Lief!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maninne
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Maninne » 30 aug 2003 22:23

Voor mensen met een minderwaardigheidsgevoel kan het ook heel moeilijk zijn om complimenten te krijgen omdat ze het domweg niet dúrven geloven. Tóch kunnen ze zich er stiekum heel erg aan optrekken, en er geestelijk van groeien.
Ik zou zo zeggen, áls je iemand een gemeend compliment geeft en die persoon draait zich er onderuit, schrik dan niet terug om het een volgende keer weer te doen want écht zón persoon heeft er wat aan.
Afbeelding

jo
Verkenner
Verkenner

mee eens!

Berichtdoor jo » 12 apr 2004 20:55

Ben ik helemaal met je eens!
Laatst gewijzigd door jo op 13 apr 2004 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 13 apr 2004 03:28

mm Ik ben thuis ook niet gewent om complimenten te krijgen of te geven.. ik geef ze wel eens aan me ouders maar dan worden die meestal afgezwakt ja. is wel vervelend en daar wordt de sfeer ook niet beter van als alles maar wat negativer wordt gemaakt en niet zo posetief wordt opgevat. (in mijn ogen dan).

Maar om nu gelijk te zeggen dat me ouders geen zelfvertrouwen hebben vindt ik wel weer te ver gaan. (me vader heeft dat in iedergeval wel)
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 apr 2004 12:02

Zou het ook niet zo zijn dat als iemand tegen je zegt dat hij/zij je lief vind dat je daarnaan afdoet omdat je weet dat dat echt niet altijd zo het geval is? Dat heb ik soms, ik ben echt niet altijd lief hoor... (ben vast niet de enige...).

En ook ik heb er soms wel moeite mee als mensen dat zeggen, ik vind het wle herkenbaar. Maar tuurlijk is het ook leuk om dat te horen en om een complimentje te krijgen. Of om het zelf tegen iemand te zeggen of een complimentje te geven. Dat gebeurt zo weinig en het is zo fijn. We zeggen vaker iets als het ons niet aanstaat.. helaas...
Maar wat kost een complimentje geven nou helemaal??? Niks toch?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

charlie
Mineur
Mineur

sasdf a

Berichtdoor charlie » 13 apr 2004 12:17

rosekapje schreef:Zou het ook niet zo zijn dat als iemand tegen je zegt dat hij/zij je lief vind dat je daarnaan afdoet omdat je weet dat dat echt niet altijd zo het geval is? Dat heb ik soms, ik ben echt niet altijd lief hoor... (ben vast niet de enige...).

En ook ik heb er soms wel moeite mee als mensen dat zeggen, ik vind het wle herkenbaar. Maar tuurlijk is het ook leuk om dat te horen en om een complimentje te krijgen. Of om het zelf tegen iemand te zeggen of een complimentje te geven. Dat gebeurt zo weinig en het is zo fijn. We zeggen vaker iets als het ons niet aanstaat.. helaas...

die Rosekapje, je bent toch zo/n fijne meid!! (gratus he, en kijken hoe ze hem inckasseert)
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: sasdf a

Berichtdoor rosekapje » 13 apr 2004 16:41

charlie schreef:
rosekapje schreef:Zou het ook niet zo zijn dat als iemand tegen je zegt dat hij/zij je lief vind dat je daarnaan afdoet omdat je weet dat dat echt niet altijd zo het geval is? Dat heb ik soms, ik ben echt niet altijd lief hoor... (ben vast niet de enige...).

die Rosekapje, je bent toch zo/n fijne meid!! (gratus he, en kijken hoe ze hem inckasseert)

euhm, tja, dan vraag ik me dus af waar je dit op baseert....
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 13 apr 2004 18:54

Eigenlijk moet iedereen het leren om complimentjes te geven én te krijgen. Er wordt veel vaker over iemand geroddelt, dan dat er iets positiefs over iemand gezegd wordt.
Ik kon zelf ook helemaal niet met complimenten omgaan. Ik zwakte ze eigenlijk altijd af. Tot ik leerde om eens gewoon 'dank je wel' te zeggen. En ik moet zeggen, dat degene die mij het compliment gaf, raar opkeek dat ik het compliment niet afkraakte. :mrgreen:
Ik heb er nu eigenlijk geen 'problemen' meer mee, als ik een compliment krijg. Ook geef ik vaak complimenten aan m'n vriend. Ook hij kon er niet mee omgaan (hij kon zowiezo niet gemakkelijk over gevoelens praten), maar nu neemt hij het steeds meer van mij over! En dat vind ik echt heel leuk om mee te maken! :wink: :P
Laatst gewijzigd door bloempie op 13 apr 2004 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 apr 2004 19:10

bloempie19 schreef:Eigenlijk moet iedereen het leren om complimentjes te geven én uit te delen.

