Sorry be free, maar je komt zomaar een topic binnenwalsen en je gaat nergens op in maar je blaat alleen je eigen verhaal ..
Waarom is zelfbevrediging ónrein?? Waar haal je die gedachte vandaan?
Ik weet het, het is een oude opvatting die eeuwenlang gerecycled wordt en door de RK-kerk al bijna 2000 jaar verkondigd wordt, maar bijbelse grond heeft het niet.
Be free, je zit blijkbaar ook nog steeds in de knoop want enerzijds verkondig je met een smiley dat je niet van steen bent, om erna te stellen dat je "verkeerde" gedachtes kunt uitroeien.
Vraag aan jou: had Adam ook verkeerde gedachtes toen hij een vrouw van God verlangde? Ben ik verkeerd bezig als ik lichamelijk naar mijn vriendin verlang?
@ Henkie: enige bijbelstudie zonder vooropgelegd raster is idd. geen overbodige luxe

Tja, je kunt erin lezen dat de bruid verlangt naar Jezus, maar de tekst zelf geeft daar geen aanleiding toe. Het is een liefdeslied vol erotiek. Als je het zo leest, wordt de tekst ook een stuk duidelijker. Ipv. de Kanttekeningen die zich in allerlei bochten wringen om bepaalde verbondopvattingen en allerhande dogma's te zien verwoord in beschrijvingen die de geliefden over elkaar geven
@ Elosa: als je jezelf bevredigt om je pijn en leegte te vergeten, doe je wellicht net als iemand die teveel/verkeerd eet of alcohol nuttigt of gamet. Tja, dan zou ik eerder (psychologische?) hulp zoeken elders voor die problemen. Maar van zelfliefde op zich mag je best genieten. Ook als 'ontstressend' iets ofzo - en aan vrouwen in hun maandelijkse periode biedt een orgasme verlichting van pijn. Voor mannen vermindert het de kans op prostaatkanker. Voor zowel mannen als vrouwen geeft regelmatige oefening zelf betere orgasmes als je samen vrijt, etc. Het zijn gewoon lichaamsfuncties die af en toe gebruikt moeten worden. Net als spieren, anders verslappen ze.
Ik snap dat je nu nog meer vragen hebt dan antwoorden Elosa. Denk er gewoon rustig overna. En doe geen dingen waar je je toch niet goed bij voelt.
@ iedereen die toch zelfliefde blijft afkeuren: kun je je voorstellen dat je tot je huwelijk nooit een orgasme bij jezelf hebt opgewekt? Want dat is het ideaal. Zeker voor mannen geldt echter dat ze toch willen weten hoe hun zaakje werkt. Ik zou het haast onnatuurlijk vinden als je dat niet wil. Wees gewoon nuchter in dit soort dingen.