Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Teus schreef:
Kun je me vertellen waaruit blijkt dat de Heilige Geest een persoon is?
Johan100 schreef:o.a. uit het gegeven dat Hij een Trooster genoemd wordt (zie joh. 14:26, 15:26, 16:7.)
Cicero schreef:
@Teus: de h. Geest is natuurlijk geen persoon zoals in het dagelijkse spraakgebruik, maar volgens de kerk der eeuwen zijn de Vader, de Zoon en de Geest 'personen' in de zin van 'zelfstandigheden' met eigen eigenschappen en handelingen, deze zelfstandigheden zijn tegelijk één in wezen.
Teus schreef:Dat begrijp ik maar wat de kerk de eeuwen zegt maakt me niet zoveel uit, mij gaat het er om wat God Zelf daarvan zegt. Overtuig mij maar, a.d.h. van Gods Woord dat de drie-eenheid een feit is.
Mortlach schreef:Wel oppassen met extreme starheid. Juist voor mensen die aan alles twijfelen, kan het idee dat overal antwoord op is erg aantrekkelijk zijn. Zorg er dus voor dat ze het niet tegen je gaan gebruiken.
Bruno schreef:Heb ik gedaan en God stuurde mij een Jehova getuige
Bruno schreef:Sowieso heb ik totaal geen bekeringsdrang in me. Ik zie mezelf niet van deur tot deur lopen om het woord te verspreiden.
Bruno schreef:Ik weet niet hoe men gebruik van mij kan maken. Ik heb hen niets te bieden behalve mijn geloof in Jezus.
Teus schreef:Dat begrijp ik maar wat de kerk de eeuwen zegt maakt me niet zoveel uit, mij gaat het er om wat God Zelf daarvan zegt. Overtuig mij maar, a.d.h. van Gods Woord dat de drie-eenheid een feit is
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten