het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Berichtdoor Mortlach » 03 okt 2011 12:00

schaapje schreef:@Mortlach

Als in de Bijbel staat dat de wereldheerser komt, dat allen hem achterna gaan in grote bewondering, en als het beest die deze wereldheerser de macht geeft, maakt dat allen een teken ontvangen, dan zou
dit pak weg vijftig laar geleden uitgelegd worden als een soort tatoo of zoiets, niemand kon toen
weten van de technologische hoogstandjes die er tegenwoordig zijn, zoals een chip die onderhuids
geïnplanteerd kon worden, en waarin alles over een persoon opgeslagen kan worden.
Daarom het "teken" als iemand het niet ontvangt, die persoon kan niet kopen en verkopen.

Waarom dan niet Als "in" de Bijbel staat dat de "wereldheerser" komt, dat "allen" hem achterna gaan in grote "bewondering", en als het "beest" die "deze" wereldheerser de macht "geeft", maakt dat allen een "teken" "ontvangen"?

Het komt gewoon wat selectief over in wat je letterlijk neemt en wat niet. Dat geeft verder niets, het valt me alleen op.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 03 okt 2011 12:24

@ Mortlach

Je bent gewoon een muggezifter :lol:

Ik wil best toegeven dat Openbaring moeilijk te lezen is, en als Johannes gezichten zag, waarvan
hij de betekenis niet van kende, was het moeilijk voor hem alles goed te beschrijven.
Maar ik geloof alles wat er staat en hoe de dingen zullen gebeuren en wanneer, dat is een andere
zaak.
Kwestie van gewoon goed opletten wat er in de wereld gebeurd, dat is ook de opdracht;
wakker blijven.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 okt 2011 12:49

schaapje schreef:
Ik wil best toegeven dat Openbaring moeilijk te lezen is, en als Johannes gezichten zag, waarvan
hij de betekenis niet van kende, was het moeilijk voor hem alles goed te beschrijven.
Maar ik geloof alles wat er staat en hoe de dingen zullen gebeuren en wanneer, dat is een andere
zaak.

Mij lijken deze twee dingen een beetje in tegenspraak met elkaar. Aan de ene kant is het moeilijk te lezen, aan de andere kant geloof je alles wat er staat. Zo moeilijk lezen is het dus blijkbaar niet.

Kwestie van gewoon goed opletten wat er in de wereld gebeurd, dat is ook de opdracht;
wakker blijven.

Met als gevolg dat je opschrikt van elke schaduw en dat elke vorm van techniek in eerste instantie wordt gedemoniseerd, om na een aantal jaar volledig geaccepteerd te worden (streepjescodes).

knor183
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor knor183 » 03 okt 2011 12:54

Mortlach schreef:
Mij lijken deze twee dingen een beetje in tegenspraak met elkaar. Aan de ene kant is het moeilijk te lezen, aan de andere kant geloof je alles wat er staat. Zo moeilijk lezen is het dus blijkbaar niet.

Moet je even voorstellen dat iemand uit de 15e eeuw een flatscreen beschrijft ;-)

Er zitten een verschil tussen wakker blijven en niet schrikken.

Overigens is het teken aan de hand/arm of voorhoofd ook in verband gebracht met de Islam...
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 03 okt 2011 13:00

Mortlach, voor jou is dit een tegenspraak, voor mij niet, ik geloof God, ook al begrijp ik niet alles, :wink:

Luke.
Mineur
Mineur

Berichtdoor Luke. » 03 okt 2011 13:10

Het meest overtuigende argument voor de chip als teken, is dat men niet kan kopen of verkopen zonder die chip, en dat de wereldheerser er iedereen mee op de knieën kan dwingen.

Er is echter een groot probleem met de theorie dat de chip het teken is, en dat is het volgende:
het teken zal BEWUST genomen worden door de mensen. Wanneer je het teken neemt, kies je bewust tegen God. De Bijbel is daar heel duidelijk over. De mensen die het teken nemen weten heel goed dat ze zichzelf daarmee onderwerpen aan de antichrist, en tegen God kiezen. Dat is dus NIET zo met een geleidelijk ingevoerde chip. Het zal niet zo zijn van:
"Ok jongens, nu jullie allemaal die chip hebben, moeten we iets vertellen: Het is het teken van het Beest! Verassing!"
De enige mogelijkheid voor die chip zou zijn, wanneer die chip duidelijk bekend staat als het teken van het Beest. Zolang het geleidelijk gebeurt, en zonder veel poespas, kan de chip het teken gewoon niet zijn.
1 Peter 3:15. Be ready always to give an answer to every man that asketh you a reason of the hope that is in you with meekness and fear.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 okt 2011 13:26

Luke. schreef:Wanneer je het teken neemt, kies je bewust tegen God. De Bijbel is daar heel duidelijk over. De mensen die het teken nemen weten heel goed dat ze zichzelf daarmee onderwerpen aan de antichrist, en tegen God kiezen.

Lol... :-({|=

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 03 okt 2011 14:08

quote="Luke."Het meest overtuigende argument voor de chip als teken, is dat men niet kan kopen of verkopen zonder die chip, en dat de wereldheerser er iedereen mee op de knieën kan dwingen.

