Cicero schreef:Dat is niet ingewikkeld, maar dat is Bijbels...
Wie heeft Cicero's account gehackt?

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Galateia schreef:Als je eens leest, hoe Jezus geeft om mensen, verdriet heeft om mensen, MENS geworden is om voor onze zonden te sterven... nou, dan maak je mij niet wijs, dat God geen verdriet kan hebben. Wat Calvijn ook zegt.
Calvijn citeert Cicero vaak, vandaar.Ben je gewoon dol op Cicero, op die redevoering, of wat?
Bijbelse bevinding, waar vind je dat nog?goofy schreef:God word idd verheerlijkt als Hij de zonde straft in de hel.
Een mens waar God in werkte bidde eens tot God dat Hij hem wel moest bekeren omdat Hij anders niet aan zn eer zou komen.
Toen leide God hem in in de eeuwige rampzaligheid en liet de man zien dat Hij ook daarin verheerlijkt werd.
Het op die manier bidden en God een strik willen spannen was in elk geval over.
goofy1978 schreef:God word idd verheerlijkt als Hij de zonde straft in de hel.
Een mens waar God in werkte bidde eens tot God dat Hij hem wel moest bekeren omdat Hij anders niet aan zn eer zou komen.
Toen leide God hem in in de eeuwige rampzaligheid en liet de man zien dat Hij ook daarin verheerlijkt werd.
Cicero schreef:Calvijn citeert Cicero vaak, vandaar.
Airke schreef:goofy1978 schreef:God word idd verheerlijkt als Hij de zonde straft in de hel.
Dit is blasfemie en zeer onbijbels.
Cicero schreef:Galateia schreef: Maar ik ken Calvijn niet, dus dat weet ik niet. Is dat zo? Of heeft Calvijn een andere reden?
Cicero heeft een boekje geschreven De natura deorum, een van de eerste theologische werken. Het is van grote invloed geweest.
goofy1978 schreef: Dan moet je in de oordeelsdag proberen te zeggen dat Hij verplicht is je in de hemel te laten omdat Hij anders niet aan Zn eer komt.
Denk je dat God gek is? een mens zou Hem recht in Zn gezicht uitlachen en Hem erom bespotten.
Als Hem denkt klem te zetten en iets te verplichten zou dat wel eens zuur op kunnen breken.
Wullimpie schreef:Lees hoofdstuk 1 van de Dordtse Leerregels eens, misschien schept dat duidelijkheid hoe "wij" hier toe komen.
http://www.theologienet.nl/dordtse_leerregels.htm
Hippieblijhoofd schreef:In deze post las ik:God kan natuurlijk net zo goed overwinnaar zijn, al was dat zonder Zijn volk. Ook in het verloren gaan van mensen wordt Gods heerlijkheid op het volmaakst verhoogd.
Waar komt dit idee vandaan? Is hier een bijbelse grond voor of staat het ergens in de 3 formulieren of hebben oudvaders dit geleerd (wie dan)?
Galateia schreef:Wullimpie schreef:Lees hoofdstuk 1 van de Dordtse Leerregels eens, misschien schept dat duidelijkheid hoe "wij" hier toe komen.
http://www.theologienet.nl/dordtse_leerregels.htm
De Dordtse Leerregels zijn producten van mensen. Dus daar hecht ik niet zoveel (ok, ongeveer GEEN) waarde aan. Het verklaart wel hoe men eraan komt ja, maar waarom geloven jullie die dingen (lees: Leerregels, Catechismus, etc.) nou? Daar ben ik nou zo reuze benieuwd naar!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten