Tegenslagen, storm en regen...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Tegenslagen, storm en regen...

Berichtdoor schaapje » 28 nov 2011 11:02

"
" quote="*Annet*"Deze tekst vind ik een enorme bemoediging:

Wie is er onder ulieden, die den Heere vreest, die naar de stem Zijns Knechts hoort? Als hij in de duisternissen wandelt, en geen licht heeft, dat hij betrouwe op den Naam des Heeren, en steune op zijn God.

Jesaja 50:10

Dat is wat ik bedoel, we kunnen in duisternis wandelen en geen licht meer hebben op situaties in het leven, en dan bedoel ik niet omdat we gesnoeid moeten worden, of ongehoorzaam zijn.
Maar er kan ons duisternis overvallen die niets te maken heeft met onze wandel met God, maar dan mogen we weten dat Hij daar bij is, zoals ik al zei Jezus is de Ware Trooster, omdat Hij begrijpt wat lijden is, en Hij heeft belooft dat Hij ons niet zal verlaten, dus zelfs in diepe duisternis is Hij bij ons.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Riska

Berichtdoor Riska » 28 nov 2011 18:01

Wat ik mis in dit gesprek is wat Jacob heeft gedaan, toen hij op een kruispunt in zijn leven kwam: hij worstelde met God. Worstelen met God. Dat mag.
Wie is Hij, waarin is Hij, waarin is Hij niet?

Wij mogen het gevecht met Hem aangaan en Hij met ons.
Als dat gebeurt is dat niet slecht, is dat niet om te zien wat God wel of niet van ons wil.
Je kunt er kreupel uit tevoorschijn komen - zoals Jacob.
Maar ook: in alle rust leven, wetend dat 'niets ons zal kunnen scheiden van de liefde van onze Heer Jezus Christus.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 07 dec 2011 11:10

Riska schreef:Wat ik mis in dit gesprek is wat Jacob heeft gedaan, toen hij op een kruispunt in zijn leven kwam: hij worstelde met God. Worstelen met God. Dat mag.
Wie is Hij, waarin is Hij, waarin is Hij niet?

Wij mogen het gevecht met Hem aangaan en Hij met ons.
Als dat gebeurt is dat niet slecht, is dat niet om te zien wat God wel of niet van ons wil.
Je kunt er kreupel uit tevoorschijn komen - zoals Jacob.
Maar ook: in alle rust leven, wetend dat 'niets ons zal kunnen scheiden van de liefde van onze Heer Jezus Christus.
Treffende omschrijving! Zo beleef ik het ook..
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Terug naar “Archief”