Echte vrienden en jaloezie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 jan 2004 15:20

ok, maar Mariamagdalena had dan ook nog geen enkele mannelijke vriend toen ze haar grote liefde leerde kennen?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 jan 2004 17:00

Lalage schreef:ok, maar Mariamagdalena had dan ook nog geen enkele mannelijke vriend toen ze haar grote liefde leerde kennen?

Ja, ik had juist veel mannelijke vrienden, omdat ik dus altijd beter met jongens dan met meisjes op kon schieten, maar mijn man wilde dat gewoon niet, en in het begin praatte ik nog wel met ze, nu zeg ik oude vrienden van vroeger alleen nog gedag, en sommigen zijn idd stelletjes waarmee wij dus met z'n vieren bevriend zijn, maar ik ga bv niet met een man uit of zo, maar we gaan wel met z'n 4ren om........... dus losse vrienden heb ik voor mijn man laten vallen, vond ik in het begin wel rot, maar je moet toch kiezen...............
Ik heb ook later me eraan gewend om alleen met vrouwen vriendin te zijn (dus dat ik appart bij haar op bezoek ga, en zij bij mij)
En vrouwen vind ik ook best. Maar als wij met een groepje zijn, praten de mannen altijd over muziek, en wij vrouwen appart met elkaar. Soms als er een vrouw bij zit die het hoogste woord voert tussen het mannengesprek, vindt mijn man dat hoogst irritant, en sommige vrienden van hem ook. Van die vrouwen die zich in het mannengesprek gaan mengen. Als mijn man met een paar mannen staat te praten sta ik altijd beleefd achter hem of naast hem, en praat ik niet mee, dat vind hij irritant.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 jan 2004 22:24

Mariamagdalena schreef:
Lalage schreef:ok, maar Mariamagdalena had dan ook nog geen enkele mannelijke vriend toen ze haar grote liefde leerde kennen?

Ja, ik had juist veel mannelijke vrienden, omdat ik dus altijd beter met jongens dan met meisjes op kon schieten, maar mijn man wilde dat gewoon niet, en in het begin praatte ik nog wel met ze, nu zeg ik oude vrienden van vroeger alleen nog gedag, en sommigen zijn idd stelletjes waarmee wij dus met z'n vieren bevriend zijn, maar ik ga bv niet met een man uit of zo, maar we gaan wel met z'n 4ren om........... dus losse vrienden heb ik voor mijn man laten vallen, vond ik in het begin wel rot, maar je moet toch kiezen...............
Ik heb ook later me eraan gewend om alleen met vrouwen vriendin te zijn (dus dat ik appart bij haar op bezoek ga, en zij bij mij)
En vrouwen vind ik ook best. Maar als wij met een groepje zijn, praten de mannen altijd over muziek, en wij vrouwen appart met elkaar. Soms als er een vrouw bij zit die het hoogste woord voert tussen het mannengesprek, vindt mijn man dat hoogst irritant, en sommige vrienden van hem ook. Van die vrouwen die zich in het mannengesprek gaan mengen. Als mijn man met een paar mannen staat te praten sta ik altijd beleefd achter hem of naast hem, en praat ik niet mee, dat vind hij irritant.

het komt bij mij een btje zo over alsof je wel heeeeeeeeeeel veel voor je man hebt laten schieten......
(dit bedoel ik niet negatief tegenover jouw persoon hoor!)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 jan 2004 12:21

Heb ik ook, ik heb ook echt alles voor hem over, ik hou echt superveel van hem, en zou hem nooit willen kwetsen, op geen enkele manier. I love him 8)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 jan 2004 21:17

ook al hou je heeeeeeel veel van iemand, dat wil toch nog niet zeggen dat je zo veel voor hem/haar hoeft te laten schieten?
het lijkt wel of je helemaal geen rechten meer hebt, maar alles aan (in dit geval) hem overlaat...
sorry!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jan 2004 11:28

Om eerlijk te zijn vind ik het zwaar overdreven. Waarom zou je niet met mannen mogen praten, sjongejonge, hoe bekrompen kun je zijn. Maar je moet het zelf weten...

joepie

Berichtdoor joepie » 05 jan 2004 13:13

Mariamagdalena schreef:Heb ik ook, ik heb ook echt alles voor hem over, ik hou echt superveel van hem, en zou hem nooit willen kwetsen, op geen enkele manier. I love him 8)

Maar houd hij ook van jou? Wat heeft hij laten schieten voor jou?
En heeft hij ook alles voor jou over?
Maar vooral: vertrouwd hij jou wel voldoende om je vrij te laten in je vriendschappen?