Je bedoelt denk ik; te geven én te krijgen?

Ik zelf kan ook niet met complimenten omgaan, omdat ik gewoon weet dat het niet gemeend is. Nu ik er zo over nadenk, ik geef zelf ook eigenlijk nooit echt complimentjes aan iemand. Hmmzz..

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 apr 2004 19:33

Is dat niet juist een foute gedachte van onszelf? Ik vind het wel herkenbaar hoor. heb ook vaak moeite met complimentjes krijgen. (met geven ook wel, maar das wel een stukje minder). Zouden die complimentjes niet gemeend zijn? Ik denk het toch wel, want als je zelf een complimentje geeft is het dan ook niet gemeend? Volgens mij is dat wel gemeend...
Maar vaak als ik ze krijg heb ik zoiets van het zal wel... of jaja... vleier... of zeurdert... of kijk eens goed, of wat moet die nou weer van me.... of, of, of.....
Foute gedachten....

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 apr 2004 21:06

rosekapje schreef:Maar vaak als ik ze krijg heb ik zoiets van het zal wel... of jaja... vleier... of zeurdert... of kijk eens goed, of wat moet die nou weer van me.... of, of, of.....

Ja inderdaad, zo denk ik dus ook. Àls ik zelf een complimentje geef is het altijd gemeend ja. Maar ja, het kan er bij mij gewoon niet in, dat een ander complimentjes geeft. Dat zijn gewoon slijmerds, naar mijn idee.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 13 apr 2004 21:30

AikonGirl schreef:
rosekapje schreef:Maar vaak als ik ze krijg heb ik zoiets van het zal wel... of jaja... vleier... of zeurdert... of kijk eens goed, of wat moet die nou weer van me.... of, of, of.....

Ja inderdaad, zo denk ik dus ook. Àls ik zelf een complimentje geef is het altijd gemeend ja. Maar ja, het kan er bij mij gewoon niet in, dat een ander complimentjes geeft. Dat zijn gewoon slijmerds, naar mijn idee.

Ook voor mij wel herkenbaar... best wel moeilijk ook om te geloven dat het gemeend is... zal wel onzekerheid zijn :?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 13 apr 2004 21:34

AikonGirl schreef:
bloempie19 schreef:Eigenlijk moet iedereen het leren om complimentjes te geven én uit te delen.

Je bedoelt denk ik; te geven én te krijgen?

Ja, foutje! :mrgreen: :wink:

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 13 apr 2004 21:35

rosekapje schreef:Is dat niet juist een foute gedachte van onszelf? Ik vind het wel herkenbaar hoor. heb ook vaak moeite met complimentjes krijgen. (met geven ook wel, maar das wel een stukje minder). Zouden die complimentjes niet gemeend zijn? Ik denk het toch wel, want als je zelf een complimentje geeft is het dan ook niet gemeend? Volgens mij is dat wel gemeend...
Maar vaak als ik ze krijg heb ik zoiets van het zal wel... of jaja... vleier... of zeurdert... of kijk eens goed, of wat moet die nou weer van me.... of, of, of.....
Foute gedachten....

je bent lief Rosekapje :) en ik meen het nog ook :wink:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 13 apr 2004 21:40

rosekapje schreef:Is dat niet juist een foute gedachte van onszelf? Ik vind het wel herkenbaar hoor. heb ook vaak moeite met complimentjes krijgen. (met geven ook wel, maar das wel een stukje minder). Zouden die complimentjes niet gemeend zijn? Ik denk het toch wel, want als je zelf een complimentje geeft is het dan ook niet gemeend? Volgens mij is dat wel gemeend...
Foute gedachten....

Je zegt zelf al dat het foute gedachten zijn, dus....
Maar waarom denk je dat de ander een complimentje geeft om te slijmen? Doe je het zelf ook om die reden? De meeste mensen zullen deze vraag waarschijnlijk met 'nee' beantwoorden. Dus.... Waar ben je dan bang voor? :roll:

Btw, mensen die normaal op een compliment reageren, komen voor mijn gevoel ook veel zekerder van zichzelf over dan mensen die een compliment afzwakken.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 13 apr 2004 21:42

columbus schreef:je bent lief Rosekapje :) en ik meen het nog ook :wink:

Slijmbal! :wink: :mrgreen: :lol: :lol:

Nee hoor, grapje col, ik geloof gerust dat je het meent! :P

Terug naar “Archief”