Lunteren schreef:Even een persoonlijke vraag aan jou Goshen. Als ze tegen jou (hetero denk ik zo) zouden zeggen: je moet vrijgezel blijven..... Zou jou dat geen zeer doen? Begrijp je dat het enorm zeer doet als je tegen een homo zegt dat hij maar alleen moet blijven terwijl hij diep in zijn hart gewoon net als ieder ander mens verlangt naar liefde en geborgenheid?
Kortom, wat denk je, zou het wel handig zijn om dit zo te zeggen?
Zelf heb ik tot mijn 24e nooit verkering gehad. Dit had te maken met een combinatie van handig zijn met computers, onhandig zijn met meisjes/sociale gelegenheden en een lichte lelijkheid (is gelukkig allemaal weggetrokken, binnenkort hoop ik te gaan trouwen)
Gelukkig had ik toendertijd wel vrienden die met hetzelfde probleem zaten dan kun je er toch wat luchtiger mee omgaan. Toen ik in de periode zat was het heel vervelend omdat je een groot verlangen hebt. Maar terugkijkend is het toch wel een mooie periode geweest.
Ik weet het, het is makkelijk praten maar omdat in de Bijbel duidelijk (als je tenminste niet doet aan
wishful reading) staat dat homoseksualiteit een zonde is kun je als Christen niets anders doen dan iemand te adviseren om er niet aan te beginnen. Het hemelse leven komt voor het aards leven.