Opgaan - blinken - verzinken

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mona
Majoor
Majoor

Re: Opgaan - blinken - verzinken

Berichtdoor mona » 24 mei 2015 20:44

gravo schreef:Al die kwade machten....ik weet niet of ze wel bestaan en als ze bestaan of ze wel kwader kunnen zijn dan de gevallen mens.
De gevallen mens, die luistert naar de duivel (die duivel bestaat echt hoor, dat ontken je toch niet?) die mens kan volkomen in de macht zijn van satan en handelen naar wat de duivel wil. Op een beschaafde manier, of op een brute manier.
Naar mate de tijd op aarde verstrijkt, zal de satan bruter en openlijker te keer gaan.
De aanvallen van IS op de mensen van het Kruis, is een geestelijke strijd, die voor onze ogen zichtbaar wordt.
Satan werkt door mensen heen, en hij zet ze in voor zijn dienst: het zoveel mogelijk afbreken van, en schade toe brengen aan mensen die Christus volgen)
Als we niet overgezet zijn in het koninkrijk van de Zoon van Gods liefde, is ieder mens een dienaar van de zonde.
Beschaaft of bruut.
(We kunnen lezen dat echter ook bij de IS en Boko Haram nog mensen de dienst aan de duivel opzeggen, en door God eruit gehaald worden en zich bekeren tot de levende God).
Maar deze strijd blijft hoe dan ook geestelijk, al uit het zich hier fysiek.

gravo schreef:De hele Bijbel is er vol van dat God de mens verantwoordelijk stelt voor zijn daden.
JA!!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

mohamed

Re: Opgaan - blinken - verzinken

Berichtdoor mohamed » 24 mei 2015 22:49

Mortlach schreef:Het is natuurlijk je reinste barbarij, uitgevoerd door een stel zeloten. En helaas, ja, zolang er dingen worden gebouwd, zullen er dingen worden verwoest.

Maar om het nou in het kader van Bijbelse voorzeggingen te trekken, lijkt me ook weer wat overdreven. Dat Assyrische rijk is al vrij lang geleden vernietigd, hoor.

Zo is dat, het heeft met profetieën niks te maken.

Terug naar “[Religie] - Open forum”