Adoptie door homostellen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 aug 2008 08:45

Dat zijn eigen vader of moeder en die kun je niet zomaar hun eigen kinderen afnemen. Dat is heel wat anders dan kinderen bewust plaatsen in een gezin waar geen vader of geen moeder is.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 aug 2008 09:22

Maar dat is toch nog geen "bewijs" dat het ook noodzakelijk is.
Er zijn ook gewoon BOM vrouwen.
Ook in zgn complete gezinnen komt veel voor dat aleen de moeder de opvoeding doet en de man op zondag alleen het vlees snijd.

Het gaat mij er ook om dat er wel goed gevonden wordt dat homostellen zich op andere manieren als man en vrouw gedragen maar als het dan op kinderen opvoeden komt schijnen ze dat ineens niet te kunnen?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 aug 2008 09:24

trouwen daar kiezen ze zelf voor en adopteren dan wordt er besloten over een kind en gaat het om het leven van een ander persoon. Dat lijkt mij nogal een wezenlijk verschil.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 aug 2008 09:27

Dat is dan toch altijd zo? Dan zou je helemaal niet moeten laten adopteren om alle misstanden uit te sluiten.
Want laten we wel zijn, ook bij "gewone" koppels gaat het vaak mis. Ook nadat er geadopteerd is. En komen die kinderen gewoon in een één ouder gezin terecht.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 aug 2008 09:56

Deze discussie is op deze manier zinloos. Je wilt het volgens mij niet snappen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 aug 2008 10:52

Ik snap het best alleen begrijp ik niet waar dat op gebaseerd is dat kinderen alleen opgevoed kunnen worden door een man en een vrouw.
Veel die hier komen vinden het b.v. ook gewoon dat beide ouders werken en dat de kinderen uitbesteed worden. Dus dat iemand anders dan dat deel van de opvoeding doet. Dat zijn toch meestal vrouwen.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 12 aug 2008 11:22

Het gaat erom dat het het meest wenselijk is dat een kind een vrouwelijk en een mannelijk rolmodel heeft. Een oudergezinnen zijn dan ook verre van wenselijk. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het onmogelijk is om in je eentje een kind op te voeden, maar het is lastig en niet wenselijk maar helaas soms noodzakelijk. Nu is het niet noodzakelijk om een kind bewust in een onwenselijke situatie (in dit geval bij een homostel) te plaatsen. Voorbeeld van BOMvrouw vind ik een nonargument dat niet van toepassing hierop is, ik denk dat de de meeste mensen die tegen het adopteren zijn door een homostel ook tegen BOMvrouwen zijn.
Verder proberen ze op basisscholen en kinderdagverblijven/bso's ook mannen te werven, juist omdat het belangrijk is dat kinderen van beide seksen rolmodellen hebben.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 aug 2008 12:18

Maar dat zijn aanname's waar kun je hiervoor het "bewijs" vinden.
Waar is dat op gebaseerd.
Blijkbaar vind de rechter en de adoptie wereld het niet.
Terwijl die toch erg secuur te werk gaan mag ik wel zeggen.
Zo secuur dat je wel eens denkt: dat zouden ze bij elk stel moeten doen die kinderen krijgt.
Dus blijkbaar heeft die aanname niet met het rolmodel te maken wat er hier van gemaakt wordt.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 aug 2008 13:35

Er zijn genoeg kinderen die zonder het rolmodel van een vader of een moeder opgroeien en die het prima doen. Ik heb klassen vol. De probleemkinderen zijn lang niet altijd de kinderen zonder vader of moeder. Verder vind ik adoptie door homo-stellen prima. Ik maak op dit moment zelf de hele adoptieprocedure door en een homo-stel moet precies diezelfde screening doorlopen. Nou, ik ben hetero-stellen tegengekomen, waarvan ik hoop dat ze de screening niet door zullen komen. En zo kan ik me voorstellen, dat er homo-paren zijn die ontzettend goede adoptie-ouders zullen zijn.

Ik denk dat het er ook veel mee te maken heeft met hoe je over de rolverdeling denkt tussen man en vrouw in een gezin. Wanneer iemand van mening is dat bepaalde (zorg)taken typisch vrouwelijk of typisch mannelijk zijn, dan kan ik me voorstellen, dat iemand adoptie door homo-stellen geen goed idee vindt. Zelf ben ik van mening dat (zorg)taken niet perse aan het geslacht verbonden zijn en ik zie niet in dat een kind tekort zou komen.

Een figuur als Gordon met zijn knipperlichtrelaties zou trouwens nooit door de screening komen. Dus ook daar hoeft niemand bang voor te zijn :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 aug 2008 14:34

Het gaat toch ook helemaal niet om probleemkinderen?
Dat vind ik zo raar aan NL, als iets later geen problemen geeft, dan is het niet erg en mag het. maar als een kind het op dat moment wel vervelend vindt? (zoals een pak slaag ofzo?) Dan mag het wel gewoon?

