Groot geluid der watergolven!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Groot geluid der watergolven!

Berichtdoor schelpje3 » 14 jan 2011 15:55

JeeWee schreef:
schelpje3 schreef:Het gaat erom, merken wij het op ? Wat doen we er verder mee, verootmoedigen wij ons.

kun je die zin nou eens gewoon in de ik-vorm plaatsen en dan antwoord op je eigen vraag geven?

O, dus ik mag die vraag niet aan jou stellen :?
Ik betrek alle forummers, behalve jou dan :D Zo beter ?

Riska

Berichtdoor Riska » 15 jan 2011 16:23

Ja, ik ben ook alweer zo'n Christen die zegt: "daar gaan we weer, de verwijzing naar de eindtijd is van alle tijden". Als er ergens iets gebeurt, dan is het einde der tijden nabij.
De wijze en dwaze maagden zijn er weer bij gehaald.

Er zijn momenteel natuurkrachten aan de gang die verklaard kunnen worden op wetenschappelijk/natuurkundig gebied (el en la Nina en zo).
Er zijn oorlogen, er gebeuren ook in de naam van Christus heel veel verschrikkelijke dingen.
Er was een WOII met zes miljoen vermoorde Joden - de eindtijd zal wel nabij zijn.
De oorlogen in Korea en Vietnam - de eindtijd zal wel nabij zijn.
Tsunami, aardbevingen in Haïti, China, Turkije - de eindtijd zal wel nabij zijn.

Ja, en?
Waarom daar zo op gefocust?
Het gaat om je leven van alledag. Dat je je verbonden weet met Hem. Dat Hij zo in je leven is geïntegreerd dat het is als ademhalen.
En dan maakt het allemaal helemaal niks meer uit: of Hij over een minuut komt of dat wij het niet meer meemaken als op aarde levend mens. Dan wéét je gewoon dat je mag leven bij Hem.
Dan houd je je domweg niet meer bezig met die eindtijd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 jan 2011 18:11

Riska schreef:Ja, ik ben ook alweer zo'n Christen die zegt: "daar gaan we weer, de verwijzing naar de eindtijd is van alle tijden". Als er ergens iets gebeurt, dan is het einde der tijden nabij.
De wijze en dwaze maagden zijn er weer bij gehaald.

Er zijn momenteel natuurkrachten aan de gang die verklaard kunnen worden op wetenschappelijk/natuurkundig gebied (el en la Nina en zo).
Er zijn oorlogen, er gebeuren ook in de naam van Christus heel veel verschrikkelijke dingen.
Er was een WOII met zes miljoen vermoorde Joden - de eindtijd zal wel nabij zijn.
De oorlogen in Korea en Vietnam - de eindtijd zal wel nabij zijn.
Tsunami, aardbevingen in Haïti, China, Turkije - de eindtijd zal wel nabij zijn.

Ja, en?
Waarom daar zo op gefocust?
Het gaat om je leven van alledag. Dat je je verbonden weet met Hem. Dat Hij zo in je leven is geïntegreerd dat het is als ademhalen.
En dan maakt het allemaal helemaal niks meer uit: of Hij over een minuut komt of dat wij het niet meer meemaken als op aarde levend mens. Dan wéét je gewoon dat je mag leven bij Hem.
Dan houd je je domweg niet meer bezig met die eindtijd.

Nee Riska, we moeten ook letten op de tekenen der tijden !
En NOG is het einde niet !

Riska

Berichtdoor Riska » 15 jan 2011 18:33

Schelpje3 schreef:Nee Riska, we moeten ook letten op de tekenen der tijden !
En NOG is het einde niet !

Wat is er verkeerd aan dat ik 'het wel geloof' dan?
Wat maakt het verschil of ik er wel op let of niet?
Ik stel mij dagelijks onder het gezag en de liefde van de Heer. Ik vertrouw Hem blindelings, moet er dan nog meer gebeuren? Waarom zo zwaar? Zo zonder vreugde?

