rok aan en hoed op in pniel kerk te veenendaal?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mar 2008 19:31

Een rok hoeft niet, een hoed ook niet.
Mijn beste vriendin gaat er naar de kerk. Draagt altijd een broek in de kerk.
Volgens mij is het heel verdeeld. mensen met broeken (ook vrouwen ja ;) ) maar ook mensen met lange rok en hoed. Dus helemaal zoals je zelf wilt :D

Maar deze reactie komt vast te laat ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

darren
Mineur
Mineur

Berichtdoor darren » 23 mar 2008 20:14

Denkertje21 schreef:Ga zoals je bent. Je gaat niet naar het huis van de CGK maar naar het huis van God en Hij stelt geen voorwaarden.

Ik denk niet dat het in deze kwestie direct om God gaat, maar wel om de overige mensen in het kerkgebouw (indirect dus wel weer om de relatie met God).

Als ik naar een gebouw toe ga om me extra op God te richten en dat met anderen te delen, dan wil ik liever niet geprikkeld worden door uitdagende kleding of stukken bloot lijf en zal ik anderen daar ook niet mee willen lastig vallen. Naar zo'n gebouw komen mensen om zich spiritueel te verheffen en niet voor het tegendeel. Daarom kleed ik me er bedekt en fatsoenlijk en verwacht ik dat ook van anderen. Hetzelfde geldt voor een tempel, sjoel of moskee.

God accepteert iedereen zoals hij/zij is, maar dat is het punt niet.
Als bepaalde volgelingen van Shiva naakt naar een mela (spirituele massa-bijeenkomst) willen komen, is dat ook prima, maar in een bepaalde religieuze gemeenschap zoals de christelijke, spreek je met elkaar af dat je tijdens zo'n eredienst elkaar niet gaat prikkelen.

Die hele trend om zich sexueel uitdagend te kleden is niet veel ouder dan een eeuw, maar ik ben blij dat er in Nederland nog kerkgemeenschappen zijn waar ze daar niet aan meedoen.
mateloze fascinatie voor de historische Jezus en het ontstaan van het christendom

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 23 mar 2008 20:32

Is een meisje dat of een vrouw die een broek draagt meteen "seksueel uitdagend"? :?

Ik denk dat, in bepaalde gevallen, die kwalificatie juist eerder voor een rok geldt!

Overigens deel ik je zorgen over de seksualisering van de samenleving volkomen!
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2008 11:23

Kinderkens,

De topicstarter heeft aangegeven geen discussie te willen starten over rok en hoed. Ga dan niet toch er over lopen dooremmeren. Als je dat toch wil zijn daar 1000 topics voor te vinden :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 24 mar 2008 12:37

Over rok en hoed wil ik zeker niet dooremmeren maar ik lees in verschillende bijdragen "in het huis van God" of iets dergelijks.

Nu is mijn mening dat er maar één Huis van God is geweest en dat was de Tabernakel, de tempel van Salomo en de vernieuwde tempel tijdens Ezra en Nehemia.
Wat wij huis van God noemen, onze kerken, zijn huis van samenkomst, of huis van gebeden, maar geen huis van God, dat wil ik toch even laten weten. Ook in mijn woonplaats hebben ze het vaak over "het huis van God" en dan bedoelen ze daarmee de kerk waar we op dat moment zich ons bevinden. Typisch in de HHK in mijn woonplaats, die samenkomt in een aula van een school, heeft de predikant het niet heeft over een huis van God.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 24 mar 2008 20:35

Aangezien de diensten op tweede paasdag afgelopen zijn, wil ik dit topic sluiten. Ik ga er daarbij vanuit dat corne91 met zijn vriendin de dienst in de Pnielkerk in Veenendaal heeft bezocht en dus een antwoord op zijn vraag heeft gekregen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”