Envelop bruiloft

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Envelop bruiloft

Berichtdoor Lalage » 14 mei 2014 07:54

Het maakt natuurlijk erg uit wat je te besteden hebt. En het verschilt inderdaad per streek: in Twente worden vaak grote bruiloften gegeven en wij kregen 8 jaar geleden van heel wat Twentse avondgasten 30 euro per stel. Dat vonden wij toen heel veel, maar nu vind ik wel een normaal bedrag, omdat wij zelf meer te besteden hebben. Dus als je met een heel gezin de hele dag komt, zou ik ook in de richting van de 100 euro denken. Aan de andere kant, als je een heel gezin moet onderhouden van een modaal inkomen, is dat misschien een hoop geld.

Kortom: kijk wat je ervoor over hebt, wat je kunt missen en maak je er verder niet te druk over. Doe er eventueel een leuk cadeau bij, zoals een Nederlandse vlag :) Je aanwezigheid is het grootste cadeau!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 mei 2014 10:02

Ik zou ook rond de 100e geven.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 14 mei 2014 10:48

Wij doen in de familie een lege envelop.
Een die geven we steeds door.
Kost niks...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 14 mei 2014 12:40

JeeWee schreef:Wij doen in de familie een lege envelop.
Een die geven we steeds door.
Kost niks...

:lol:

Nu doe je me terugdenken aan mijn (gelukkig al lang ex-)schoonfamilie, waar dat met Kerst of Nieuwjaar dus echt héél dicht in de buurt kwam: mijn schoonmoeder gaf 100 euro in een envelop aan haar broer en haar moeder, haar broer gaf 100 euro in een envelop aan zijn zus en zijn moeder, en de moeder sloot de "feestelijkheden" af met elk van haar twee kinderen 100 euro te geven.

Nu ja, de gezelligheid was sowieso te snijden in die familie :wink:

EdW
Mineur
Mineur

Berichtdoor EdW » 16 mei 2014 15:14

Ik zou sowieso anoniem geven, dus dan maakt het bedrag iets minder uit.
En dan idd kijken hoeveel geld je normaal gesproken aan een cadeau uit zou geven en ongeveer dat bedrag geven.
Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden (Joh. 3:17)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 mei 2014 15:18

Wim2600 schreef:
Nu doe je me terugdenken aan mijn (gelukkig al lang ex-)schoonfamilie, waar dat met Kerst of Nieuwjaar dus echt héél dicht in de buurt kwam: mijn schoonmoeder gaf 100 euro in een envelop aan haar broer en haar moeder, haar broer gaf 100 euro in een envelop aan zijn zus en zijn moeder, en de moeder sloot de "feestelijkheden" af met elk van haar twee kinderen 100 euro te geven.

:schaterlach:

Terug naar “Archief”