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 16 jan 2011 13:20

Omdat dat typisch iets is uit zwaardere kringen (en nu zeg ik dus mijn persoonlijke mening, en zeg ik niet dat ieder mens uit een zwaardere kring dat is ) angst inboezemen zodat men blijft geloven, het er in stampen dat we verdoemd zijn , tenzij we ons naar God keren. Het is meer de manier waarop zo iets gebracht is . MOet je nu geloven omdat als je dat niet doet je de hel in gaat. Of moet je geloven omdat je het zelf wil en het uit je eigen komt zonder "druk" vanuit de kerkraad, dominee, mede gemeente leden. ?

ooit op een begravenis was er een hele preek dat we verloren waren, in de hel terecht zouden komen en op het laatste moment werd er nog een paar zinnen aan de verlossing geschonken.

De balans is totaal weg...

de Brand in moerdijk... het ongeluk op kijfhoek... wat net goed afliep.. Als ik nu schreeuw dat de eind tijd er is... je kan ook overal potentieele angst inzien.

Modderstromen kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Teveel regen, te weinig begroeing van heuvels.. bouw van huizen.. dan heeft de grond geen houvast.. en heeft de mens het grotendeels aan zichzelf te danken door oa ontbossing

En de watersnoodramp van 1953... zo kan je overal wat achter zoeken en het gaat er om hoe je dagelijks met God omgaat, hoe je staat in de wereld tegenover je medemens en hoe je omgaat met de natuur. Of lopen we die ook voorbij en staan we daar niet bij stil... Hoe sta jij in het leven met God en de mens op aarde !

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 16 jan 2011 16:44

Horeb schreef:zomaar wat dingen uit het nieuws van vandaag.........

-Ellende en opluchting na overstromingen Brisbane -

-Al zeker 250 doden bij overstromingen Brazilië -

ook bezoekt God de aarde op meerdere plaatsen als deze. overstromingen op de Fillipijnen en in grote delen van Europa. dagelijks honderden mensen die verdrinken..........

zouden we niet moeten denken aan wat de Heere spreekt in .....?

Lucas 21;
Wederkomst van den Zoon des mensen
25 En er zullen tekenen zijn in de zon, en maan, en sterren, en op de aarde benauwdheid der volken met twijfelmoedigheid, [b]als de zee en watergolven groot geluid zullen geven; [/b]
26 En den mensen het hart zal bezwijken van vrees en verwachting der dingen, die het aardrijk zullen overkomen; want de krachten der hemelen zullen bewogen worden.
27 En alsdan zullen zij den Zoon des mensen zien komen in een wolk, met grote kracht en heerlijkheid.
28 Als nu deze dingen beginnen te geschieden, zo ziet omhoog, en heft uw hoofden opwaarts, omdat uw verlossing nabij is.

Euh, weet je wel hoeveel overstromingen en vloedgolven er in de loop der tijd zijn geweest? Na het jaar 0 dus. Heel veel! Waarom zou deze dan wel het teken zijn en alle andere niet?
*onderschrift verwijderd door moderator*

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 16 jan 2011 18:14

Als het avond geworden is, zegt gij: schoon weder, want de hemel is rood, en des morgens:
heden onweder, want de hemel is droevig rood.. Gij geveinsden; het aanschijn des hemels
weet gij wel te onderscheiden, en kunt gij de tekenen der tijden niet onderscheiden?"
Mattheüs 16:2 en 3
Hij verwijt hun dus, dat zij de plaats vindende gebeurtenissen niet voldoende getoetst hadden
aan het Profetische woord dat zij hadden; anders hadden zij niet onkundig kunnen zijn over
Zijn komst op deze aarde. Een dergelijke toestand als toen, zal ook bestaan bij Zijn a.s.
wederkomst.
,,Doch de Zoon des mensen, als Hij komt, zal Hij ook geloof vinden op de aarde?"
Lucas 18:8

Riska

Berichtdoor Riska » 16 jan 2011 18:23

Ben JIJ bereid?