Er is echter een groot probleem met de theorie dat de chip het teken is, en dat is het volgende:
het teken zal BEWUST genomen worden door de mensen. Wanneer je het teken neemt, kies je bewust tegen God. De Bijbel is daar heel duidelijk over. De mensen die het teken nemen weten heel goed dat ze zichzelf daarmee onderwerpen aan de antichrist, en tegen God kiezen. Dat is dus NIET zo met een geleidelijk ingevoerde chip. Het zal niet zo zijn van:
"Ok jongens, nu jullie allemaal die chip hebben, moeten we iets vertellen: Het is het teken van het Beest! Verassing!"
De enige mogelijkheid voor die chip zou zijn, wanneer die chip duidelijk bekend staat als het teken van het Beest. Zolang het geleidelijk gebeurt, en zonder veel poespas, kan de chip het teken gewoon niet zijn.

Denk jij nu echt dat de antichristelijke wereldleider zich bekend zal maken als het beest die God haat?
Er staat dat hij aan de macht zal komen met bedriegelijke wonderen en tekenen en godslasteringen.
Tegenwoordig is het niet zo,n godslastering meer als je Jezus ziet als b.v. een metafoor of iets dergelijks, hier op het forum is dat al heel normaal, het is ook normaal als de Bijbel gelezen kan worden als een symbolisch boek.
Kortom deze antichrist zal zeggen de Bijbel niet Gods Woord is en dat alles anders bedoeld is, en hij
natuurlijk wel even uit leggen HOE het bedoeld is. :mrgreen:

Luke.
Mineur
Mineur

Berichtdoor Luke. » 03 okt 2011 15:32

schaapje schreef:Denk jij nu echt dat de antichristelijke wereldleider zich bekend zal maken als het beest die God haat?

Nadat hij eenmaal aan de macht is gekomen en de boel voor elkaar heeft denk ik dat inderdaad. Ik denk ook dat de opname plaatsvindt vóórdat de Grote verdrukking komt, dus in principe maakt het voor Christenen allemaal niet zoveel uit...
1 Peter 3:15. Be ready always to give an answer to every man that asketh you a reason of the hope that is in you with meekness and fear.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 03 okt 2011 16:00

quote="Luke."

Nadat hij eenmaal aan de macht is gekomen en de boel voor elkaar heeft denk ik dat inderdaad.

Je bedoelt dat hij zichzelf zal openbaren na de opname?
Ik denk ook dat de opname plaatsvindt vóórdat de Grote verdrukking komt,

Als dat zo is wie is er dan in deze grote verdrukking?
dus in principe maakt het voor Christenen allemaal niet zoveel uit...

Dat is maar de vraag Luke.

Luke.
Mineur
Mineur

Berichtdoor Luke. » 03 okt 2011 17:13

Ja, na de opname denk ik, en ik denk dat de non-christenen dan in de Grote verdrukking zitten.
Valt inderdaad over te discussiëren, maar ik denk dat het de meest plausibele uitleg van wat de Bijbel
hierover zegt is.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 okt 2011 22:08

'De openbaring van Jezus Christus, die God hem gegeven heeft, om Zijn dienstknechten te tonen de dingen, die haast geschieden moeten; en die Hij door Zijn engel gezonden, en Zijn dienstknecht Johannes te kennen gegeven heeft' (Op 1,1)

Openbaring 22
6 En hij zeide tot mij: Deze woorden zijn getrouw en waarachtig; en de Heere, de God der heilige profeten, heeft Zijn engel gezonden, om Zijn dienstknechten te tonen, hetgeen haast moet geschieden.
7 Zie, ik kom haastig; zalig is hij, die de woorden van de profetie van dit boek bewaart.
8 En ik, Johannes, ben degene, die deze dingen gezien en gehoord heb. En toen ik ze gehoord en gezien had, viel ik neer om te aanbidden voor de voeten van de engel, die mij deze dingen toonde.
9 En hij zeide tot mij: Zie, dat gij het niet doet; want ik ben uw mededienstknecht, en van uw broederen, de profeten, en van hen, die de woorden van dit boek bewaren; aanbid God.
10 En hij zeide tot mij: Verzegel de woorden van de profetie van dit boek niet; want de tijd is nabij.
11 Die onrecht doet, dat hij nog onrecht doe; en die vuil is, dat hij nog vuil worde; en die rechtvaardig is, dat hij nog gerechtvaardigd worde; en die heilig is, dat hij nog geheiligd worde.
12 En zie, Ik kom haastig; en Mijn loon is met Mij, om een ieder te vergelden, gelijk zijn werk zal zijn.
13 Ik ben de Alfa, en de Oméga, het Begin en het Einde; de Eerste en de Laatste.

Kortom, de dingen die in Openbaring staan gaan niet over het heden, maar hadden betrekking op zaken die 'haastig' stonden te gebeuren op het moment van schrijven.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 05 okt 2011 00:16

mohamed schreef:Kortom, de dingen die in Openbaring staan gaan niet over het heden, maar hadden betrekking op zaken die 'haastig' stonden te gebeuren op het moment van schrijven.

Een teken van herkenning, daarom heet het boek ook Openbaring en niet verborgenheid.

Terug naar “[Religie] - Open forum”