emdr

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kraai
Verkenner
Verkenner

Re: emdr

Berichtdoor Kraai » 07 sep 2010 20:33

Ik heb zelf ook de EMDR therapie gehad en heeft mij ook heel erg geholpen. Maar bij mij ging het niet met de vinger voor me gezicht maar deze therapeute had het met piepjes in de oren met een koptelefoon op. En dit was ook bij Elos het is idd heel pittig je bent erna best wel even van slag ik wel. Maar als je er maar baad bij heb. En volgens mij is er niets op tegen.

sterkte als je beslist om het te doen.
Soms kun je nog maar één ding doen en dat is BIDDEN

Nelly91
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nelly91 » 08 sep 2010 16:42

Floefloe schreef:Dat laatste waag ik toch te betwijfelen :wink: . Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat het niet effectiever is dan exposure therapie (ook niet veel minder effectief overigens). Het bewegen van de vinger is vooral een gimmick. Er zijn verschillende theorieën over waarom dat een toegevoegde waarde zou hebben, maar die theorieën zijn of niet wetenschappelijk te onderzoeken of blijken na onderzoek niet te kloppen.

Neemt niet weg dat er verder niets tegen EMDR is en dat als het voor jou helpt je het vooral moet doen. Met hypnose heeft het in elk geval niets te maken.

Het klopt dat exposure therapie net zo effectief is, emt als verschil dat EMDR veel sneller werkt, met een paar sessies kan je al heel goed geholpen worden.
Degene die EMDR heeft ontdekt, heeft dat ook gewoon bij toeval gedaan trouwens, en weet zelf ook niet hoe het werkt. Het is trouwens niet alleen met een vinger heen en weer bewegen of tikjes in een koptelefoon, vaak helpt de therapeut ook om bepaalde dingen van het trauma boven water te krijgen en die vervolgens te behandelen. Je hebt er wel degelijk een opleiding/cursus voor nodig.

sarimarijs
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sarimarijs » 20 sep 2010 10:23

ik heb persoonlijk geen emdr meegemaakt.

zelf had ik er eerst op mijn twijfels bij, maar heb er veel positieve verhalen over gehoord, en ik denk dat eleos dit ook wel onderzocht heeft.

en dit kan je ook bespreekbaar maken denk ik met je hulpverlener.

sterkte ermee
Ik doe de opleiding Spw en wil met gehandicapten gaan werken ik ga graag met mensen om.

sarimarijs
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sarimarijs » 20 sep 2010 10:24

sarimarijs schreef:ik heb persoonlijk geen emdr meegemaakt.

zelf had ik er eerst op mijn twijfels bij, maar heb er veel positieve verhalen over gehoord, en ik denk dat eleos dit ook wel onderzocht heeft.

en dit kan je ook bespreekbaar maken denk ik met je hulpverlener.

sterkte ermee

Terug naar “Archief”