Eindtijd en Opname.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Teus
Majoor
Majoor

Re: Eindtijd en Opname.

Berichtdoor Teus » 13 mei 2013 21:16

boer schreef: De dag des Oordeels in toch niet hetzelfde als de dag van Zijn wederkomst?

@Boer, Klopt dat is weer iets anders de wederkomst is dat Jezus terugkomt om 1000 jaar te regeren, het duizendjarige rijk terwijl de duivel gebonden is. Na die duizend jaar komt het oordeel en vergaat de wereld en krijgen we een nieuwe Hemel en een nieuwe Aarde waar het Vaderhuis op gebouwd zal worden voor Zijn Kinderen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 mei 2013 21:27

Teus schreef: De tekenen der tijd zijn er de R.F.I.D chip ontwikkeling is in volle gang en toepassing is al gaande.
De chip het teken van het beest 666 geplaatst in het voorhoofd of de hand. Het staat duidelijk in de bijbel. Hij zal geplaatst worden in de 7 jarige verdrukking waar de duivel volledig los gelaten wordt. Dan moet men kiezen voor het teken, de chip, anders moet je het bekopen met onthoofding, staat ook in de bijbel

...

Het is zo jammer dat dit gebeurd, de wereld lacht er om en hebben weer stof om Christenen belachelijk te maken ...

Om dit soort bizarre complottheoriën moet ik inderdaad smakelijk lachen. Christenen belachelijk maken? Dat kunnen sommige christenen blijkbaar heel goed zelf af.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 14 mei 2013 05:33

Mortlach schreef:Om dit soort bizarre complottheoriën moet ik inderdaad smakelijk lachen. Christenen belachelijk maken? Dat kunnen sommige christenen blijkbaar heel goed zelf af.

Ik vind deze opmerking eerlijk gezegd op z'n minst nogal kort door de bocht. Ten eerste is het uitleggen van het boek Openbaringen in de Bijbel bepaald niet eenvoudig. Ten tweede wordt de uitleg die Teus geeft wel vaker gehoord. Misschien lang niet zover uitgewerkt, of met beduidend meer voorzichtigheid, maar het is wel erg simpel om het én bizar én een complottheorie te noemen en er vervolgens smakelijk om te gaan lachen en te stellen dat christenen zich belachelijk maken.
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 14 mei 2013 07:52

De tekenen der tijd zijn er de R.F.I.D chip ontwikkeling is in volle gang en toepassing is al gaande.
De chip het teken van het beest 666 geplaatst in het voorhoofd of de hand. Het staat duidelijk in de bijbel. Hij zal geplaatst worden in de 7 jarige verdrukking waar de duivel volledig los gelaten wordt. Dan moet men kiezen voor het teken, de chip, anders moet je het bekopen met onthoofding, staat ook in de bijbel

...

Het is zo jammer dat dit gebeurd, de wereld lacht er om en hebben weer stof om Christenen belachelijk te maken ...

Om dit soort bizarre complottheoriën moet ik inderdaad smakelijk lachen. Christenen belachelijk maken? Dat kunnen sommige christenen blijkbaar heel goed zelf af.

Het is een interpretatie, maar het zo heel goed de juiste kunnen zijn. De Bijbel leert dat er een tijd komt met één wereldheerser, die de mensen in eerste instantie als een Messias zullen ontvangen, omdat hij in staat blijkt grote problemen op te lossen. Hij zal er voor zorgen dat mensen niet kunnen kopen of verkopen, als ze zijn teken niet dragen. Heel goed mogelijk dat dit een soort van chip zou kunnen zijn, maar dat zegt de Bijbel niet. Het heeft er m.i. wel alle schijn van.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 mei 2013 07:54

Floppie schreef:Ik vind deze opmerking eerlijk gezegd op z'n minst nogal kort door de bocht. Ten eerste is het uitleggen van het boek Openbaringen in de Bijbel bepaald niet eenvoudig. Ten tweede wordt de uitleg die Teus geeft wel vaker gehoord.

Ja, je hoort ook wel vaker dat de maanlanding in scène is gezet...

Misschien lang niet zover uitgewerkt, of met beduidend meer voorzichtigheid, maar het is wel erg simpel om het én bizar én een complottheorie te noemen en er vervolgens smakelijk om te gaan lachen en te stellen dat christenen zich belachelijk maken.

