Faramir schreef:Even een vraag van huishoudelijke aard. Ik dacht altijd dat het deel van het forum waarin dit topic staat wat scherpere regels kende en dat je dus de formulieren van enigheid moet respecteren.
Ik zie nu dat dat niet echt gebeurt. Wil dat dan zeggen dat een ieder hier zijn opmerkingen mag maken? Met andere woorden mogen deze formulieren bestreden worden op dit forumonderdeel? (niet dat ik daar behoefte aan heb, maar vroeg het me af)
Dat is zeker niet de bedoeling. Tot nu toe zijn er alleen wat suggestieve opmerkingen geplaatst die ik heren zelf graag laat uitleggen i.p.v. meteen conclusies te trekken.
Bastiaan30 schreef:Bedoel je met dat 'probleem', dat als ik alle 140 keer dat de bijbel oproept tot active bekering, en daar de onderbouwende teksten bij ga zetten, dit resulteert in het niet respecteren van de belijdenisgeschriften, omdat deze zeggen dat we onszelf niet kunnen bekeren?
Mijns inziens zijn beiden in overeenstemming met Bijbel en belijdenisgeschriften dus ik zie het probleem niet

Respect is overigens wat anders dan alleen maar ja en amen knikken.