Ik geloof absoluut dat man en vrouw zo geschapen zijn dat ze allebei aparte kwaliteiten en talenten hebben, ook m.b.t. de opvoeding van een kind. En ik geloof ook dat een kind dat in de basis beiden nodig heeft. Dan gaat het er niet om of dat op lange termijn problemen geeft, maar wel op dat moment.
Mijn moeder was degene die ons meiden voorlichting gaf en over ongesteldheden en kindjes krijgen met ons praatte (en ik kan me nu ook totaal niet voorstellen dat ik met mijn vader of schoonvader ga praten over de aankomende bevalling en zwangerschapskwaaltjes, dat doe ik alleen met mijn moeder en schoonmoeder).
Mijn vader was de voorlichter van mijn broertje. Dat voelde veel vertrouwder, mijn vader kon zijn best doen, maar hij begreep ons meiden toch vaak niet.

Ik geloof ook niet dat het een must is dat een kind met vader en moeder opgroeit, maar ik geloof wel dat het op dat moment beter is.
(voor ons dus ook een reden om ons kindje niet alle dagen weg te brengen naar de opvang, en ook dat mijn man een dag vrij gaat nemen om er voor ons kindje te zijn.)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 aug 2008 15:44

Best grappig wat je verteld want daarmee geef je zelf al aan dat je vader eigenlijk voor jullie dames overbodig was.
En nu ook is. Want je bespreekt bepaalde dingen niet met je vader.
Maar het heeft dus gewoon met gevoel te maken, want onze kinderen bepsreken alles met zowel mij als met hun vader.

Daarom is het nog steeds niet maatgevend voor mij.
Kijk iedereen hier weet ondertussen wel dat ik niet voor homorelaties ben.
Maar als je dan vind dat het wel mag om allerlei redenen, : b.v. : waar liefde woont gebied de Heer zijn zegen heb ik voorbij zien komen.
Nu dan zal dat ook zijn als ze een kind adopteren.
Ik vind de grens dan eigenlijk op een vreemd vlak liggen.
Je mag als twee mannen of vrouwen alles met elkaar doen wat binnen een Man/vrouw relatie hoort maar kinderen opvoeden is niet goed voor ze.
Waar liefde woont geld dan toch ook?
En ik ben het dan inderdaad eens met Galateia.
Mijn homofile oom met zijn vriend zouden goede liefdevolle ouders zijn.
En ik denk dat de kinderen niets te kort zouden komen, ook niet op het gebied van voorlichting.
Maar toch zouden jullie dat niet goedkeuren.
Ik begrijp het nog steeds niet dus..... :?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 aug 2008 15:50

Ik heb dit gezegd...

Lalage schreef:Heb je weleens die NCRV-documentaire gezien van twee mannen die een hele rits pleegkinderen/adoptiekinderen hadden? Dat maakt dat ik niet automatisch tegen ben... hoe die mannen met hun kinden omgingen, geweldig!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 aug 2008 16:01

Ik had en heb met mijn vader ook gewoon een heel open relatie, waarin alles bespreekbaar is. En toen ik voor het eerst ongesteld was, ging hij zelfs maandverband voor me kopen en als ik buikpijn had dan ging hij op zoek naar paracetamol. Dat was allemaal heel normaal thuis. Dus het zal wel per gezin verschillen en dan is het maar net wat je gewend bent.

Wisten jullie trouwens, dat bij adoptie door Nederlandse homo-stellen de biologische moeder de adoptie-vaders/moeders altijd zelf heeft uitgekozen? Elk land stelt namelijk eigen voorwaarden en eisen aan aspirant-adoptieouders en in bijna geen enkel land is adoptie door een homo-stel toegestaan. Op dit moment betekent dat, dat homo-stellen alleen uit Nederland en de Verenigde Staten (kunnen) adopteren. Want wanneer er een Nederlands kindje voor adoptie beschikbaar komt (gebeurt zelden), dan wordt er in overleg met de bio-moeder een stel uitgezocht. En in de VS kiest de bio-moeder vaak al tijdens de zwangerschap ouders voor haar kindje uit.

Alle kinderen die dus door homo-stellen worden geadopteerd zijn door hun biologische moeder bewust bij dat stel geplaatst. Ik denk dat dat de zaak ook wel weer wat anders maakt. Kennelijk was het wat de moeder wilde voor haar kindje en is daar bewust voor gekozen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 aug 2008 16:14

tante-tortel schreef:Best grappig wat je verteld want daarmee geef je zelf al aan dat je vader eigenlijk voor jullie dames overbodig was.
En nu ook is. Want je bespreekt bepaalde dingen niet met je vader.
Maar het heeft dus gewoon met gevoel te maken, want onze kinderen bepsreken alles met zowel mij als met hun vader.

Huh, dat zeg ik toch helemaal niet? Voor BEPAALDE zaken heb ik idd meer mijn moeder nodig dan mijn vader, maar andersom ook net zo!
(tjonge, moet ik echt alles helemaal duidelijk omschrijven voor er een verkeerde conclusie getrokken wordt???)
Dus daarmee blijft mijn mening staan. Ik denk dat een kind allebei absoluut nodig heeft. Man en vrouw verschillen niet voor niets. Ik geloof dat God daar ook in de opvoeding een bedoeling mee heeft gehad.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”