Dat mag je simpel vinden, ik heb er geen andere woorden voor. Nieuwe techniek is eng en als je toch al in constante angst leeft voor een onzichtbaar kwaad (de duivel), dan is het natuurlijk een makkelijke combinatie. Al moet ik wel zeggen dat ik niet snap waarom je bang zou zijn voor iemand die zogenaamd geheime dingen doet, maar dan wel ineens oerstom 666 in een serienummer zet.

Maar goed. Dezelfde redeneringen werden gebruikt toen de streepjescode werd uitgevonden en toen Napoleon het concept van de achternaam invoerde...
Laatst gewijzigd door Mortlach op 14 mei 2013 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 14 mei 2013 08:46

Teus schreef:De tekenen der tijd zijn er de R.F.I.D chip ontwikkeling is in volle gang en toepassing is al gaande.
De chip het teken van het beest 666 geplaatst in het voorhoofd of de hand. Het staat duidelijk in de bijbel.

Al zou de duivel bestaan, denk je dan echt dat ie een menselijke uitvinding, de RFID chip, nodig zou hebben om iedereen in de gaten te houden?

Teus schreef:Dan moet men kiezen voor het teken, de chip, anders moet je het bekopen met onthoofding, staat ook in de bijbel

Jij denkt dat te lezen in de Bijbel, net zoals Harold Camping dacht de datum van de Opname uit de Bijbel te kunnen halen.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 14 mei 2013 09:26

Met een teken (tatoeage ?) welke je financieen regelt (kopen of verkopen) ontheilig je je door HEM GEKOCHTE EIGENDOM met Mammon.
Wie dat doet zal dan ook ook de beker des Toorn moeten drinken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 mei 2013 09:51

boer schreef:Met een teken (tatoeage ?) welke je financieen regelt (kopen of verkopen) ontheilig je je door HEM GEKOCHTE EIGENDOM met Mammon.
Wie dat doet zal dan ook ook de beker des Toorn moeten drinken.

Precies! Weg met de streepjescodes op producten!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 mei 2013 10:01

Nog even afgezien van hoe je de bijbelteksten interpreteert, zijn alle reageerders in dit topic wel van mening dat je hele foute dingen kunt doen met bepaalde technologieën?
Zo ja, dan kun je het daarna hebben over wat dit in geestelijk opzicht zou kunnen betekenen.
(Als je ervanuit gaat dat er geen geestelijke betekenis is, houdt het gesprek natuurlijk snel op).

Nu wordt er in een andere richting gediscussieerd, nl. eerst een bijbeltekst en we pakken daar mogelijk misbruik van een technische ontwikkeling bij. Maar je kunt het natuurlijk ook andersom bekijken: eerst mogelijk misbruik van een technische ontwikkeling en daarna een geestelijke duiding.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 mei 2013 10:13

elbert schreef:Nog even afgezien van hoe je de bijbelteksten interpreteert, zijn alle reageerders in dit topic wel van mening dat je hele foute dingen kunt doen met bepaalde technologieën?
Zo ja, dan kun je het daarna hebben over wat dit in geestelijk opzicht zou kunnen betekenen.
(Als je ervanuit gaat dat er geen geestelijke betekenis is, houdt het gesprek natuurlijk snel op).

Nu wordt er in een andere richting gediscussieerd, nl. eerst een bijbeltekst en we pakken daar mogelijk misbruik van een technische ontwikkeling bij. Maar je kunt het natuurlijk ook andersom bekijken: eerst mogelijk misbruik van een technische ontwikkeling en daarna een geestelijke duiding.

Tja, ik vind het vergemakkelijken van je financiële handelen niet bepaald iets 'heel fout'. En trouwens, dat doen we al jaren, toch, met de invoering van het pinnen, de OV-chipkaart en het elektronisch bankieren. En ja, mensen die pertinent weigeren te telebankieren zullen op een gegeven moment buiten de boot vallen als instanties niet langer zaken als de acceptgiro zullen ondersteunen, maar kom op, ga een beetje met je tijd mee...

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 mei 2013 10:15

Mortlach schreef:Tja, ik vind het vergemakkelijken van je financiële handelen niet bepaald iets 'heel fout'.
Dus je hebt er geen bezwaar tegen als mensen bij hun geboorte straks als een koe gewaarmerkt worden met een chip zodat ze hun hele leven gevolgd kunnen worden? Dat noem jij het vergemakkelijken van je financiële handelen? :-?
Want het gevaar waar in dit topic voor gewaarschuwd wordt, is een implanteerbare RFID chip.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 mei 2013 10:46

elbert schreef:Dus je hebt er geen bezwaar tegen als mensen bij hun geboorte straks als een koe gewaarmerkt worden met een chip zodat ze hun hele leven gevolgd kunnen worden? Dat noem jij het vergemakkelijken van je financiële handelen? :-?
Want het gevaar waar in dit topic voor gewaarschuwd wordt, is een implanteerbare RFID chip.