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 05 jan 2004 20:38

Nog zoiets: ik heb een heleboel mannelijke huisgenoten (10 om precies te zijn) en met een ervan heb ik leuk contact. Toen ik hem meenam naar de kerstmaaltijd trok Borkdude even een pruillip, waarop ik hem heel duidelijk maakte dat het geen gala was ofzo en dat hij gewoon als gast meeging. Dat lijkt me toch geen probleem. Met een andere vriend van me ga ik weleens een dagje wandelen (nu niet zo vaak meer, omdat hij stage loopt). Dat kost Borkdude soms ook wel wat moeite, maar uiteindelijk snapt hij wel dat dat een gewone vriendschap is en dat er nix meer achter zit. btw Borkdude heeft ook een vrouwelijke huisgenoot

Dit klinkt mij allemaal zeer herkenbaar en prettig in de oren. Ook ik ga met mannen om en soms vind mijn vriend dat moeilijk. Zo heb ik bijvoorbeeld veel mannelijke collega's en met sommige mannen heb ik gewoon een leuke band. Ik vind het wel goed als mijn rveind aangeeft als hij ergens jaloerse gevoelens over heeft. We praten er dan over, maar het is meestal geen reden om bepaalde afspraken af te zeggen. Ondertussen weet hij ook steeds beter dat het allemaal 100% goed zit tussen ons en ik altijd heel eerlijk ben tegenover hem. Volgens mij werkt dit dus beter dan elkaar te verbieden met het andere geslacht om te gaan. Overigens doe ik wel vaak iets in waat grotere groep ipv met 2, misschien scheelt dat ook?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 jan 2004 11:14

joepie schreef:
Maar vooral: vertrouwd hij jou wel voldoende om je vrij te laten in je vriendschappen?

Nee, hij vertrouwt mij niet om mij vrij te laten met mannen, ik zou nooit met een andere man wat willen, maar mannen zijn wel altijd heel erg geinteresseerd in mij, de meesten vinden mij aantrekkelijk, maar daar kan ik ook niks aan doen.
Wat heeft hij laten schieten voor mij? Dat hij geen intieme relaties met vrouwen aan gaat, en hij heeft een keer een bassist de band uitgetrapt omdat die steeds mijn rok omhoog deed, en telkens tegen mij zei dat ik hem oraal moest bevredigen, en toen ik hem een schop gaf, probeerde die bassist mij telkens vanaf het podium voor het publiek voor schut te zetten, en toen heeft mijn man hem de band uitgezet, hij is een Antilliaan en heeft beloofd, dat als hij me tegenkomt, dat hij mijn gezicht zal verbouwen.................................

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 06 jan 2004 13:49

Al is het uit liefde, het lijkt me toch moelijk!

joepie

Berichtdoor joepie » 06 jan 2004 14:06

Mariamagdalena schreef:
joepie schreef:

Nee, hij vertrouwt mij niet
Wat heeft hij laten schieten voor mij? Dat hij geen intieme relaties met vrouwen aan gaat, ...........

Dan heb je wel een erg arme relatie. Zeker geen relatie op basis van gelijkwaardigheid.
En dat heeft hij niet laten schieten, dat is toch normaal als je van iemand houd wil je alleen met die persoon een intieme relatie.

Dus mijn vraag is eigenlijk: Houd hij wel van jou?

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 06 jan 2004 14:21

joepie schreef:
Mariamagdalena schreef:
joepie schreef:

Wat heeft hij laten schieten voor mij? Dat hij geen intieme relaties met vrouwen aan gaat, ...........

Dan heb je wel een erg arme relatie. Zeker geen relatie op basis van gelijkwaardigheid.
En dat heeft hij niet laten schieten, dat is toch normaal als je van iemand houd wil je alleen met die persoon een intieme relatie.

Dat klinkt wel erg hard, maar volgens mij heeft joepie wel gelijk.
Een relatie waar je elkaar niet kan vertrouwen is niet goed. Het lijkt me vreselijk als ik mn vriend niet zou kunnen vertrouwen of hij mij niet.
Vertrouwen is juist nodig in een relatie!!!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 06 jan 2004 17:35

Ikke21 schreef:
joepie schreef:
Mariamagdalena schreef:
joepie schreef:

Dat klinkt wel erg hard, maar volgens mij heeft joepie wel gelijk.
Een relatie waar je elkaar niet kan vertrouwen is niet goed. Het lijkt me vreselijk als ik mn vriend niet zou kunnen vertrouwen of hij mij niet.
Vertrouwen is juist nodig in een relatie!!!

Dat is zeker waar ja, maar erg moeilijk als je een relatie gehad hebt waarin je je partner volledig vertrouwde, maar hij/zij daar misbruik van gemaakt heeft, en je dus bedrogen heeft.

Zou je dat vertrouwen dan ooit nog kunnen/durven te geven?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 jan 2004 18:06

Precies, Markie, en als mensen zeggen dat ik een arme relatie heb, zijn ze gewoon zeer jaloers dat ik het wel al 24 jaar met dezelfde man volhoud. Doe dat maar eens na, met je vrije relaties :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Joepie, hoe lang heb jij eigenlijk al dezelfde partner....... ook 24 jaar? Of langer????? :mrgreen: :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 jan 2004 18:09

Mariamagdalena schreef:Precies, Markie, en als mensen zeggen dat ik een arme relatie heb, zijn ze gewoon zeer jaloers dat ik het wel al 24 jaar met dezelfde man volhoud. Doe dat maar eens na, met je vrije relaties :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Joepie, hoe lang heb jij eigenlijk al dezelfde partner....... ook 24 jaar? Of langer????? :mrgreen: :mrgreen:

joepie al 25 jaar hoor!!!

Terug naar “Archief”