, dan hoeft het voor mij niet.

Dat zijn inderdaad geen reformatorische dominees op een enkeling na. Meestal krijg je diensten te zien van evangelische gemeentes en pinkstergemeentes en van baptisten, en af en toe die van de christelijke gereformeerden, vrijgemaakten, hervormden.

De KRO zend natuurlijk altijd een Rooms-Katholieke dienst uit.

Soms kijk ik zo'n dienst in plaats van dat ik naar de kerk ga, maar mensen zoals Ter Linden worden vrijwel nooit uitgezonden.

Die had ik namelijk wel eens gehoord bij de bruiloft van onze kroonprins, maar volgens een herv. op gg. ds. is het 'een flutverhaal wat geen preek meer genoemd mag worden'. 'De lucht is blauw en het gras is groen, amen'.

Maar ik zou nooit een kerdienst willen missen om er een op tv te kunnen zien. Lees zondag 38 van de HC maar. We moeten samenkomen. Als we dat niet doen, kunnen we ook geen 'Christelijke handreiking doen aan de armen', dus bestelen wij hen.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 12 jan 2004 16:53

De EO kan beticht worden over oppervlakkigheid, maar een preek van iemand met grove schriftkritiek is naar mijn weten nog nooit uitgezonden op TV. Thumbs up voor de EO die deze scheidslijn nog wel durft te maken.

De huisdominee (v.d. Veer?) van de EO is ook een fantastische gast. In zwaardere reformatorische kringen wordt naar mijn mening te overdreven gepraat over het gevaar van de EO.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 12 jan 2004 17:47

misschien onwetendheid, dat kan ik me voorstellen.
ik heb oook wel eens een amerikaanse kerkdienst gezien op tv.
nou, dat was echt niet verkeerd.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 12 jan 2004 18:17

Caprice in die preek ging het echt niet over het gras is groen en de lucht is blauw (alhoewel we God daar ook dankbaar voor mogen zijn) maar de essentie van de preek was dat we allemaal wat meer op Ruth moesten lijken en daar is volgens mij niks mis mee, ik vind het juist een moie gedachte en moet ook echt proberen om zo als Ruth te zijn! Ruth geloofde onvoorwaardelijk!!!

Ook ik kijk weleens naar kerkdiensten op tv, ik vind ze mooi en de boodschap die verteld wordt is erg duidlijk, mede daardoor zie ik het als evangelisatie en dat is toch hardstikke mooi!

dan terugkomend op de eerste vraag tv en internet, ik heb tv en 'gewoon' internet, ik zie het niet als verkeerd, het is maar hoe je er zelf mee omgaat, je hebt altijd nog de afstandsbediening en de aan en uit knop...
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

waarom zo moeilijk over de tv...

Berichtdoor tanteoranje » 13 jan 2004 08:43

Ik vraag me af of internet, als het er eerder was geweest dan tv, ook zo was geaccepteerd in onze gezindte als nu het geval is. Zelf kies ik wel voor gefilterd net en dat ik geen tv heb is deels principieel, deels persoonlijke keus. Gewoon ook omdat tv zo dominant aanwezig kan zijn. Ik vraag me af hoeveel programma's echt verantwoord zijn om naar te kijken en dat daarom een gefilterde tv een oplossing zou zijn.

Terug naar “Archief”