Jezus van Barabbas

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

coby
Kapitein
Kapitein

Re: Jezus van Barabbas

Berichtdoor coby » 29 sep 2013 18:22

gravo schreef:Ik ben altijd op m'n hoede wanneer ik om religieuze redenen een commando krijg. Het commando was in dit geval om geen discussie te beginnen naar aanleiding van de link. Het zou allemaal erg teer zijn.

Welnu, ik heb de link bekeken en eerlijk gezegd komt het filmpje me allesbehalve teer over. Ik hoor een opgewonden stem, die naar een climax toewerkt als hij het verhaal over Barabbas interpreteert. Ik zie de man zelf niet. Een donker, onheilspellend muziekje begeleidt witte Nederlandse pup-op teksten die tegen een volstrekt zwarte achtergrond de woorden van de spreker ondertitelen. Ik vind het opzwepend, theatraal en ruw. De boodschap moet vooral binnenkomen door de hevige vorm waarin het is gegoten. Misschien zijn er mensen die er door ontroerd worden, die het teer vinden, maar ik niet. Ik vind het erg dwingend, manipulatief en anoniem.

Ik laat me voor de goede orde niet uit over de inhoud van het filmpje, maar over de vorm. Die is wat mij betreft benauwend.
Net zo benauwend als de wens om op een forum een eigen afgebakend plekje te hebben, waar enige vorm van kritiek of discussie niet kan doordringen. Daar wilde ik met deze post ook even wat aan doen.

gravo

Als je nu inhoudelijk commentaar had.. je kijkt alleen maar naar de vorm die je niet aanspreekt.
Lijkt op een cadeau met een verkeerd pakpapiertje dat je weggooit omdat het papiertje niet deugt.
Overigens is het inderdaad jammer dat hier nergens een plaats is om te delen wat God met je doet, zonder direct commentaar te krijgen. Op credible hebben ze er een apart topic voor waar geen commentaar geleverd mag worden, anders post nooit meer iemand wat.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Jezus van Barabbas

Berichtdoor Wilsophie » 29 sep 2013 20:26

Wat ontroerend mooi en zó waar!!

Terug naar “Archief”