Nee, daar zou ik geen bezwaar tegen hebben. Nu doen we dat toch ook al - zij het iets minder drastisch - met je BSN/SOFI-nummer? En iedereen met een telefoon is nu al 24 uur per dag te volgen als je dat echt wilt.

Begrijp me niet verkeerd, uiteraard moet er goed naar de privacy-bezwaren worden gekeken, maar het bereik van de RFID-chip is volgens mij een paar centimeter, dus tja... een telefoon is dan een groter risico.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 mei 2013 11:24

Goed, daar heb ik dus wel bezwaar tegen i.v.m. de ontmenselijking waar zo'n chip voor zorgt. Een mens is geen consumentenartikel (of een stuk vee) en ik zou zoiets dan ook nooit accepteren.
Daar komt ook de privacy bij kijken. Zo'n chip mag dan een beperkt bereik hebben, dat bereik kan gemakkelijk vergroot worden door de ontvangers sterker te maken. Je bent dan echt 24 uur per dag te volgen.
V.w.b. mobiele telefoons: ik heb er eentje, maar heb die eigenlijk bijna nooit aan. Alleen als ik echt iemand dringend moet spreken, gebruik ik die. Dit i.t.t. de meeste mensen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 mei 2013 12:16

elbert schreef:Goed, daar heb ik dus wel bezwaar tegen i.v.m. de ontmenselijking waar zo'n chip voor zorgt. Een mens is geen consumentenartikel (of een stuk vee) en ik zou zoiets dan ook nooit accepteren.

Maar iedereen verplicht een BSN-nummer en identificatieplicht kan wel, of ben je daar ook tegen?

Maar goed, ik kan dan ook niet wachten op allerlei bionische ontwikkelingen, google glass is een leuk begin, maar ik wil eigenlijk een ingebouwde datapoort :-)

Daar komt ook de privacy bij kijken. Zo'n chip mag dan een beperkt bereik hebben, dat bereik kan gemakkelijk vergroot worden door de ontvangers sterker te maken. Je bent dan echt 24 uur per dag te volgen.

Zoals ik al zei: het bereik van een RFID chip is centimeters, onder ideale omstandigheden. Zodra er een muurtje tussen de chip en de ontvanger staat, moet die ontvanger wel monsterlijk sterk zijn om die chip nog te kunnen vinden.

V.w.b. mobiele telefoons: ik heb er eentje, maar heb die eigenlijk bijna nooit aan. Alleen als ik echt iemand dringend moet spreken, gebruik ik die. Dit i.t.t. de meeste mensen.

Maakt niet uit. Zolang er een batterij in zit, ben je te volgen, zélfs als je telefoon uit staat.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 mei 2013 12:36

Mortlach schreef:Maar iedereen verplicht een BSN-nummer en identificatieplicht kan wel, of ben je daar ook tegen?
Daar ben ik niet op tegen, omdat dit niet zo intrusief is als een chip in je lichaam en je daarmee in het maatschappelijk verkeer je kunt bewegen zonder op elk moment van de dag in de gaten te worden gehouden. Dat is bij een chip wel anders.
Mortlach schreef:Zoals ik al zei: het bereik van een RFID chip is centimeters, onder ideale omstandigheden. Zodra er een muurtje tussen de chip en de ontvanger staat, moet die ontvanger wel monsterlijk sterk zijn om die chip nog te kunnen vinden.
De Voyager 1 en 2 sondes die zich op, wat is het: plusminus 15 miljard km van ons bevinden, zenden signalen uit die niet zo heel veel sterker zijn dan een RFID chip. Alle elektronische signalen zijn op te sporen, dus ook het signaal van een chip, mits je de juiste apparatuur hebt. En er zijn regeringen die die apparatuur in bezit hebben.
Mortlach schreef:Maakt niet uit. Zolang er een batterij in zit, ben je te volgen, zélfs als je telefoon uit staat.
Ik laat hem soms thuis en als ik hem niet meer wil hebben, gooi ik hem in de kliko. Dat kan met een geïmplanteerde chip niet.

Stel je eens voor dat ene Kim Jung Un je staatshoofd is. Wil je dan nog zo'n chip?
Dit is technologie waar Big Brother overheden likkebaardend naar uitzien.

Terug naar “[Religie] - Open forum”