Hoe groot is jouw geloof?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Re: Hoe groot is jouw geloof?

Berichtdoor Riska » 15 sep 2010 14:32

Pasker schreef:Het geloof kan bergen verzetten lees ik in de Bijbel. Nou heb ik niet echt de behoefte om bergen te verzetten maar om mijn geloof te testen zou het al leuk zijn om door middel van mijn geloof een potlood van mijn bureau af te late vallen.
En, wat denk je? lukte dat? mooi niet, zelfs geen millimeter van zijn plaats.
Conclusie , , , ,géén of te klein geloof.

Kunnen we ons vasthouden aan ons geloof, hoeft ons geloof niet samen te gaan met onze werken?
Zijn de werken van een gelovige niet duidelijk anders dan van een ongelovige?

Er is al veel over gezegd. Ik zou dit er aan willen toevoegen: je kunt geloof ook belachelijk maken.
Vragen om een teken is iets wat veel mensen kennen.

Maar 'geloof dat bergen kan verzetten' - heeft toch te maken met een volharden in geloof en in gebed.
En dan kan het zijn dat je zoveel kracht krijgt dat je de 'bergen' in je leven kunt verzetten.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 16 sep 2010 17:20

Riska:
En dan kan het zijn dat je zoveel kracht krijgt dat je de 'bergen' in je leven kunt verzetten.

Dat is inderdaad een groot geloof. Wat zou men nog meer willen?

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 20 nov 2010 00:48

Marin schreef o.a.:
Pasker, dus dat betekent dat door de Here Jezus te volgen en lief te hebben Zijn Wet in het hart van Zijn kinderen wordt geplaatst.
Dit is de ware ondervinding van de rechtvaardigheid door het geloof. Dat wil zeggen, iemand die God liefheeft en Christus als zijn verlosser aanneemt, zal nooit vreugde scheppen in de overtreding van Gods geboden.

Door de kennis van de wet wordt de mens zich bewust van zijn zondigheid en ontstaat in hem de behoefte naar Christus. De wet drijft de mens die zijn zonde erkent in de armen van Christus, die alleen verlossen kan.

Romeinen 10: 4. „Want het einde der wet is Christus, tot rechtvaardigheid van een ieder die gelooft ..." Dit wil zeggen het doel van de wet is de zondaar tot Christus te leiden, om van Hem vergiffenis van schuld te ontvangen.

Ben het met je eens dat God de Wet in ons hart heeft geplaatst. Dat wil voor mij zeggen dat we precies weten wat goed is en wat kwaad is en tevens dat we de vrije wil en macht hebben om over onze eigen zonden te heersen.
Met andere woorden; we hebben macht gekregen om kinderen van God te worden door in Zijn Wegen te wandelen. Doen wij dat niet, in Zijn Wegen wandelen dan is dat gewoon onze vrije wil en onze eigen schuld als we verkeerd uitkomen.
Jij schrijft: De wet drijft de mens die zijn zonde erkent in de armen van Christus, die alleen verlossen kan.
Dat gaat natuurlijk niet op voor hen die al door Christus verlost zijn en als bewijs daarvan de Wet van God de Vader in hun hart hebben ontvangen.

Terug naar “Archief”