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 17 jan 2011 18:06

Riska schreef:Ben JIJ bereid?

oneerlijke vraag :(

jij mag van mij best gelijk hebben met wat je in dit topic aandraag........maar wat denk jij......gaat hetgeen Jezus hierover zegt jou niet aan?
waarom zouden alle gelovigen moeten uitzien naar de wederkomst en jij niet?

Jezus geeft echt een opdracht.........
en niet tot "zwaarmoedigheid" zoals ik elders lees......maar om Hem te verwachten in blijdschap

Riska

Berichtdoor Riska » 17 jan 2011 18:49

De vraag was niet aan jou gesteld, maar aan Bastiaan.
Mijn opdracht is m.i. tweeërlei:
1. Het leven is mij gegeven - een gave en een opdracht. Ik moet het leven vieren in het hierNUmaals.
2. Ik moet zorgen dat ik gereed ben als de Dag komt - dat ik dan niet meer nog even dit moet doen en nog even dat, of, Bijbels gezegd: dat ik mijn lamp brandende heb gehouden.
Meer niet.

Als je de vraag oneerlijk hebt gevonden: het was niet mijn bedoeling. Maar als er mensen zijn die zo precies weten hoe het volgens hun uitleg van de Bijbel moet - en als je iets anders leeft dat je dat steeds weer inpeperen - word ik recalcitrant. Het maakt me boos - of ik niet goed geloof.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 17 jan 2011 19:03

Riska schreef:De vraag was niet aan jou gesteld, maar aan Bastiaan.
Mijn opdracht is m.i. tweeërlei:
1. Het leven is mij gegeven - een gave en een opdracht. Ik moet het leven vieren in het hierNUmaals.
2. Ik moet zorgen dat ik gereed ben als de Dag komt - dat ik dan niet meer nog even dit moet doen en nog even dat, of, Bijbels gezegd: dat ik mijn lamp brandende heb gehouden.
Meer niet.

Als je de vraag oneerlijk hebt gevonden: het was niet mijn bedoeling. Maar als er mensen zijn die zo precies weten hoe het volgens hun uitleg van de Bijbel moet - en als je iets anders leeft dat je dat steeds weer inpeperen - word ik recalcitrant. Het maakt me boos - of ik niet goed geloof.

niet boos worden :D
ik nam de vrijheid te reageren op je opmerking :oops: ...........de reden was eigenlijk je eerdere reactie. ik heb dit topic niet geopend met een stelling te poneren.......maar om aandacht te VRAGEN voor mijn gevoelens in deze.

ik vind de houding die je nu aanneemt trouwens wel anders als in een eerdere reactie. :) bedankt voor je bijdrage i.i.g.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 11 mar 2011 19:16

en weer is de wereld vandaag opgeschrikt door een vreselijke aardbeving met gevolg een alles verwoestende tsunami.
schokkende beelden van verwoesting en totale chaos.....

weer geeft God ons aan dat Hij haast komt. Weer is dit een preek op zichzelf....ook in Japan maar ook voor de rest van de wereld

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2011 20:03

Horeb schreef:en weer is de wereld vandaag opgeschrikt door een vreselijke aardbeving met gevolg een alles verwoestende tsunami.

weer geeft God ons aan dat Hij haast komt. Weer is dit een preek op zichzelf....ook in Japan maar ook voor de rest van de wereld

je kon er natuurlijk op zitten wachten... :-&
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 11 mar 2011 20:27

Horeb schreef:en weer is de wereld vandaag opgeschrikt door een vreselijke aardbeving met gevolg een alles verwoestende tsunami.

En de rest van de wereld maar denken dat die breuklijnen er iets mee te maken hebben :-k .
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 11 mar 2011 20:51

Horeb schreef:
Bastiaan30 schreef:
Optimatus schreef:Ik dacht meer aan een irritante lekkage.

Lees de bijbel eens wat vaker:)

het is geen best teken als een christen de roep van de Bruidegom niet hoort. waren er ook geen slapende maagden zonder olie in de kruik?

Wat ik eng vind dat die slapende maagden "wel" de roep van de bruidegom hoorden,
en ze waren ook in het bezit van olie in de lamp :(
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Terug naar “Archief”