Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:Voor die kindermoord in Betlehem is overigens geen historisch bewijs.
lailahaillallah schreef: Denkertje21, ik hoop werkelijk dat meerdere christenen nu echt wakker worden en zich zullen realiseren dat de Bijbel slechts het handwerk is van mensen zonder geinspireerd te zijn door God.
Nou, wie heeft er nu gelijk? Een oprechte vraag...
Mortlach schreef:Denkertje21 schreef:Wie heeft er nu gelijk?
Eén van de twee, allebei, of geen van beiden. Okee, niet echt een antwoord waar je wat aan hebt natuurlijk, maar een belangrijkere vraag is misschien wat het uitmaakt wie er gelijk heeft, en wat het voor jou en jouw relatie tot God betekent. Op sommige vragen zijn geen antwoorden, en het enige wat je dan rest is de vraag zo goed mogelijk begrijpen.
Denkertje21 schreef:Ik begrijp er weer helemaal niks van. Zomaar stuit je op een onmogelijkheid in de bijbel.
Mathheus vertelt over het verhaal dat Jozef en Maria direct na de geboorte naar Egypte zijn gevlucht omdat een Engel hen had gewaarschuwd voor de plannen van Herodes...
Maarr... Lukas vertelt gewoon dat ze na 8 dagen naar Jeruzalem gingen voor de besnijdenis.
Lukas, noch de andere Evangelieschrijvers vertellen ook maar iets over een vlucht...
Mattheus, noch de andere Evangelieschrijvers vertellen ook maar iets over een besnijdenis...
Wie heeft er nu gelijk?
Marnix schreef:Na acht dagen zullen ze in Bethlehem wel iemand hebben gezocht die de besnijdenis heeft uitgevoerd. En dan maakt Lukas een sprong in de tijd, nadat er staat dat Jezus werd besneden begint het nieuwe stuk:
22 Toen de tijd was aangebroken dat ze zich overeenkomstig de wet van Mozes rein moesten laten verklaren, brachten ze hem naar Jeruzalem om hem aan de Heer aan te bieden, 23 zoals is voorgeschreven in de wet van de Heer: ‘Elke eerstgeboren zoon moet aan de Heer worden toegewijd.’
Is er iemand hier die bekend is met de Joodse wetten en kan uitleggen wanneer dit wat hier beschreven staat, het toewijden van de eerstgeborene in de tempel, normaal plaatsvond, op welke leeftijd was dat?
denkertje21 schreef:Dit was nou niet het antwoord waar ik op zat te wachten. Ik geloof van harte dat de hele Bijbel het door de Heilige Geest geïnspireerde Woord van God is. En soms loop je vast. Daarom leg ik die vraag neer op een christelijke forum en net zo min als ik naar de bakker ga om vragen te stellen over vlees, ga ik niet naar een moslim of atheïst of humanist om vragen te stellen over de Bijbel. Met alle respect.
Gerdien B. schreef:Er staat in mijn Bijbel dat nadat Jezus geboren is er een ster verscheen aan de wijzen. Nergens staat een tijdspad over wanneer ze exact gevlucht zijn.
In de tijd reisde je nog al lang. De ster verscheen, toen moesten de wijzen nog gaan reizen naar Herodus, daar moest nog uitgepuzzeld worden wat het betekende. Vervolgens gingen ze op pad naar Betlehem.
Daarna duurde het waarschijnlijk ook nog even voor de koning door had dat de wijzen echt niet bij hem terug zouden komen.
In de tussen tijd kunnen allang die 8 dagen van de besnijdenis verstreken zijn.
Het gaat er niet om dat 1 of 2 boeken geen gelijk hebben, maar passen ze in elkaar. En in dit geval kan dat zeer zeker.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten